Αφού
ορισμένοι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι, για λόγους που κανείς δεν γνωρίζει,
«δεν θέλουν» να απαντήσουν αν η Μακεδονία είναι ελληνική, την απάντηση
πλέον την δίνει ο ίδιος ο Ιησούς Χριστός με μία επιστολή του στον
Άβγαρο, τοπάρχη –τότε- της Έδεσσας στην Παλαιστίνη!... Η επιστολή αυτή
βρέθηκε σε ενεπίγραφες μαρμάρινες πλάκες στους Φιλίππους της Μακεδονίας
μας το 1914 από Γάλλους αρχαιολόγους και είναι γραμμένες στην ελληνική
γλώσσα!..
Η
ενεπίγραφη πλάκα με απόσπασμα της επιστολής του Άβγαρου στον Ιησού
Χριστό, η οποία είναι γραμμένη στην ελληνική γλώσσα και βρέθηκε το 1914
από Γάλλους αρχαιολόγους στους Φιλίππους της Μακεδονίας μας. [Κάτω
εικόνα: Η ενεπίγραφη πλάκα με την επιστολή του Ιησού Χριστού προς τον
Άβγαρο, στην ελληνική γλώσσα, όπως βρέθηκε το 1914 από Γάλλους
αρχαιολόγους στους Φιλίππους της Μακεδονίας μας]. Μετά από αυτά τα
ντοκουμέντα, τι έτι χρείαν έχομεν μαρτύρων;
Ο
μεν Άβγαρος ζητούσε από τον Χριστό να τον επισκεφτεί στην Έδεσσα για να
τον θεραπεύσει από μία ανίατη ασθένεια, ενώ ο Ιησούς του απάντησε ότι
εκείνη την χρονική περίοδο δεν μπορούσε να ικανοποιήσει το αίτημά του,
αλλά θα του έστελνε έναν μαθητή Του για να τον θεραπεύσει – πράγμα που
έγινε αμέσως!
Ο Άβγαρος αισθάνθηκε
ευγνωμοσύνη για την θεραπεία του και ανάρτησε αμέσως την επιστολή του
Χριστού στα τείχη της πόλεως της Εδέσσης ως «αποτρόπαιον» για τους
εχθρούς που πολιορκούσαν την Έδεσσα, ενώ η ίδια επιστολή βρέθηκε σε
ενεπίγραφες μαρμάρινες πλάκες στον Πόντο, την Μακεδονία και αλλού.
Η
επιστολή αυτή, που μνημονεύει ο Ευσέβιος Καισαρείας στο ιστορικό
σύγγραμμά του: «Ιστορία περί του των Εδεσσηνών δυνάστου», ήταν επόμενο
να προκαλέσει αναταραχή ακόμη και μέσα στους εκκλησιαστικούς κύκλους,
διότι ορισμένοι εκκλησιαστικοί παράγοντες, για λόγους ανεξήγητους, είχαν
περάσει την αντίληψη στον κόσμο ότι ο Χριστός ούτε διάβαζε έγραφε, παρά
το γεγονός, ότι οι Ευαγγελιστές αναφέρονται στο γεγονός ότι ο Ιησούς
Χριστός και διάβαζε (Λουκ. 4, 17) και έγραφε (Ιω.8, 6-8).
Να
κάνουμε την απαραίτητη διευκρίνιση, που κάνουμε πάντα: Όταν λένε
κάποιοι, ότι ο Χριστός δεν έγραφε, έχει την έννοια ότι ο Ιησούς δεν
κάθισε κάτω να γράψει διάφορα συγγράμματα, όπως έκανε για παράδειγμα ο
Πλάτων, ο Διόδωρος ο Σικελιώτης ή ο Πλούταρχος ο Χαιρωνεύς. Αυτό, όμως,
δεν σημαίνει ότι ο Χριστός δεν ήξερε να διαβάζει ή να γράφει.
Την
γνησιότητα των δύο τούτων επιστολών, μεταξύ Ιησού και Άβγαρου,
επιβεβαιώνει και ο Όσιος Εφραίμ ο Σύρος, ο οποίος χρημάτισε διάκονος της
εκκλησίας των Εδεσσηνών. Επίσης τις δύο αυτές επιστολές δέχθηκαν και
άλλοι ιστορικοί, όπως ο Προκόπιος, ο Ευάγριος ο Σχολαστικός, ο Κεδρηνός,
ο Θεόδωρος ο Στουδίτης και άλλοι, που μνημονεύουμε μέσα στα βιβλία μας
με αναφορά στις ιστορικές πηγές.*
Πέραν αυτών μεγάλη αναφορά κάνει και ο Κωνσταντίνος ο Πορφυρογέννητος μέσα στο έργο του : «Η Ιστορία της Εικόνος της Εδέσσης»,
αλλά και ο ίδιος ο Άγιος Νεκτάριος, Επίσκοπος Πενταπόλεως, ο γνωστός
μας άγιος της Αιγίνης, στο γνωστό και πολυθρύλητο σύγγραμμά του: «Μελέτη περί των Αγίων εικόνων -Περί της χρήσεως των Αγίων Εικόνων εν τη Εκκλησία».
Για
να έχουμε και το νου μας, λόγω των τελευταίων εξελίξεων, το κείμενο της
διηγήσεως του βασιλέως Κων/νου Πορφυρογέννητου βρίσκεται σε ένα
χειρόγραφο κώδικα του 15ου αιώνα στο Μοναστήρι του Βατοπεδίου του Αγίου
Όρους (Αριθ. 635 20-9 455α – 476 σε βυζαντινή γραφή). Το μικροφίλμ αυτού του κώδικα βρίσκεται στο Πατριαρχικό Ίδρυμα Πατερικών Μελετών, στη Μονή Βλατάδων, στη Θεσσαλονίκη.
Όπως
ήδη αναφέραμε, παρόμοιες αρχαιολογικές επιγραφές με τις επιστολές του
Ιησού Χριστού και του τοπάρχη Άβγαρου έχουν βρεθεί σε ανασκαφές, η μία
μάλιστα στην Ελλάδα, στην πόλη των Φιλίππων της Μακεδονίας μας στις 13
Δεκεμβρίου του 1914 από τους Γάλλους αρχαιολόγους Ch. Avezou και Ch.
Picard κατά το διάστημα του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Τα γεγονότα όμως του
πολέμου ήταν η αιτία να χαθεί η πρωτότυπη επιγραφή. Έχομε όμως τα
αντίγραφα που είχαν κάνει σε γύψο οι αρχαιολόγοι αυτοί πριν την απώλεια
του πρωτότυπου. Οι φωτογραφίες αυτών των αντιγράφων βρίσκονται στο
βιβλίο του Denis Foissel: «Συλλογή των Χριστιανικών επιγραφών της Μακεδονίας από τον 3ο ως τον 6ο μ.Χ. αι.», Έκδοση γαλλική 1983, Γαλλική Αρχαιολογική Σχολή Αθηνών!..
Μετά
από όλα αυτά τι έχει να πει ο κύριος Γκρούεφσκι, αλλά και ο κάθε κύριος
Γκρούεφσκι, που ισχυρίζεται ότι η Μακεδονία μας δεν είναι ελληνική;
ΑΓΓΕΛΟΣ ΠΑΝΑΓ. ΣΑΚΚΕΤΟΣ
Σάββατο, 10 Αυγούστου 2013
Σάββατο, 10 Αυγούστου 2013
*
Εξυπακούεται ότι περισσότερες λεπτομέρειες μπορεί να βρει κανείς στα
βιβλία μας: «Ιησούς Χριστός: Ελληνισμός-Χριστιανισμός», «Το Χειρόγραφο
του Ιησού» και, ασφαλώς, στα βιβλία της κας Ειρήνης Οικονομίδου, αλλά
και της γνωστής Μοναχής Μαγδαληνής τα οποία φέρουν τον ίδιο τίτλο: «Το
Άγιον Μανδήλιον».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου