Στις 2.11.2018 το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής δημοσιοποίησε την αναλυτική ύλη του Νέου Προγράμματος Σπουδών για το μάθημα της Ιστορίας από την Γ΄ Δημοτικού μέχρι την Α΄ Λυκείου.
του Κωνσταντίνου Χολέβα,
Είναι εμφανής η προσπάθεια επιβολής μιάς αριστερόστροφης και ταξικής ερμηνείας ή μάλλον παρερμηνείας της Ιστορίας. Είναι επίσης προφανής η υποβάθμιση των εθνικών αγώνων και
ιδιαιτέρως της Ελληνικής Επαναστάσεως του 1821 και των πρωταγωνιστών της.
Από τα πολλά προβληματικά στοιχεία της προτεινόμενης ύλης θα μείνω σήμερα σε ορισμένα σημεία, τα οποία καταδεικνύουν ιδεολογικές σκοπιμότητες, περίεργες ωραιοποιήσεις καταστάσεων και παράβλεψη των ιστορικών μαρτυριών.
Από την Ιστορία της Ε΄ τάξεως του Δημοτικού προκαλεί αίσθηση η αναφορά σε «Οθωμανικό Κόσμο» και όχι σε Τουρκοκρατία. Η Κωνσταντινούπολη «γίνεται Οθωμανική» είναι η φράση που χρησιμοποιείται! Η Άλωση του 1453 αποκόπτεται από την ιστορία του Ελληνισμού και εντάσσεται στην ιστορία των Οθωμανών Τούρκων.
Στη Στ΄ Δημοτικού παρατηρούμε με έκπληξη ότι παρουσιάζονται η Μεγάλη Ιδέα και ο Μακεδονικός Αγώνας ως εκφράσεις ελληνικού επεκτατισμού! Η νέα ύλη δίνει την ακόλουθη οδηγία: «Να κατανοήσουν τον κυρίαρχο επεκτατικό στόχο της Μεγάλης Ιδέας ως βάσης της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής- Μεγάλη Ιδέα, Αλυτρωτισμός, Μακεδονικός Αγώνας». Όμως επεκτατισμός σημαίνει να διεκδικείς ξένα εδάφη. Στη συνέχεια μάλιστα τονίζεται ότι στη Μακεδονία συνυπήρχαν διάσπαρτοι πληθυσμοί που διέφεραν μεταξύ τους εθνολογικά και γλωσσικά, χωρίς να δίδεται έμφαση στην αριθμητική και εκπαιδευτική υπεροχή του Ελληνισμού στον χώρο της ιστορικής Μακεδονίας.
Με αυτόν τον τρόπο τα ελληνόπουλα των 12 ετών θα νομίζουν ότι ο Παύλος Μελάς πήγε να κατακτήσει αλλοεθνείς πληθυσμούς, ενώ η αλήθεια είναι ότι ο Μακεδονικός Αγώνας έγινε για να ελευθερωθούν ελληνικοί πληθυσμοί που είχαν ήδη ξεσηκωθεί κατά Τούρκων και Βουλγάρων.
Και όλα αυτά γίνονται παράλληλα με τη Συμφωνία των Πρεσπών και την παρέμβαση Σκοπιανών ιστορικών στα σχολικά βιβλία μας!
Άρθρο στην ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, 02.12.2018
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου