Το όνομα του προφυλακισμένου στον Κορυδαλλό πρώην υπουργού Αμύνης και πρωτοκλασάτου στελέχους του ΠΑΣΟΚ, Ακη Τσοχατζόπουλου, περιλαμβάνει σε πολλά σημεία η έκθεση του γνωστού αμερικανικού δικηγορικού γραφείου, Debevoice & Plimpton, για το μεγάλο «εξοπλιστικό σκάνδαλο» της αγοράς των προβληματικών ...
γερμανικών υποβρυχίων.
Στην έκθεση, μεταξύ των άλλων, στελέχη της γερμανικής εταιρίας κατασκευής των υποβρυχίων, Ferrostaal AG, «καρφώνουν» στις καταθέσεις τους Ελληνες μεσάζοντες, αλλά και τον κ. Τσοχατζόπουλο, που τους είχε συστήσει. Ανάμεσα στις άλλες καταθέσεις, στέλεχος της εταιρίας θέλοντας να δείξει το μεγάλο ενδιαφέρον της εταιρίας για να πουλήσει τα υποβρύχια στην Ελλάδα, αλλά και τις μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν, πρόσθεσε: «Εμείς ενδιαφερόμασταν σφόδρα για επαφές με συγκεκριμένους ανθρώπους, όπως ήταν ο Μπέλτσιος (σ.σ.: εμπλεκόμενος στην υπόθεση). Μάλιστα, ο υπουργός Αμύνης Τσοχατζόπουλος μάς σύστησε τον κ. Μπέλτσιο σαν κάποιο που γνωρίζει πολύ κόσμο και που θα μπορούσε να φανεί χρήσιμος στα σχέδιά μας». Να σημειωθεί ότι τόσο ο κ. Μπέλτσιος όσο και αρκετά άλλα πρόσωπα βρίσκονται στο μικροσκόπιο των ερευνών της Δικαιοσύνης.
Να σημειωθεί ακόμα πως, σύμφωνα με την Εισαγγελία του Μονάχου, μεταξύ 2000-2007 δόθηκαν πάνω από 62 εκατ. ευρώ για μίζες. Πολλά από αυτά τα στοιχεία επιβεβαιώνονται με τα δεδομένα που παρατίθενται στην έκθεση της Debevoice. Κατά την Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής, πάντως, «φέρεται να καταβλήθηκε για δωροδοκίες ποσοστό 4,5% επί του κοστολογίου (τζίρου) του έργου, το οποίο ανέρχεται στο ποσό των 72-83 εκατ. ευρώ».
Στη Ferrostaal, όταν ήταν υπουργός Αμύνης ο Ακης Τσοχατζόπουλος, με απευθείας ανάθεση δόθηκε η «δουλειά» για 4 υποβρύχια (τρία και μία option) Τ-214. Η απόφαση ελήφθη αρχικά από το ΚΥΣΕΑ της 24ης/7/1998 και επιβεβαιώθηκε στη συνέχεια στο ΚΥΣΕΑ της 15ης/12/1998. Οριστικοποιήθηκε στις 26/7/1999 στη συνεδρίαση του ίδιου οργάνου, μέλος του οποίου ήταν και ο πρώην πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου ως υπουργός Εξωτερικών. Το εντυπωσιακό είναι ότι ο συγκεκριμένος νέος τύπος υποβρυχίου θα κατασκευαζόταν και θα δοκιμαζόταν για πρώτη φορά. Μάλιστα, όπως κατ’ επανάληψη καταγγέλθηκε, το «Παπανικολής» έγερνε (!).
Ιδιαιτέρως ενδιαφέρον είναι πως τον Φεβρουάριο του 2000 για πρώτη φορά καταγγέλθηκε στη Βουλή το σκάνδαλο. Η σκανδαλώδης αγορά συνοδεύτηκε από την απευθείας ανάθεση κατασκευής τους στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, σε συνεργασία με τα Ναυπηγεία HDW του Κίελου της Γερμανίας.
Ακρως σημαντικό είναι ότι τότε υπό τον έλεγχο της HDW πέρασε ο Σκαραμαγκάς. Είναι ολοφάνερο ότι η εξέλιξη του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των Ναυπηγείων και τα υποβρύχια αποτελούν «συγκοινωνούντα δοχεία». Παρ’ όλα αυτά, στο τέλος του 2010, μεσούσης της οικονομικής κρίσης, ο κατόπιν υπουργός Οικονομικών και τότε υπουργός Αμύνης, κ. Βενιζέλος, υπέγραψε την αναθεώρηση της αρχικής σύμβασης του 2000.
Θανάσης Αργυράκης στον Ελεύθερο Τύπο
γερμανικών υποβρυχίων.
Στην έκθεση, μεταξύ των άλλων, στελέχη της γερμανικής εταιρίας κατασκευής των υποβρυχίων, Ferrostaal AG, «καρφώνουν» στις καταθέσεις τους Ελληνες μεσάζοντες, αλλά και τον κ. Τσοχατζόπουλο, που τους είχε συστήσει. Ανάμεσα στις άλλες καταθέσεις, στέλεχος της εταιρίας θέλοντας να δείξει το μεγάλο ενδιαφέρον της εταιρίας για να πουλήσει τα υποβρύχια στην Ελλάδα, αλλά και τις μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν, πρόσθεσε: «Εμείς ενδιαφερόμασταν σφόδρα για επαφές με συγκεκριμένους ανθρώπους, όπως ήταν ο Μπέλτσιος (σ.σ.: εμπλεκόμενος στην υπόθεση). Μάλιστα, ο υπουργός Αμύνης Τσοχατζόπουλος μάς σύστησε τον κ. Μπέλτσιο σαν κάποιο που γνωρίζει πολύ κόσμο και που θα μπορούσε να φανεί χρήσιμος στα σχέδιά μας». Να σημειωθεί ότι τόσο ο κ. Μπέλτσιος όσο και αρκετά άλλα πρόσωπα βρίσκονται στο μικροσκόπιο των ερευνών της Δικαιοσύνης.
Να σημειωθεί ακόμα πως, σύμφωνα με την Εισαγγελία του Μονάχου, μεταξύ 2000-2007 δόθηκαν πάνω από 62 εκατ. ευρώ για μίζες. Πολλά από αυτά τα στοιχεία επιβεβαιώνονται με τα δεδομένα που παρατίθενται στην έκθεση της Debevoice. Κατά την Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής, πάντως, «φέρεται να καταβλήθηκε για δωροδοκίες ποσοστό 4,5% επί του κοστολογίου (τζίρου) του έργου, το οποίο ανέρχεται στο ποσό των 72-83 εκατ. ευρώ».
Στη Ferrostaal, όταν ήταν υπουργός Αμύνης ο Ακης Τσοχατζόπουλος, με απευθείας ανάθεση δόθηκε η «δουλειά» για 4 υποβρύχια (τρία και μία option) Τ-214. Η απόφαση ελήφθη αρχικά από το ΚΥΣΕΑ της 24ης/7/1998 και επιβεβαιώθηκε στη συνέχεια στο ΚΥΣΕΑ της 15ης/12/1998. Οριστικοποιήθηκε στις 26/7/1999 στη συνεδρίαση του ίδιου οργάνου, μέλος του οποίου ήταν και ο πρώην πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου ως υπουργός Εξωτερικών. Το εντυπωσιακό είναι ότι ο συγκεκριμένος νέος τύπος υποβρυχίου θα κατασκευαζόταν και θα δοκιμαζόταν για πρώτη φορά. Μάλιστα, όπως κατ’ επανάληψη καταγγέλθηκε, το «Παπανικολής» έγερνε (!).
Ιδιαιτέρως ενδιαφέρον είναι πως τον Φεβρουάριο του 2000 για πρώτη φορά καταγγέλθηκε στη Βουλή το σκάνδαλο. Η σκανδαλώδης αγορά συνοδεύτηκε από την απευθείας ανάθεση κατασκευής τους στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, σε συνεργασία με τα Ναυπηγεία HDW του Κίελου της Γερμανίας.
Ακρως σημαντικό είναι ότι τότε υπό τον έλεγχο της HDW πέρασε ο Σκαραμαγκάς. Είναι ολοφάνερο ότι η εξέλιξη του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των Ναυπηγείων και τα υποβρύχια αποτελούν «συγκοινωνούντα δοχεία». Παρ’ όλα αυτά, στο τέλος του 2010, μεσούσης της οικονομικής κρίσης, ο κατόπιν υπουργός Οικονομικών και τότε υπουργός Αμύνης, κ. Βενιζέλος, υπέγραψε την αναθεώρηση της αρχικής σύμβασης του 2000.
Θανάσης Αργυράκης στον Ελεύθερο Τύπο
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου