Το ΠΡΩΤΟ σου χρέος εχτελώντας τη θητεία σου στη ράτσα, είναι να νιώσεις μέσα σου όλους τους προγόνους. Το ΔΕΥΤΕΡΟ, να φωτίσεις την ορμή και να συνεχίσεις το έργο τους. Το ΤΡΙΤΟ σου χρέος, να παραδώσεις στο γιο σου τη μεγάλη εντολή να σε ξεπεράσει. Νίκος Καζαντζάκης «ΑΣΚΗΤΙΚΗ».

ΑΛΛΑΞΤΕ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΦΘΑΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥΕΤΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΠΛΟΥΤΙΣΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΕΙΤΕ ΑΥΤΟΙ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΝΟΜΑΡΧΕΣ ΑΝΤΙΝΟΜΑΡΧΕΣ ΔΗΜΑΡΧΟΙ Η ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.
ΤΕΡΜΑ ΣΤΑ ΤΕΡΠΙΤΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΙΖΟΥΝ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟΙ ΚΑΙ ΑΛΑΖΟΝΙΚΟΙ ΚΕΝΟΔΟΞΟΙ ΚΑΙΣΑΡΙΣΚΟΙ ΚΑΙ ΥΠΟΣΧΟΝΤΑΙ ΠΡΟΟΔΟ ΕΝΩ ΤΟΣΕΣ ΤΕΤΡΑΕΤΙΕΣ ΕΦΕΡΑΝ ΚΥΡΙΩΣ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ.

Παρασκευή 12 Ιουλίου 2013

ΜΝΗΜΗ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΣΩΦΡΟΝΙΟΥ ΤΟΥ ESSEX

20 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΣΩΦΡΟΝΙΟΥ ΤΟΥ ESSEX 

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΑΠΟ ΟΙΜΟ-ΑΘΗΝΑ

Είχαμε την εξαιρετική ευλογία να γνωρίσουμε τον αγ. γέροντα Σωφρόνιο στο Εssex, το 1992, ένα χρόνο πρίν την οσιακή κοίμησή του. Θέλουμε λοιπόν να καταθέσουμε την μικρή αλλά καθοριστική για τη ζωή μας εμπειρία από τον αγ. γέροντα.
Πρίν συναντήσουμε τον αγ. γέροντα στο μοναστήρι του Τιμίου Προδρόμου στο Εssex, μας μίλησε ο π. Ιωάννης από την Καλονή Λέσβου, "πνευματικοπαίδι του γέροντα επί 40 χρόνια" όπως μας είπε που τον επεσκέπτετο κάθε καλοκαιρι στο Εssex. Ο π. Ιωάννης ο οποίος ήταν (έχει κοιμηθεί) και αυτός χαρισματικός γέρων, όπως είχε ο γράφων την ευκαιρία να διαπιστώσει σε κατ΄ιδίαν ομιλία μαζί του, μας διηγήθηκε ένα θαυμαστό γεγονός.
"Κατά την γνώμη μου" μας είπε, "ο γέροντας Σωφρόνιος είναι πιό μεγάλος άγιος από τον Άγιο Σιλουανό. Θα σας πώ γιατί, αλλά μην του το πείτε μετά που θα τον συναντήσετε, γιατί αλλοίμονό μου, θα με διαλύσει! Ήμουν πρίν από χρόνια στο σπίτι μου στην Καλονή και αντιμετώπιζα ένα φοβερό πρόβλημα. Προσευχόμουν στο Θεό και σκευτόμουν, αν είχα μαζί μου τώρα τον Γέροντα να προσευχηθεί μαζί μου, θα λυνόταν το πρόβλημα! Αμέσως μετά το σπίτι μου συνταράχτηκε από φοβερό σεισμό και πετάχτηκα έξω έντρομος, αλλά περιέργως διεπίστωσα ότι κανείς από τους γύρω ανθρώπους δεν είχε αντιληφθεί το παραμικρό. Τότε μου πέρασε η ιδέα, λές ο Γέροντας να με άκουσε και να προσευχήθηκε; Το πρόβλημα λύθηκε, πέρασε καιρός, λησμόνησα το συμβάν, οπότε στην επόμενη επίσκεψή μου στον Γέροντα στο Εssex, δεν του ανέφερα τίποτε. Μια μέρα εκεί που καθόμουν αμέριμνος, έρχεται από πάνω μου με χτυπάει στον ώμο και μου λέει χαριτολογώντας:
Ε! Το σπίτι σου είναι πολύ γερό, δέν μπορούσα να το ρίξω!!!"
Με αυτήν την γεύση πήγαμε έξω από το κελάκι του και περιμέναμε να τον συναντήσουμε. Βγήκε υποβασταζόμενος από τον υποτακτικό του, ιερομόναχο Σεραφείμ τον Γάλλο, επρόκειτο δε να συναντήσει έναν Γάλλο σκηνοθέτη που ήθελε να του ζητήσει την άδεια για να κάνει ταινία τον βίο του Αγ. Σιλουανού, τον οποίο είχε συγγράψει ο Γέροντας Σωφρόνιος. Νομίζοντας ότι είμαστε όλοι Γάλλοι, μόλις μας αντίκρυσε είπε : "La bénédiction de Dieu soit avec vous!"
(Ο Γέροντας μιλούσε 12 γλώσσες!) Κάποιος από μας ρώτησε "τί είπε;" και οι γαλλομαθείς απήντησαν "Η ευλογία του Θεού να είναι μαζί σας" Μόλις άκουσε Ελληνικά ο γέροντας είπε με έκπληξη και αγαλίαση: "Α! Έλληνες"!!! Και αμέσως άρχισε να μιλάει μαζί μας άπταιστα ελληνικά...

Εδώ θέλουμε να τονίσουμε ότι ο αγ. Γέρων Σωφρόνιος είχε γράψει στο "Οψόμεθα τον Θεόν καθώς Εστι", ότι "η Ελληνική γλώσσα είναι ανυπέρβλητος και μόνον αυτή είναι ικανή να περιγράψει τα θεία ρήματα των ευαγγελίων, γι αυτό τα ιερά κείμενα και οι πατερικές αναλύσεις τους, είναι όλα γραμμένα στα Ελληνικά"!

Κατόπιν κάποιος από εμάς του είπε: "Να προσεύχεστε για μένα πάτερ, γιατί είμαι εγωϊστής" και ο Γέρων Σωφρόνιος τον ρώτησε "καλός εγωϊστής ή κακός εγωϊστής;" κι εκείνος που ξαφνιάστηκε από την περίεργη ερώτηση του απήντησε "δεν ξέρω γέροντα αν είμαι καλός ή κακός εγωϊστής, αυτό που ξέρω είναι ότι έχω εγωϊσμό και θέλω να σώσω τους άλλους ενώ δεν μπορώ να σώσω τον εαυτό μου" Τότε ο Γέροντας του είπε "Α! Καλός εγωϊστής"!

Η μητέρα κάποιου παιδιού που θα ξεκινούσε πανεπιστημιακές σπουδές στην Αγγλία, ζήτησε από τον γέροντα να τον ευλογήσει για να πάει καλά στις σπουδες του και να προστατευτεί η ζωή του εκεί μακριά από την πατρίδα και το σπίτι του. Ο Γέροντας ακούμπισε το χέρι του στο κεφάλι του νεαρού και προσευχήθηκε για τρια λεπτά περίπου. Έπειτα είπε:"Η ευλογία του Θεού έχει δωθεί, εξαρτάται τώρα από εκείνον αν θα την κρατήσει..."
Ο νεαρός όταν αργότερα μιλούσαμε για το γεγονός αυτό, μας είπε, ότι την ώρα που ο αγ. Γέροντας προσευχόταν, εκείνος ένοιωθε να φεύγει απο το χέρι του γέροντος μια θερμότης με δροσιά μαζί και να διαχέεται από το κεφάλι του σ΄όλο του το σώμα!!!

Κατόπιν μίλησε και με τον Γάλλο σκηνοθέτη και του είπε κάτι που έκανε σε όλους εντύπωση:"Και βέβαια έχεις την άδειά μου να κάνεις το βιβλίο με τον βίο του Αγίου Σιλουανού ταινία, αλλά να ξέρεις τούτο:Το να θέλει κάποιος να κάνει ταινία τον Βίο του Αγίου Σιλουανού, είναι σαν να θέλει να ξανακερδίσει μιά μάχη του Αλέξανδρου του Μακεδόνα!"

Αυτά τα ταπεινα είχαμε να καταθέσουμε από την συνάντησή μας με τον άγιο Γέροντα Σωφρόνιο, ελπίζοντας στις προς τον Κύριό μας άγιες πρεσβείες του και στην προς ημάς διαρκή αγία ευχή του. Αμήν.
,


Κείμενο βιογραφικό για τον αγ. Γέροντα Σωφρόνιο
του π. Ανδρέα Αγαθοκλέους

Υπάρχουν άνθρωποι που ζωντάνεψαν, με τη ζωή και τη διδασκαλία τους, τη θεολογία της Εκκλησίας όπως την έζησαν και την δίδαξαν οι μεγάλοι Πατέρες. Ένας τέτοιος ήταν ο αρχιμανδρίτης Σωφρόνιος Ζαχάρωφ, ο γνωστός ως Γέροντας Σωφρόνιος του Essex.


Κοντά στον άγιο Σιλουανό τον Αγιορείτη, γνώρισε εμπειρικά τον πνευματικό αγώνα, τη χάρη και την ευλογία να είσαι παιδί του Θεού που, ως παιδί Του, το παιδαγωγεί και του αποκαλύπτει τον εαυτό Του. Ο λόγος του Χριστού προς τον άγιο Σιλουανό «κράτα το νου σου στον Άδη και μην απελπίζεσαι» θα γίνει, δια μέσου του Γέροντος Σωφρονίου, λόγος προς το σύγχρονο άνθρωπο που θλίβεται, συντρίβεται και διαλύεται από τα ποικίλα και οδυνηρά προβλήματα. Θα γίνει λόγος ελπίδας και δύναμης ώστε, η «τεθλιμμένη του βίου οδός» να έχει νόημα.

Στο πρόσωπο τού Γέροντος Σωφρονίου συνεχίζει η παράδοση της αγιότητος, της πνευματικής πατρότητος και της πατερικής θεολογίας ως ζωντανή παράδοση. Αυτό δηλαδή που χαρακτηρίζει τους Πατέρες της Ορθοδοξίας: το παραδοσιακό προσλαμβάνεται και παραδίδεται με τρόπο κατανοητό για τους ανθρώπους της εποχής τους.

Ακόμα, ο Γέροντας Σωφρόνιος, μιλώντας για τη θεοεγκατάλειψη, μας φανέρωσε την κοινή ανθρώπινη εμπειρία ως μέσο ελεύθερης σχέσης με το Θεό. Μέσα από την οδύνη της εμπειρίας αυτής, ίδια με την «εἰς ἅδου κάθοδον», αναδύεται η γνώση της ζωής του Χριστού ως προσωπική γνώση και άρα οικεία και αληθινή. Ο άνθρωπος τότε εισέρχεται στη ζωή του Θεού, με ό,τι ευλογίες σημαίνει αυτό. Όπως, βέβαια, μπορεί και μέσα από τη δυσκολία αυτή να εγκαταλείψει το Θεό, εκφράζοντας την ελευθερία του, που και ο Θεός σέβεται. Ώστε, τελικά, να βεβαιώνει ότι « η ελευθερία του ανθρώπου είναι φοβερό πράγμα».

Ζώντας στο Δυτικό κόσμο ως τέλειος μοναχός, έγινε σημείο που έδειχνε το «ἑτέρως ζῆν», τόσο με τη σιωπή του όσο και με το λόγο του, τόσο με την ιεραποστολική του δράση όσο και με την προσευχή του. Τα συγγράμματά του, ισάξια με πατερικά κείμενα, έγιναν και γίνονται αποκάλυψη «Θεοῦ ζῶντος», Θεού προσωπικού που θέλει να συναντήσει αγαπητικά τον άνθρωπο. Γι’ αυτό και τα γραφόμενά του δεν προπαγανδίζουν ούτε κρύβουν την πραγματικότητα των δυσκολιών που συνεπάγεται μια τέτοια πορεία

Όταν την 11η Ιουλίου 1993 αναχωρούσε, πλήρης ημερών-97 χρονών, για την Άνω Ιερουσαλήμ, άφηνε στα πνευματικά του παιδιά στο Μοναστήρι του Τιμίου Προδρόμου στο Essex τη ζώσα παράδοση της ορθόδοξης διδασκαλίας και ζωής, ώστε και αυτοί να γίνονται όπως ο Γέροντάς τους: σημείο Θεού ζώντος.

Στην εκκοσμικευμένη χριστιανική κοινωνία μας, όπου η πνευματική ζωή άλλοτε εκλαμβάνεται ως ηθική ζωή και άλλοτε ως τήρηση θρησκευτικών νόμων, η παρουσία ανθρώπων που «έχουν δώσει αίμα και πήραν Πνεύμα», αγιασμένων και πνευματοφόρων, γίνεται βεβαίωση ότι η αγιότητα είναι η ουσία και ο στόχος, χωρίς τον οποίο πρόσωπο Θεού δεν βλέπουμε. Γίνεται βεβαίωση ότι το Ευαγγέλιο είναι εφικτό και απλό, για όσους αγαπούν το Θεό.

Τέλος, η συνάντηση με τους αγίους Γέροντες, όπως το Γέροντα Σωφρόνιο, γίνεται μετάγγιση ζωής αιωνίου. Γι’ αυτό και ουράνια ευλογία. Τα συγγράμματά τους, δείκτες νέας ζωής. Η προσευχή τους, πηγή δύναμης και ελπίδας. Η μνήμη τους, υπόμνηση της παρουσίας τους και της κλήσης μας.

http://oimos-athina.blogspot.gr/2013/07/essex.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου