Το ΠΡΩΤΟ σου χρέος εχτελώντας τη θητεία σου στη ράτσα, είναι να νιώσεις μέσα σου όλους τους προγόνους. Το ΔΕΥΤΕΡΟ, να φωτίσεις την ορμή και να συνεχίσεις το έργο τους. Το ΤΡΙΤΟ σου χρέος, να παραδώσεις στο γιο σου τη μεγάλη εντολή να σε ξεπεράσει. Νίκος Καζαντζάκης «ΑΣΚΗΤΙΚΗ».

ΑΛΛΑΞΤΕ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΦΘΑΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥΕΤΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΠΛΟΥΤΙΣΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΕΙΤΕ ΑΥΤΟΙ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΝΟΜΑΡΧΕΣ ΑΝΤΙΝΟΜΑΡΧΕΣ ΔΗΜΑΡΧΟΙ Η ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.
ΤΕΡΜΑ ΣΤΑ ΤΕΡΠΙΤΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΙΖΟΥΝ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟΙ ΚΑΙ ΑΛΑΖΟΝΙΚΟΙ ΚΕΝΟΔΟΞΟΙ ΚΑΙΣΑΡΙΣΚΟΙ ΚΑΙ ΥΠΟΣΧΟΝΤΑΙ ΠΡΟΟΔΟ ΕΝΩ ΤΟΣΕΣ ΤΕΤΡΑΕΤΙΕΣ ΕΦΕΡΑΝ ΚΥΡΙΩΣ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ.

Τρίτη 20 Μαρτίου 2018

Ελλάδα: ένα ζωντανό γαστρονομικό μουσείο

Γράφει ο
Μαίρη Τζωάννου
Πριν λίγους μήνες είχα την τύχη να γνωρίσω τον εμπνευστή του project ‘A Food Chronicle’ (www.afoodchronicle.com ). Είναι πολύ σπάνιο για νεαρούς επαγγελματίες να επενδύουν στο όνειρό τους, ειδικά στην Ελλάδα του σήμερα. Μόνο λίγα λεπτά συζήτησης και είχα πειστεί ότι μόλις είχα ακούσει μία από τις πιο ενδιαφέροντες επιχειρηματικές ιδέες. Σε μία Ελλάδα που έχει παραμελήσει τον πολιτισμό της στον βωμό της κρίσης, ο Δημήτρης Γεωργίου δεν πήρε τον εύκολο δρόμο.

Ο Αλβέρτος Αρούχ, γνωστός ως Επίκουρος, στο βιβλίο του “Γεύση της Μνήμης” αναφέρεται σε ένα από τα ταξίδια του στην Κρήτη. Αναπολεί μία ζεστή φέτα ψωμιού με κρεμμύδι και ελιές θρούμπας και την καταχωρεί ως μία από τις καλύτερες γευστικές του αναμνήσεις. Δηλώνει ότι σε εκείνο το σημείο κατάλαβε ότι το
φαγητό δεν βιώνεται μόνο από τους γευστικούς κάλυκες αλλά και από την ψυχολογία. Υπάρχει καλύτερο μέρος να συνδυάσεις πολιτισμό, ψυχολογία και φαγητό από την Ελλάδα;
Πολλοί θεωρούνε τον τουρισμό έναν από τους πιο επιτυχείς τομείς επαγγέλματος στην σημερινή Ελλάδα. Παρά όλα αυτά, τομείς του τουρισμού που στην χώρα μας θα μπορούσαν να κάνουν θραύση έχουν παραμεληθεί. Ένας τέτοιος τομέας είναι ο γαστρονομικός τουρισμός. Με πολυτελή και εκλεπτυσμένα εστιατόρια σε διάσημους προορισμούς αυταπατόμαστε ότι έχουμε φτάσει τα επίπεδα της γαστρο-τουριστικής ανάπτυξης που θα μπορούσαμε. Ο δρόμος για τον βιώσιμο και γαστρονομικό τουρισμό έχει ακόμα να χαραχτεί.
Κριτικές του τουρισμού στην Ελλάδα βασίζονται σε αυτό το οποίο κοινωνικοί ανθρωπολόγοι αποκαλούν ‘the tourist gaze’ (το βλέμμα του τουρίστα). Η θεωρία αυτή αναφέρεται στον τρόπο με τον οποίο ο τομέας του τουρισμού διαμορφώνεται από τα ‘θέλω΄ των επισκεπτών με αποτέλεσμα να χάνει την αυθεντικότητά του. Ο κάθε επισκέπτης θέλει να νιώσει μία επιβεβαίωση τον προσδοκιών του, αλλά ο στόχος του δεν είναι να δει και να βιώσει αυτά τα οποία θα μπορούσε να έχει στην άνεση της χώρας του. Αντί λοιπόν να αλλάξουμε αυτά τα οποία έχουμε να προσφέρουμε, πρέπει να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο τα παρουσιάζουμε στο τουριστικό κοινό. Αυτό ακριβώς θέλει να επιτύχει το project ‘A Food Chronicle’. Ανακαλύπτει νέες και διατηρεί παραδοσιακές ελληνικές γεύσεις προσφέροντάς τες με έναν μοναδικό πολιτιστικό τρόπο.
Κατά την διάρκεια της συνέντευξής μας, ο Δημήτρης δήλωσε: “Πρέπει να αποστασιοποιηθούμε από το ‘αυτά θέλει ο κόσμος’. Υπάρχουν στατιστικά δεδομένα που δείχνουν τι θέλει ο κόσμος και τελικά ποιες χώρες είναι κερδισμένες. Αυτό είναι μόνο λογικό, αφού αυτές επενδύουν ποικιλοτρόπως για δεκαετίες στην γαστρονομική τους ανάπτυξη. Ωστόσο βρισκόμαστε σε ένα σημείο καμπής. Τεχνολογία, διαδικτυακές πλατφόρμες και νέες ανακαλύψεις, όπως η νευρογαστρονομία, αλλάζουν τα δεδομένα. Θα πρέπει να δράσουμε γρήγορα  και να σκεφτούμε πρωτότυπα. We have to dare to be great!”
Στόχος του project ‘A Food Chronicle” είναι να παρουσιάσει μία υπηρεσία γαστρονομικού, πολιτιστικού και βιωματικού τουρισμού που θα γεφυρώσει το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον. Φέρνοντας σε συνεργασία τοπικούς παραγωγούς, πωλητές και καταστήματα προϊόντων στοχεύει να δημιουργήσει ένα διαδικτυακό φεστιβάλ γεύσεων. Αυτό θα πάρει την μορφή ενός self-guided tour το οποίο βασίζεται στην ιδέα ότι η κάθε πόλη αποτελεί ένα ζωντανό γαστρονομικό μουσείο. Ο κάθε χρήστης θα μπορεί, χρησιμοποιώντας την εφαρμογή, να διαλέγει επιλεγμένα γευστικά στέκια και καταστήματα σε κοντινή απόσταση. Η περιγραφή της κάθε γευστικής τοποθεσίας θα περιλαμβάνει πληροφορίες όχι μόνο για την ιστορία του φαγητού ή του παραγωγού αλλά και για την πολιτιστική σημασία του. Με αυτόν τον τρόπο, οι επισκέπτες θα περιηγούνται στην ιστορία και τον πολιτισμό ενός μέρους μέσα από το φαγητό του. Μία ακόμα πρωτοβουλία από τον εμπνευστή είναι η δημιουργία γαστρονομικών εργαστηρίων. Φέρνοντας σε επαφή επαγγελματίες και δημιουργούς από διαφορετικά background όπως καλλιτέχνες, ιστορικούς και παραγωγούς θα καταφέρει να επιτύχει μια προοδευτική και αναζωογονητική ματιά σε παραδοσιακά υλικά. Τα εργαστήρια στοχεύουν να συνδυάσουν το fine dining με hands-on εμπειρίες από τους ίδιους τους καλλιτέχνες. Το αποτέλεσμα; Γαστρονομικές δημιουργίες που θα αγγίζουν τις αισθήσεις και θα ξεδιπλώνουν αναμνήσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου