Το ΠΡΩΤΟ σου χρέος εχτελώντας τη θητεία σου στη ράτσα, είναι να νιώσεις μέσα σου όλους τους προγόνους. Το ΔΕΥΤΕΡΟ, να φωτίσεις την ορμή και να συνεχίσεις το έργο τους. Το ΤΡΙΤΟ σου χρέος, να παραδώσεις στο γιο σου τη μεγάλη εντολή να σε ξεπεράσει. Νίκος Καζαντζάκης «ΑΣΚΗΤΙΚΗ».

ΑΛΛΑΞΤΕ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΦΘΑΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥΕΤΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΠΛΟΥΤΙΣΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΕΙΤΕ ΑΥΤΟΙ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΝΟΜΑΡΧΕΣ ΑΝΤΙΝΟΜΑΡΧΕΣ ΔΗΜΑΡΧΟΙ Η ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.
ΤΕΡΜΑ ΣΤΑ ΤΕΡΠΙΤΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΙΖΟΥΝ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟΙ ΚΑΙ ΑΛΑΖΟΝΙΚΟΙ ΚΕΝΟΔΟΞΟΙ ΚΑΙΣΑΡΙΣΚΟΙ ΚΑΙ ΥΠΟΣΧΟΝΤΑΙ ΠΡΟΟΔΟ ΕΝΩ ΤΟΣΕΣ ΤΕΤΡΑΕΤΙΕΣ ΕΦΕΡΑΝ ΚΥΡΙΩΣ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ.

Κυριακή 7 Αυγούστου 2011

Ο ΟΛΥΜΠΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΒΟΥΝΟ

Τού κ. Ιωάννη Λάζαρη

ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ...

Τί ήταν τα Ομηρικά Όρη "Ολυμπος" και "Ίδη";
α) Με το όνομα "Όλυμπος" ο Όμηρος εννοεί τον Ουρανό κυρίως και όχι το επίγειον όρος Όλυμπος.
Από το έργο "Φυσικαί Εκλογαί" τού Στοβαίου έχουμε τα εξής αποσπάσματα: < Και ότι είναι η γη κατωτάτη πάντων και ο Όλυμπος υπεράνω όλων ο Όμηρος το δηλώνει με τα εξής: "Όταν όμως εγώ (ο Ζευς) θελήσω να σας τραβήξω, ήθελον σας σύρει ευκόλως μαζί με τη γη και τη θάλασσα, έπειτα δε ήθελον δέσει την άλυσο περί την κορυφή τού Ολύμπου και τα πάντα τότε ήθελον γίνει μετέωρα > (Ηλιάς Θ 23-26).

Γιά τη γη λοιπόν λέγει ότι θα γίνει μετέωρη, ως να απεσπάσθη από την έδρα της την κατωτάτη στην ανωτάτη".

β) "Σε όλα δε υπάρχη ο Όλυμπος κατ' εξοχήν και καθ' ιερότητα, διότι λέγει ο Όμηρος έτσι: (Η Θέτις) το πρωί ανέβηκε στον μέγαν ουρανό και τον Όλυμπο" (Ιλιάς Α497).
Επειδή το μακρινώτατο από την γη και μήτε την σκιά της (της γης) μήτε τούς ατμούς προσδεχόμενο, ως αιωνίως και καθ' ολοκληρίαν λάμπον, Όλυμπον οι παλαιοί ονόμασαν.

Τούτο δε γίνεται φανερό και με όσα ο Όμηρος λέγει ως εξής: "Η Αθηνά απήλθε στον Όλυμπο, όπου λέγουν ότι είναι η έδρα (κατοικία) των θεών ακλόνητη πάντοτε. Ούτε υπό ανέμων ταράσσεται ούτε ποτέ υπό βροχής βρέχεται ούτε χιόνι επιπίπτει, αλλά πολλή αιθρία χωρίς νέφη και λευκή λάμψη επάνω έχει ξαπλωθή" (Οδύσσεια Ζ42)"


Σημειώνουμε εδώ ότι στήν Ιλιάδα ο Όλυμπος φέρει τα επίθετα αγάννιφος = χιονοσκεπής, χιονόβλητος(Α420, Ε186) και νιφόεις = πολύ χιονισμένος (Ν754), δεν γνωρίζουμε όμως, εάν τα εν λόγω επίθετα έχουν κάποια σχέση με το "λευκή επιδίδραμεν αίγλη" (και λευκή λάμψη επάνω έχει εξαπλωθή), δηλ. ο Όμηρος δέν γνωρίζουμε εάν παρομοιάζη την "λευκή λάμψη" με το κατάλευκο χιόνι.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου