Το ΠΡΩΤΟ σου χρέος εχτελώντας τη θητεία σου στη ράτσα, είναι να νιώσεις μέσα σου όλους τους προγόνους. Το ΔΕΥΤΕΡΟ, να φωτίσεις την ορμή και να συνεχίσεις το έργο τους. Το ΤΡΙΤΟ σου χρέος, να παραδώσεις στο γιο σου τη μεγάλη εντολή να σε ξεπεράσει. Νίκος Καζαντζάκης «ΑΣΚΗΤΙΚΗ».

ΑΛΛΑΞΤΕ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΦΘΑΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥΕΤΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΠΛΟΥΤΙΣΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΕΙΤΕ ΑΥΤΟΙ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΝΟΜΑΡΧΕΣ ΑΝΤΙΝΟΜΑΡΧΕΣ ΔΗΜΑΡΧΟΙ Η ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.
ΤΕΡΜΑ ΣΤΑ ΤΕΡΠΙΤΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΙΖΟΥΝ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟΙ ΚΑΙ ΑΛΑΖΟΝΙΚΟΙ ΚΕΝΟΔΟΞΟΙ ΚΑΙΣΑΡΙΣΚΟΙ ΚΑΙ ΥΠΟΣΧΟΝΤΑΙ ΠΡΟΟΔΟ ΕΝΩ ΤΟΣΕΣ ΤΕΤΡΑΕΤΙΕΣ ΕΦΕΡΑΝ ΚΥΡΙΩΣ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ.

Τετάρτη 19 Σεπτεμβρίου 2018

Οι αρχαίες «νεκρές» γλώσσες που όμως είναι ζωντανές.



Γράφει ο
Ιωάννης Γ. Κουλούρης
Ο ανεκδιήγητος υπουργός παιδείας, ο χειρότερος που είχαμε μέχρι τώρα, πλην ίσως του κ. Φίλη, εκτός από τα αρχαία Ελληνικά που έχει υποβαθμίσει, θέλει τώρα να εξαλείψει από τη μέση παιδεία μας, και να θάψει τα λατινικά.
‘Όμως οι δύο αυτές αρχαίες γλώσσες είναι οι ρίζες από τις οποίες έχουν ξεπηδήσει οι σύγχρονες ελληνόφωνες και λατινογενείς γλώσσες, και, όπως οι ρίζες των δένδρων που είναι κάτω από το χώμα και δεν φαίνονται, δεν είναι νεκρές αλλά αντίθετα ολοζώντανες και  τροφοδότες των αντίστοιχων δένδρων,  έτσι  και αυτές είναι ζωντανές, και η γνώση τους είναι αναγκαία για την κατανόηση των σημερινών γλωσσών.
Σχετικά με τα αρχαία Ελληνικά, και τις γνώσεις των γερμανών γι’ αυτά Ελληνικά, θα ήθελα να παραθέσω μία προσωπική εμπειρία.

Όταν, φοιτητής όντας ακόμα του Πολυτεχνείου, βρισκόμουν στη Γερμανία για πρακτική εξάσκηση, με πλησίασε ένας γερμανός φοιτητής που έμαθε ότι ήμουν Έλληνας, και με υπερηφάνεια και προσδοκία άρχισε να μου απαγγέλει κάτι σε μία ακατανόητη για μένα διάλεκτο.
Ευτυχώς, από τα ονόματα που κατάφερα να ξεχωρίσω,  κατάλαβα ότι μου απήγγειλε τις πρώτες στροφές από την Ιλιάδα του Ομήρου, και έτσι δεν έγινα ρεζίλι, γιατί αυτός είχε αποστηθίσει και είχε μάθει να γράφει περισσότερους στίχους από ότι εγώ. Σημειώνω ότι  δεν ήταν ούτε φιλόλογος ούτε αρχαιολόγος, αλλά μηχανικός όπως εγώ, και μου εξήγησε ότι τα αρχαία Ελληνικά, όπως και τα λατινικά, τα μάθαιναν υποχρεωτικά στη μέση βαθμίδα της εκπαίδευσης. Ο τρόπος που τα απήγγειλε ήταν διαφορετικός από αυτόν που τα διαβάζουμε εμείς, επειδή όμως δεν υπάρχουν ηχητικά ντοκουμέντα της εποχής, αλλά ούτε είμαι και ειδικός, δεν γνωρίζω ποιά ηχητική απόδοση είναι πλησιέστερη προς την αρχαία.
Σχετικά με τα λατινικά που ο κύριος Γαβρόγλου θέλει να καταργήσει, για να εξυπηρετήσει τους κοινωνιολόγους, προφανώς στοχεύει,  εκτός από τους ίδιους,  με τις αριστερίστικες αμπελοφιλοσοφίες που προφανώς θα τους υποχρεώσει να διδάσκουν, να εκκολάψει ψηφοφόρους για το κόμμα του.
Αντί άλλου επιχειρήματος για τη διατήρησή τους,  θα αναφέρω απλά ότι εάν  ο πρωθυπουργός μας γνώριζε καλύτερα τα λατινικά, θα ήξερε ότι το περίφημο «erga omnes», που διακηρύττει  ότι εξασφάλισε, σημαίνει ότι ο όρος «βόρεια μακεδονία» θα έπρεπε να ισχύει για όλα, και για τη γλώσσα και για την ιθαγένεια και όχι μόνο για το όνομα του κράτους, και δεν θα είχε κάνει την εγκληματική γκάφα στη συμφωνία που υπέγραψε, (αν ήταν γκάφα και όχι ενσυνείδητη εθνική προδοσία, με ποια ανταλλάγματα άραγε;).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου