Το ΠΡΩΤΟ σου χρέος εχτελώντας τη θητεία σου στη ράτσα, είναι να νιώσεις μέσα σου όλους τους προγόνους. Το ΔΕΥΤΕΡΟ, να φωτίσεις την ορμή και να συνεχίσεις το έργο τους. Το ΤΡΙΤΟ σου χρέος, να παραδώσεις στο γιο σου τη μεγάλη εντολή να σε ξεπεράσει. Νίκος Καζαντζάκης «ΑΣΚΗΤΙΚΗ».

ΑΛΛΑΞΤΕ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΦΘΑΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥΕΤΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΠΛΟΥΤΙΣΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΕΙΤΕ ΑΥΤΟΙ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΝΟΜΑΡΧΕΣ ΑΝΤΙΝΟΜΑΡΧΕΣ ΔΗΜΑΡΧΟΙ Η ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.
ΤΕΡΜΑ ΣΤΑ ΤΕΡΠΙΤΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΙΖΟΥΝ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟΙ ΚΑΙ ΑΛΑΖΟΝΙΚΟΙ ΚΕΝΟΔΟΞΟΙ ΚΑΙΣΑΡΙΣΚΟΙ ΚΑΙ ΥΠΟΣΧΟΝΤΑΙ ΠΡΟΟΔΟ ΕΝΩ ΤΟΣΕΣ ΤΕΤΡΑΕΤΙΕΣ ΕΦΕΡΑΝ ΚΥΡΙΩΣ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ.

Σάββατο 28 Απριλίου 2012

Προεκλογικές υποσχέσεις και το «αδίκημα της εξαπάτησης του λαού»

Γράφει ο πολίτης Π. Παπαγαρυφάλλου

 

Καταιονισμός υποσχέσεων και παροχών από όλους τους υποψηφίους και τα κόμματα, που επιχειρούν για πολλοστή φορά να εξαπατήσουν τις αγελαίες μάζες των ψηφοφόρων.
Το κάνουν συνειδητά γιατί γνωρίζουν καλά ότι αυτή τους η απάτη όχι μόνο παραμένει ατιμώρητη αλλά και... επιβραβεύεται!
Το γεγονός το ανέδειξα και το καυτηρίασα εδώ και δύο δεκαετίες με το κείμενό μου που είχε ως τίτλο: «Οι υποσχέσεις των πολιτικών ως αδίκημα της εξαπάτησης του λαού» (βλ. «Πολιτικά Θέματα», 9/7/1993). Στο κείμενο εκείνο προσκόμιζα ως παράδειγμα το δίκαιο της Αθηναϊκής Δημοκρατίας, η οποία είχε θεσπίσει το πιο πάνω αδίκημα, το οποίο επέβαλε την ποινή του θανάτου σε όσους δημόσιους άνδρες υπόσχονταν πράγματα τα οποία δεν έκαναν.
Ως τέτοιο κλασικό παράδειγμα αναφέρεται η καταδίκη σε θάνατο του θρυλικού στρατηγού Μιλτιάδη, ο οποίος είχε υποσχεθεί στους Αθηναίους ότι θα τους έκανε πλούσιους αν του έδιναν 70 πλοία να επιτεθεί κατά της Μυκάλης.
Του δόθηκαν τα πλοία, ναυμάχησε, τραυματίστηκε αλλά ηττήθηκε Καταδικάσθηκε σε θάνατο με ταυτόχρονα μεγάλο πρόστιμο. Πέθανε στη φυλακή, το δε πρόστιμο πλήρωσε ο γιος του ο Κίμων (βλ. D.M.Mac Dowell: «Το δίκαιο στην Αθήνα των Κλασικών χρόνων», εκδ. «Παπαδήμα», 1986, σελ. 276-277).
Στο εκφυλισμένο συμμοριακό πολιτικό σύστημα ούτε καν ως σκέψις μπορεί να ειπωθεί αυτό το αδίκημα.
Οι ταγοί του γνωρίζουν πολύ καλά ότι απευθύνονται σʼ ένα φαύλο, κατά πλειοψηφία, εκλογικό Σώμα, η ψήφος του οποίου καθορίζεται από τους κοπρίτες.
Ποιός, λοιπόν, υποψήφιος θα τολμήσει να προτείνει την επαναφορά αυτού του σωτηρίου αδικήματος;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου