Φαίνεται πως το σημαντικό έμβλημα συνδέεται άμεσα με την βασιλική δυναστεία καθώς ο ρόδακας έχει βρεθεί τόσο στο τάφο του Φιλίππου στις Αιγές όσο και σε αναπαραστάσεις του Μεγάλου Αλεξάνδρου κατά την ύστερη εποχή.
( Βασιλικοί ρόδακες και στο κεφάλι της σφίγγας! )
Ρόδακες υπάρχουν σε αρκετά σημεία του Λόφου Καστά
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Υπουργείου Πολιτισμού περί των ευρημάτων της ανασκαφής του Τάφου της Αρχαίας Αμφίπολης : «Επί του διαφραγματικού τοίχου αποκαλύπτεται, επίσης, μαρμάρινο επιστύλιο με γείσο, όμοιο του αντίστοιχου του ιδίου περιβόλου. Φέρει διάκοσμο με οκτάφυλλους ανάγλυφους ρόδακες, στο ύψος του επιστυλίου των πλευρικών τοίχων» ( όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα ).
Όμως οι ρόδακες είναι βασιλικό σύμβολο και μάλιστα χρησιμοποιείται ευρέως από την Μακεδονική Δυναστεία.
1) ο τάφος της Αμφίπολης είναι σίγουρα βασιλικός και
2) με μεγάλη πιθανότητα να ανήκει στον Αλέξανδρο τον υιό του Φιλίππου, οπότε αποκλείεται η περίπτωση ο νεκρός να είναι κάποιος στρατηγός ή ναύαρχος (θεωρώ αδύνατο να οικειοποιόταν κάποιος ένα βασιλικό σύμβολο χωρίς να ανήκει στην Δυναστεία) ούτε φυσικά κάποιο άλλο μέλος της Μακεδονικής Δυναστείας να χρησιμοποιούσε σύμβολο που έχει αποδοθεί σε κάποιον άλλο.
( Τύμβος Καστά: Οι οκτάφυλλοι ανάγλυφοι ρόδακες μαρτυρούν τον ένοικο; )
Σημειώνεται ότι οι ρόδακες κάτω από το επιστύλιο στο δεύτερο θάλαμο δείχνουν τον ίδιο τον Μέγα Αλέξανδρο.
Στην εικόνα απεικονίζονται ρόδακες καθώς επίσης και πρόσωπα
Ο ρόδακας (ρόδαξ, ρόδον, τριαντάφυλλο), είναι ένα διαχρονικό κόσμημα, σύμβολο και φυλαχτό. Ο ρόδακας στους αρχαίους πολιτισμούς ήταν ηλιακό σύμβολο.
( ΣΟΚ: Βρέθηκαν ρόδακες πάνω από τις Καρυάτιδες )
Το εντυπωσιακό ψηφιδωτό δάπεδο της Αρπαγής της Περσεφόνης
Περνώντας λοιπόν κάτω από τους οκτάφυλλους ρόδακες του επιστυλίου και ανάμεσα από τις Καρυάτιδες εισέρχεται κανείς στο δεύτερο θάλαμο όπου κυριαρχεί το εντυπωσιακό ψηφιδωτό δάπεδο της Αρπαγής της Περσεφόνης.
Η Αρπαγή της Περσεφόνης όπως ήταν πριν υποστεί φθορές... Μία εντυπωσιακή έγχρωμη αναπαράσταση του ψηφιδωτού που απεικονίζει την αρπαγή της Περσεφόνης στο ταφικό μνημείο της Αμφίπολης δημιούργησε ο ζωγράφος Γεράσιμος Γερολυμάτος.
( Πώς το κεφάλι της Σφίγγας δείχνει Μέγα Αλέξανδρο - Η Αρπαγή της Περσεφόνης όπως ήταν πριν υποστεί φθορές )
Η καθηγήτρια Έβα Κανταρέλα, η οποία διδάσκει Ρωμαϊκό και Αρχαίο Ελληνικό Δίκαιο στο Πανεπιστήμιο του Μιλάνου, σχολιάζοντας την έρευνα στην ιταλική εφημερίδα «Κοριέρα ντέλα Σέρα» υποστήριξε ότι τα γαλάζια μάτια για τους αρχαίους Έλληνες ήταν παράξενα, διαφορετικά, καθώς ήταν σπάνιο χαρακτηριστικό.
Σύμφωνα πάντα με την κ. Κανταρέλα, παρότι, σύμφωνα με τον Όμηρο, η Αθηνά είχε γαλάζια μάτια, οι αρχαίοι Έλληνες δεν θεωρούσαν το χρώμα των ματιών σύμβολο ξεχωριστής ωραιότητας. Εκτιμούσαν περισσότερο τη λάμψη και το σχήμα τους και ιδιαίτερα τα οβάλ.
Παρόλα αυτά, υπήρχαν περιπτώσεις στις οποίες το γαλάζιο χρώμα των ματιών, ή τουλάχιστον του ενός ματιού, θεωρήθηκε ένα εξαιρετικό διακριτικό χαρακτηριστικό, σημάδι θεϊκής προέλευσης. Σύμφωνα με την παράδοση, ο Μέγας Αλέξανδρος είχε μάτια με διαφορετικό χρώμα, ένα μαύρο και ένα γαλάζιο. Και ο Αλέξανδρος δεν ήταν ένας από τους τόσους ήρωες. Ήταν ένας ημίθεος και το γαλάζιο μάτι του υπήρχε για να το φανερώνει.
Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα ανωτέρω και παρατηρώντας τα μάτια του αλόγου (ένα γαλάζιο κι ένα μαύρο), συμπεραίνουμε ότι το άλογο συμβολίζει πιθανότατα τον Μέγα Αλέξανδρο!
( ΒΟΜΒΑ: Τα μάτια του αλόγου συμβολίζουν τον Μέγα Αλέξανδρο! )
Το ψηφιδωτό στο δάπεδο του θαλάμου Θ2 φαίνεται ότι είναι η κλασσική απεικόνιση της αρπαγής της Περσεφόνης από τον Πλούτωνα. Η Περσεφόνη φορά λευκό χιτώνα που συγκρατείται στο ύψος του στήθους με μία κόκκινη ταινία και έχει μία τραγική μορφή. Έχει υψωμένο το αριστερό της χέρι προς τα πάνω. Σύμφωνα με την ανακοίνωση: «Πρόκειται για γυναικεία νεανική μορφή, με κόκκινους ανεμίζοντες βοστρύχους, η οποία φοράει λευκό χιτώνα που συγκρατείται με κόκκινη λεπτή ταινία στο ύψους του στήθους. Φέρει κόσμημα στον καρπό του αριστερού της χεριού. Είναι προφανές ότι πρόκειται για την μυθολογική παράσταση της αρπαγής της Περσεφόνης από τον Πλούτωνα, με την παρουσία του θεού Ερμή ως ψυχοπομπού, όπως είθισται σε ανάλογες αναπαραστάσεις».
Ο Πλούτωνας φοράει κόκκινο χιτώνα και ο Ερμής κίτρινο.
Όπως αναφέρει το υπουργείο Πολιτισμού: «Είναι εκπληκτική η παράσταση όχι μόνον για τον χρωματικό της πλούτο, αλλά και για την τέλεια εκτέλεση του σχεδίου. Στην παράσταση του ψηφιδωτού παρουσιάζεται και η τρίτη διάσταση, ιδιαίτερα στην απεικόνιση του ψυχοπομπού και της Περσεφόνης. Είναι φανερό ότι η παράσταση παραπέμπει και στην αντίστοιχη της αρπαγής της Περσεφόνης, στον λεγόμενο Τάφο της Περσεφόνης, στο βασιλικό νεκροταφείο των Αιγών.
Φαίνεται ότι αποτελεί μίμηση της ίδιας παράστασης που βρίσκεται στον Τάφο της Περσεφόνης στις Αιγές:
Αυτό λοιπόν το ψηφιδωτό προστίθεται με όλες τις άλλες ομοιότητες που συναντήσαμε με το ανάκτορο των Αιγών και μας ενισχύει (αν όχι επιβεβαιώνει) την θέση ότι ο τάφος αυτός που παραπέμπει στις Αιγές είναι Βασιλικός αλλά και ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ!
Συγκεκριμένα:
- Το διακοσμητικό πλαίσιο του ψηφιδωτού :
υπάρχει στην ασπίδα του Φιλίππου :
καθώς και στο ανάκτορο των Αιγών :
( Τι αποκαλύπτει μια προσεκτική ανάλυση του ψηφιδωτού: Μακεδονικός τάφος, ασύλητος και βασιλικός. )
Εκπληκτική ομοιότητα των ευρημάτων από τον λόφο Καστά της Αμφίπολης- με τη «σαρκοφάγο του Μεγάλου Αλεξάνδρου»
Μια εκπληκτική ομοιότητα των ευρημάτων- που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας από τον λόφο Καστά της Αμφίπολης- με τη «σαρκοφάγο του Μεγάλου Αλεξάνδρου» στη Σιδώνα παρουσιάζονται στις παρακάτω φωτογραφίες.
Όπως έγινε γνωστό, οστέινα και γυάλινα διακοσμητικά στοιχεία φερέτρου βρέθηκαν εντός του τάφου της Αμφίπολης. Αυτά τα διακοσμητικά όμως φέρονται να υπάρχουν και στη σαρκοφάγο της Σιδώνας.
( Τα ευρήματα της Αμφίπολης απεικονίζονται στη σαρκοφάγο του Μεγάλου Αλεξάνδρου )
Το μονόγραμμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου στον Λόφο Καστά
Στις φωτογραφίες, μετά από προσεκτική διερεύνηση, παρατηρούμε να απεικονίζεται το μονόγραμμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
( ΔΕΟΣ ΚΑΙ ΣΥΓΚΙΝΗΣΗ: ΤΟ ΜΟΝΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ ΤΥΜΒΟΥ )
amfipolinews
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου