Το ΠΡΩΤΟ σου χρέος εχτελώντας τη θητεία σου στη ράτσα, είναι να νιώσεις μέσα σου όλους τους προγόνους. Το ΔΕΥΤΕΡΟ, να φωτίσεις την ορμή και να συνεχίσεις το έργο τους. Το ΤΡΙΤΟ σου χρέος, να παραδώσεις στο γιο σου τη μεγάλη εντολή να σε ξεπεράσει. Νίκος Καζαντζάκης «ΑΣΚΗΤΙΚΗ».

ΑΛΛΑΞΤΕ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΦΘΑΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥΕΤΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΠΛΟΥΤΙΣΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΕΙΤΕ ΑΥΤΟΙ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΝΟΜΑΡΧΕΣ ΑΝΤΙΝΟΜΑΡΧΕΣ ΔΗΜΑΡΧΟΙ Η ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.
ΤΕΡΜΑ ΣΤΑ ΤΕΡΠΙΤΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΙΖΟΥΝ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟΙ ΚΑΙ ΑΛΑΖΟΝΙΚΟΙ ΚΕΝΟΔΟΞΟΙ ΚΑΙΣΑΡΙΣΚΟΙ ΚΑΙ ΥΠΟΣΧΟΝΤΑΙ ΠΡΟΟΔΟ ΕΝΩ ΤΟΣΕΣ ΤΕΤΡΑΕΤΙΕΣ ΕΦΕΡΑΝ ΚΥΡΙΩΣ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ.

Τετάρτη 11 Φεβρουαρίου 2015

Δείτε πως φτιάχτηκαν τα πρώτα αυτόματα θέατρα από τους αρχαίους Έλληνες


hrwn
Τα πρώτα αυτόματα θέατρα χρονολογούνται στο 100 μ.Χ. και τα συναντάμε στην αρχαία Ελλάδα με τον Ήρωνα τον Αλεξανδρεύς να είναι ο πρόδρομος των εφευρέσεων αυτών. Στο έργο του <<περί αυτοματοποιητικής >> παρουσιάζει τη μορφή και την τέχνη της κατασκευής των αρχαίων αυτόματων Θεάτρων.

Ο ΄Ηρων ο Αλεξανδρινός αποτέλεσε μια από τις μεγαλύτερες

φυσιογνωμίες στην ιστορία της μηχανικής επιστήμης . Μαθηματικός, μηχανικός, φυσικός και σπουδαίος εφευρέτης σφράγισε με την παρουσία του την εποχή του. Στο μεγάλο έργο του <<περί αυτοματοποιητικής >> περιλαμβάνονται οι μορφολογικές και λειτουργικές περιγραφές ενός τύπου μηχανισμών, των αυτομάτων σκηνών θεάτρου.

Οι μηχανισμοί αυτοί αφορούσαν ομοιώματα παραστάσεων διαφόρων μύθων, τα οποία είχαν την ιδιότητα της αυτοκίνησης. Στα αυτόματα θέατρα, οι πύλες της σκηνής άνοιγαν μόνες τους και οι διάφορες μορφές παρουσιάζονται σε έναν πίνακα να κινούνται και να παράγουν ήχους σύμφωνα με τα διαδραματιζόμενα σε κάποιον μύθο. Τις μορφές αυτές δεν τις χειρίζονταν άνθρωποι, καθώς όλες οι κινήσεις, όπως και τα οπτικά <<εφέ>> (άναμμα φωτιών), ήσαν αποτέλεσμα αυτοματισμών. Οι κινήσεις αυτές, επιτυγχάνονταν με υδραυλικά και μηχανικά συστήματα ,τέλεια συγχρονισμένα και αλληλοσυνδεδεμένα. Οι μετακινήσεις τους δεν ήταν μονοδιάστατες ,αλλά περιλάμβαναν κινήσεις μπρος-πίσω και διάφορες στάσεις σε καθορισμένες θέσεις. Το θέαμα ήταν εμπλουτισμένο με ερεθίσματα, όπως φωτιές, ροές υγρών και μουσικές.


Ένα από τα χαρακτηριστικά κινητά αυτόματα, είναι αυτό που αναπαριστούσε ναό με ομοίωμα του Διονύσου. Η μορφή του Διονύσου βρισκόταν στη μέση του ναού, γύρω από αυτόν υπήρχαν διάφορες Βάγχιδες και πάνω στην κορυφή μια Νίκη. Όλες οι μορφές κινούνταν, φωτιές ανάβαν διαδοχικά σε δυο βωμούς λουλούδια στεφάνωναν το επιστύλιο, ενώ ηχούσαν τύμπανα και κύμβαλα.


Η κίνηση του αυτόματου θέατρου γινόταν μέσω ενός κινητήριου συστήματος ,που λειτουργούσε είτε με ένα είδος ελατήριου, είτε με την πτώση μολύβδινου βάρους. Για πρώτη φορά ο άνθρωπος είχε την δυνατότητα να δίνει εντολές σε μια μηχανή, να καθορίζει εκ των προτέρων τις ενέργειές της σε δεδομένες χρονικές στιγμές.


Οι αυτόματες μηχανές που δρουν αυτοβούλως εμφανίστηκαν για πρώτη φορά στη μυθολογία ως λαμπρά κατασκευάσματα του εργαστηρίου του Ηφαίστου. Ο Ήρων κατάφερε να μιμηθεί το δημιουργικό έργο των θεών και να δώσει ζωή και νόηση σε μια άψυχη μηχανή. Οι <<προαισθανόμενες>> μηχανές ήσαν πλέον γεγονός. Η εφαρμογή τους στην καθημερινή ζωή δημιούργησε την τεχνολογική επανάσταση, που επέφερε την κοινωνική επανάσταση και την κατάργηση της δουλείας .Πρόδρομος αυτών των αυτοματισμών είναι οι κατασκευές του Ήρωνος που με τις αρχές τους κατεύθυναν την επιστημονική σκέψη για περίπου 18 αιώνες.









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου