Το ΠΡΩΤΟ σου χρέος εχτελώντας τη θητεία σου στη ράτσα, είναι να νιώσεις μέσα σου όλους τους προγόνους. Το ΔΕΥΤΕΡΟ, να φωτίσεις την ορμή και να συνεχίσεις το έργο τους. Το ΤΡΙΤΟ σου χρέος, να παραδώσεις στο γιο σου τη μεγάλη εντολή να σε ξεπεράσει. Νίκος Καζαντζάκης «ΑΣΚΗΤΙΚΗ».
ΑΛΛΑΞΤΕ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΦΘΑΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥΕΤΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΠΛΟΥΤΙΣΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΕΙΤΕ ΑΥΤΟΙ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΝΟΜΑΡΧΕΣ ΑΝΤΙΝΟΜΑΡΧΕΣ ΔΗΜΑΡΧΟΙ Η ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.
ΤΕΡΜΑ ΣΤΑ ΤΕΡΠΙΤΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΙΖΟΥΝ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟΙ ΚΑΙ ΑΛΑΖΟΝΙΚΟΙ ΚΕΝΟΔΟΞΟΙ ΚΑΙΣΑΡΙΣΚΟΙ ΚΑΙ ΥΠΟΣΧΟΝΤΑΙ ΠΡΟΟΔΟ ΕΝΩ ΤΟΣΕΣ ΤΕΤΡΑΕΤΙΕΣ ΕΦΕΡΑΝ ΚΥΡΙΩΣ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ.

Σάββατο, 12 Αυγούστου 2017

Ο τορπιλισμός της Έλλης. Η ιστορία και τα χαρακτηριστικά του πλοίου

ΤΟΡΠΙΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΣ Ο τορπιλισμός της Έλλης υπήρξε αναμφισβήτητα, ένα από τα τραγικότερα γεγονότα στην ιστορία του Ελληνικού ναυτικού. Αξίζει να δούμε ένα σύντομο ιστορικό του πλοίου. 

   Η «Έλλη» ήταν ελληνικό ελαφρύ  καταδρομικό πλοίο ή «εύδρομο» κατά την ορολογία του μεσοπολέμου.
Το όνομά του προέρχεται από τη ναυμαχία της Έλλης που έλαβε χώρα κατά τον Α’ παγκόσμιο πόλεμο.
Ναυπηγήθηκε το 1912-1913 στις ΗΠΑ και αγοράσθηκε το
1914 από την ελληνική κυβέρνηση, αφού ακυρώθηκε η πώλησή του στην Κίνα -για λογαριασμό της οποίας είχε ναυπηγηθεί- λόγω της Εθνικιστικής Επανάστασης που ξέσπασε εκεί, την περίοδο εκείνη.
Εκείνη την εποχή, η ελληνική κυβέρνηση έψαχνε αγωνιωδώς να εξασφαλίσει πολεμικά πλοία, για την αντιμετώπιση των πολεμικών που θα ναυπηγούσε η Τουρκία.
Έλαβε μέρος στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο (1914 – 1918) υπό γαλλική σημαία και στη συνέχεια υπό ελληνική στη Μικρασιατική Εκστρατεία (1919 – 1922).\

Η μετασκευή του πλοίου

Από το 1925 έως το 1927, υποβλήθηκε σε μετασκευή ευρείας κλίμακας στη Γαλλία (ναυπηγεία La Seine) η οποία άλλαξε ριζικά το ρόλο και την εμφάνιση του πλοίου.
Συγκεκριμένα, από ελαφρύ καταδρομικό μετασκευάστηκε σε Ελαφρύ Καταδρομικό Ναρκοθέτηδα, με κυριότερες αναβαθμίσεις τις παρακάτω:
  • Τοποθετήθηκαν πετρελαιολέβητες σε αντικατάσταση των υφιστάμενων ανθρακολέβητων και τρεις καινούριοι ατμοστρόβιλοι
  • Αφαιρέθηκε το ογκώδες επίστεγο και κατασκευάστηκε νέα σύγχρονη γέφυρα, νέος τριποδικός ιστός και νέοι καπνοδόχοι.
  • Αφαιρέθηκαν τα τέσσερα πλευρικά πυροβόλα των 122 mm και αντικαταστάθηκαν με ένα πυροβόλο των 152 mm που εγκαταστάθηκε πίσω από τη δεύτερη καπνοδόχο.
  • Το σύστημα βολής εκσυγχρονίστηκε με κατευθυντήρα Vickers.
  • Τοποθετήθηκαν δύο τορπιλοβλητικοί σωλήνες των 450 mm (18’’) και σύστημα ποντίσεως ναρκών με μεταφορική ικανότητα 100 ναρκών.

Γενικά χαρακτηριστικά της “Έλλης” :

Εκτόπισμα : 2.115 τόνοι
Μήκος : 98 μ.
Πλάτος : 12 μ.
Βύθισμα : 4,3 μ.
Πρόωση : Τριπλέλικο
Μέγιστη ταχύτητα : 26 kts
Πλήρωμα : 238 άνδρες
Οπλισμός :
  • 3 πυροβόλα 152 χιλ.
  • 2 πυρ/λα των 66 χιλ.
  • 2 πυρ/λα 40 χιλ.
  • 2 τορπιλοσωλήνες (Τ/Σ) των 18΄΄ , με μεταφορική ικανότητα 100 ναρκών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου