
Τάσος Καραμήτσος
Τέμπη, αλήθειες και ψέματα. Εγινε τίποτα στα τρένα;
Μερικά λογικά συμπεράσματα και σκέψεις σχετικά με την υπόθεση των Τεμπών, αλλά και το πολιτικό φαινόμενο που εκδηλώθηκε δύο χρόνια μετά με αφορμή αυτό καθαυτό το γεγονός
Και με δεδομένο ότι από τότε που συνέβη το τραγικό δυστύχημα η κυβέρνηση
που καλείται να το αντιμετωπίσει σήμερα -το φαινόμενο Τέμπη- έχει
«περάσει» επιτυχώς από δύο εκλογικές αναμετρήσεις. Την πρώτη και πιο
κρίσιμη εθνική κάλπη του 2023, 100 ημέρες μετά το συμβάν, που κέρδισε με
41%. Και τη δεύτερη πέρυσι το καλοκαίρι με μικρότερο ποσοστό λόγω
ευρωεκλογών ή φθοράς, αλλά με πολύ μεγάλη διαφορά από το δεύτερο κόμμα.
Τι συμβαίνει, λοιπόν, σήμερα και ξεχύθηκε ο κόσμος στους δρόμους να διαδηλώσει για το δυστύχημα στα Τέμπη; Κατά τη γνώμη μου, υπάρχουν σε αυτό το ξέσπασμα του κόσμου δικαιολογημένοι λόγοι και αιτίες, υπάρχει μεγάλη δόση υπερβολής και λανθασμένης πληροφόρησης, τέλος, υπάρχει και η φθορά της σχέσης μιας κυβέρνησης πέντε ετών με τους πολίτες.
Δεν θα σταθώ στην παραπληροφόρηση και στις λανθασμένες εντυπώσεις -σίγουρα και στα άπειρα επικοινωνιακά λάθη από την αρχή- που έριξαν όλα μαζί πολύ δηλητήριο στην υπόθεση. Οχι, δεν υπήρξε καμία συγκάλυψη ούτε από την κυβέρνηση ούτε από τη Δικαιοσύνη. Ούτε βρέθηκαν εντολές για μπάζωμα προκειμένου να κρυφτούν στοιχεία που δήθεν οδηγούσαν σε επώνυμους λαθρέμπορους εύφλεκτων ουσιών κ.λπ. Ούτε φόνοι έγιναν για τα Τέμπη. Ολα αυτά άλλωστε δεν τεκμηριώθηκαν ποτέ ως σήμερα από καμία Αρχή, ούτε φυσικά από το πόρισμα της αρμόδιας Επιτροπής. Αυτό όλο το κεφάλαιο περί συγκάλυψης, φόνου, λαθρεμπορίου κ.λπ. ήταν «η μολότοφ» στην υπόθεση των Τεμπών. Και δυστυχώς τη σπίθα για να ανάψει δεν την έβαλε μόνο το ανώνυμο Διαδίκτυο, αλλά έβαλαν και το χεράκι τους σχεδόν όλοι οι πολιτικοί σχηματισμοί. Λίγο ο Ανδρουλάκης που είπε ότι δεν εμπιστεύεται τη Δικαιοσύνη, λίγο παραπάνω ο Φάμελλος που ρώταγε στη Βουλή την κυβέρνηση τι έγινε με τον άτυχο γιο της ανακρίτριας που βρέθηκε νεκρός, υπαινισσόμενος φόνο εμπλεκόμενο με τα Τέμπη. Και φυσικά πολύ περισσότερο η Ακροδεξιά του Βελόπουλου και η Ακροαριστερά της Κωνσταντοπούλου.
Ας αφήσουμε όμως εδώ τη συνωμοσιολογία και τους «ψεκασμούς» για τα Τέμπη και να πάμε στην ουσία. Αν το πόρισμα της Επιτροπής είναι στοιχειωδώς σοβαρό, που έτσι μοιάζει -στους εξίσου στοιχειωδώς σοβαρούς ανθρώπους-, τα τρένα της χώρας ήταν και είναι σε κατάσταση άλλης εποχής. Δεν γνωρίζω προσωπικά αν αυτό σημαίνει ότι είναι και επικίνδυνα, αλλά με δεδομένο το δυστύχημα και με όσα περιγράφονται στο πόρισμα δεν μπορείς να το χαρακτηρίσεις και ασφαλές μέσον μεταφοράς. Αφού είναι υποστελεχωμένο και υποχρηματοδοτημένο από το 2009 και αφού ακόμα και σήμερα δεν λειτουργεί η τηλεδιοίκηση και δεν τηρούνται 17 -ή όσοι τέλος πάντων- κανόνες ασφαλείας σύμφωνα με το πόρισμα. Ε, δεν το λες και ό,τι καλύτερο για μία κυβέρνηση που βρίσκεται στην εξουσία από το 2019. Και κυρίως εγείρονται πολλά ερωτήματα για το τι συμβαίνει από το 2023 και μετά το δυστύχημα.
Συμπερασματικά και για να μην το κουράζουμε, ο κόσμος εάν ήθελε να μαυρίσει την κυβέρνηση για τα Τέμπη και να ρίξει τον Μητσοτάκη θα το έκανε τον Ιούνιο του 2023, τότε που ήταν και νωπό το τραγικό συμβάν. Δεν το έκανε όμως γιατί πίστευε στο βάθος της σκέψης του ότι αν κάποιος μπορεί να «μαζέψει το κράτος-μπάχαλο» είναι ο ίδιος ο Μητσοτάκης. Είχε δείγματα το καλοκαίρι του 2023 που τον ξαναψήφισε. Το ψηφιακό κράτος, το φρενάρισμα της λαθρομετανάστευσης, την ταχύτερη απονομή των συντάξεων, την οικονομία, την εθνική άμυνα. Και πίστευε ότι θέλει χρόνο ο Μητσοτάκης να φτιάξει και πολλά άλλα στραβά δεκαετιών, μεταξύ των οποίων και τα Μέσα Μεταφοράς, τα τρένα που χρησιμοποιούν φτωχοί άνθρωποι και νέα παιδιά.
Ε, λοιπόν, επειδή ο κόσμος ενίοτε ξεγελιέται αλλά γενικώς δεν τρώει και κουτόχορτο, τώρα εδώ έχει καταλάβει ότι δύο χρόνια δεν έχει γίνει σχεδόν τίποτα, έστω πολύ λίγα, για τα τρένα. Και αυτό δεν αλλάζει και ας είναι πασπαλισμένο με ψεκασμένες θεωρίες, ξυλόλια και δήθεν δολοφονίες.
Αν πολύ σύντομα και με βάση το πόρισμα δεν φροντίσει να κάνει κάτι ο ίδιος ο πρωθυπουργός, με ποιους υπουργούς ή αρμοδίους ας το βρει, θα χάσει και τον κόσμο από το 40% του ΝΑΙ (δημοψήφισμα 2015) που είναι η βάση του. Και φυσικά δεν είναι μόνο τα τρένα που χρειάζεται να κάνει μία νέα αρχή, αλλά αρκετά προβλήματα της καθημερινότητας που ζορίζουν τον πολίτη.
Τι συμβαίνει, λοιπόν, σήμερα και ξεχύθηκε ο κόσμος στους δρόμους να διαδηλώσει για το δυστύχημα στα Τέμπη; Κατά τη γνώμη μου, υπάρχουν σε αυτό το ξέσπασμα του κόσμου δικαιολογημένοι λόγοι και αιτίες, υπάρχει μεγάλη δόση υπερβολής και λανθασμένης πληροφόρησης, τέλος, υπάρχει και η φθορά της σχέσης μιας κυβέρνησης πέντε ετών με τους πολίτες.
Δεν θα σταθώ στην παραπληροφόρηση και στις λανθασμένες εντυπώσεις -σίγουρα και στα άπειρα επικοινωνιακά λάθη από την αρχή- που έριξαν όλα μαζί πολύ δηλητήριο στην υπόθεση. Οχι, δεν υπήρξε καμία συγκάλυψη ούτε από την κυβέρνηση ούτε από τη Δικαιοσύνη. Ούτε βρέθηκαν εντολές για μπάζωμα προκειμένου να κρυφτούν στοιχεία που δήθεν οδηγούσαν σε επώνυμους λαθρέμπορους εύφλεκτων ουσιών κ.λπ. Ούτε φόνοι έγιναν για τα Τέμπη. Ολα αυτά άλλωστε δεν τεκμηριώθηκαν ποτέ ως σήμερα από καμία Αρχή, ούτε φυσικά από το πόρισμα της αρμόδιας Επιτροπής. Αυτό όλο το κεφάλαιο περί συγκάλυψης, φόνου, λαθρεμπορίου κ.λπ. ήταν «η μολότοφ» στην υπόθεση των Τεμπών. Και δυστυχώς τη σπίθα για να ανάψει δεν την έβαλε μόνο το ανώνυμο Διαδίκτυο, αλλά έβαλαν και το χεράκι τους σχεδόν όλοι οι πολιτικοί σχηματισμοί. Λίγο ο Ανδρουλάκης που είπε ότι δεν εμπιστεύεται τη Δικαιοσύνη, λίγο παραπάνω ο Φάμελλος που ρώταγε στη Βουλή την κυβέρνηση τι έγινε με τον άτυχο γιο της ανακρίτριας που βρέθηκε νεκρός, υπαινισσόμενος φόνο εμπλεκόμενο με τα Τέμπη. Και φυσικά πολύ περισσότερο η Ακροδεξιά του Βελόπουλου και η Ακροαριστερά της Κωνσταντοπούλου.
Ας αφήσουμε όμως εδώ τη συνωμοσιολογία και τους «ψεκασμούς» για τα Τέμπη και να πάμε στην ουσία. Αν το πόρισμα της Επιτροπής είναι στοιχειωδώς σοβαρό, που έτσι μοιάζει -στους εξίσου στοιχειωδώς σοβαρούς ανθρώπους-, τα τρένα της χώρας ήταν και είναι σε κατάσταση άλλης εποχής. Δεν γνωρίζω προσωπικά αν αυτό σημαίνει ότι είναι και επικίνδυνα, αλλά με δεδομένο το δυστύχημα και με όσα περιγράφονται στο πόρισμα δεν μπορείς να το χαρακτηρίσεις και ασφαλές μέσον μεταφοράς. Αφού είναι υποστελεχωμένο και υποχρηματοδοτημένο από το 2009 και αφού ακόμα και σήμερα δεν λειτουργεί η τηλεδιοίκηση και δεν τηρούνται 17 -ή όσοι τέλος πάντων- κανόνες ασφαλείας σύμφωνα με το πόρισμα. Ε, δεν το λες και ό,τι καλύτερο για μία κυβέρνηση που βρίσκεται στην εξουσία από το 2019. Και κυρίως εγείρονται πολλά ερωτήματα για το τι συμβαίνει από το 2023 και μετά το δυστύχημα.
Συμπερασματικά και για να μην το κουράζουμε, ο κόσμος εάν ήθελε να μαυρίσει την κυβέρνηση για τα Τέμπη και να ρίξει τον Μητσοτάκη θα το έκανε τον Ιούνιο του 2023, τότε που ήταν και νωπό το τραγικό συμβάν. Δεν το έκανε όμως γιατί πίστευε στο βάθος της σκέψης του ότι αν κάποιος μπορεί να «μαζέψει το κράτος-μπάχαλο» είναι ο ίδιος ο Μητσοτάκης. Είχε δείγματα το καλοκαίρι του 2023 που τον ξαναψήφισε. Το ψηφιακό κράτος, το φρενάρισμα της λαθρομετανάστευσης, την ταχύτερη απονομή των συντάξεων, την οικονομία, την εθνική άμυνα. Και πίστευε ότι θέλει χρόνο ο Μητσοτάκης να φτιάξει και πολλά άλλα στραβά δεκαετιών, μεταξύ των οποίων και τα Μέσα Μεταφοράς, τα τρένα που χρησιμοποιούν φτωχοί άνθρωποι και νέα παιδιά.
Ε, λοιπόν, επειδή ο κόσμος ενίοτε ξεγελιέται αλλά γενικώς δεν τρώει και κουτόχορτο, τώρα εδώ έχει καταλάβει ότι δύο χρόνια δεν έχει γίνει σχεδόν τίποτα, έστω πολύ λίγα, για τα τρένα. Και αυτό δεν αλλάζει και ας είναι πασπαλισμένο με ψεκασμένες θεωρίες, ξυλόλια και δήθεν δολοφονίες.
Αν πολύ σύντομα και με βάση το πόρισμα δεν φροντίσει να κάνει κάτι ο ίδιος ο πρωθυπουργός, με ποιους υπουργούς ή αρμοδίους ας το βρει, θα χάσει και τον κόσμο από το 40% του ΝΑΙ (δημοψήφισμα 2015) που είναι η βάση του. Και φυσικά δεν είναι μόνο τα τρένα που χρειάζεται να κάνει μία νέα αρχή, αλλά αρκετά προβλήματα της καθημερινότητας που ζορίζουν τον πολίτη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου