Στο «μάτι του κυκλώνα» έχει βρεθεί εσχάτως η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και η ανύπαρκτη δράση της σε μια παθογόνο εστία του κρατικού τομέα, το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, που υποτίθεται ότι ιδρύθηκε το 2010 για να ελέγχει και να διαπιστώνει κενά, ελλείψεις και παραλείψεις και να παρεμβαίνει αποφασιστικά, όταν χρειάζεται.

Στο πηδάλιο της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων βρίσκεται ένα παιδί του κομματικού σωλήνα του ΣΥΡΙΖΑ, με «συντροφικές» επιβραβεύσεις και συνδικαλιστικές περγαμηνές, η Ιωάννα Τσιαπαρίκου. Ανέλαβε το τιμόνι της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων με την υπογραφή του Αλέξη Τσίπρα, αφού προηγουμένως είχε διανύσει χιλιόμετρα στη σοσιαλιστική λεωφόρο και την αντιμνημονιακή πλατεία.

Τα χαρακτηριστικά της επικεφαλής της ΡΑΣ, ενός από τα μοιραία πρόσωπα στο παζλ της τραγωδίας των Τεμπών, συνθέτουν το προφίλ μιας αποφοίτου Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πειραιά, που κομματικοποιήθηκε νωρίς, αλλά ποτέ δεν ασχολήθηκε με το αντικείμενο των σιδηροδρόμων! Το βιογραφικό της, η πολιτική της πορεία και τα πρόσωπα-κλειδιά που συνάντησε στη διαδρομή της αποδεικνύουν ότι η επικεφαλής της ΡΑΣ τοποθετήθηκε στη θέση αυτή χωρίς να έχει τη στοιχειώδη κατάρτιση και εκπαίδευση, παρά μόνο γνωριμίες και τυπικά προσόντα.