Το δημοσίευμα αναφέρει ότι την απόφαση επιλογής του αγωγού TAP χαιρέτισαν οι Βρυξέλλες ως μια ιστορική απόφαση για την ευρωπαϊκή αγορά φυσικού αερίου, γιατί θα επιτρέψει στην ΕΕ, η οποία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το ρωσικό αέριο, να διαφοροποιήσει την προμήθειά της σε φυσικό αέριο, από το 2019.
Σύμφωνα με τον αναλυτή Άντριου Νεφ, «ο TAP είναι το καλύτερο αποτέλεσμα για την Gazprom, γιατί η αλβανική αγορά δεν μετράει και η Ελλάδα δεν αποτελεί πλέον σημαντική αγορά», ενώ ο Nabucco West θα επηρέαζε άμεσα την αγορά της Κεντρικής Ευρώπης που εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό από τον ρωσικό όμιλο.
Επιπλέον, το δημοσίευμα επισημαίνει ότι η χωρητικότητα του αγωγού TAP είναι πολύ μικρή σε σχέση με τη δύναμη της Gazprom: 10 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως, ενώ ο ρωσικός όμιλος διοχέτευσε πέρυσι στην ευρωπαϊκή αγορά 140 δισ. κυβικά μέτρα (το 1/3 της κατανάλωσης της Ευρώπης σε φυσικό αέριο).
Εξάλλου, δημοσίευμα του κοινοτικού εντύπου «Europolitique», αναφέρει ότι ο Nabucco West, τον οποίο υποστήριξε αρχικά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θα συνέδεε την Αυστρία με τα σύνορα Βουλγαρίας- Τουρκίας. Η κοινοπραξία κατασκευής του Nabucco, στην οποία συμμετέχουν η αυστριακή εταιρεία OMV, η ουγγρική MOL, η ρουμανική Transgaz, η βουλγαρική Bulgargas, η τουρκική Botas και η γαλλική GDF Suez, δήλωσε, αμέσως μετά την ανακοίνωση επιλογής του ΤΑΡ, ότι, παρά την αποτυχία αυτή, θα επιδιώξει να «αναπτύξει ευκαιρίες στη βάση εναλλακτικών πηγών προμήθειας φυσικού αερίου».
Σε δήλωσή της, η κοινοπραξία κατασκευής του Nabucco αναφέρει: «Η ανάγκη για διαφοροποίηση παραμένει μια πρόκληση για την ευρωπαϊκή αγορά, ιδίως στις χώρες της Κεντρικής και Νοτιανατολικής Ευρώπης. Παραμένουμε πεπεισμένοι ότι η διαδρομή Nabucco είναι η μόνη εναλλακτική λύση για την κάλυψη των αναγκών αυτών».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου