Το ΠΡΩΤΟ σου χρέος εχτελώντας τη θητεία σου στη ράτσα, είναι να νιώσεις μέσα σου όλους τους προγόνους. Το ΔΕΥΤΕΡΟ, να φωτίσεις την ορμή και να συνεχίσεις το έργο τους. Το ΤΡΙΤΟ σου χρέος, να παραδώσεις στο γιο σου τη μεγάλη εντολή να σε ξεπεράσει. Νίκος Καζαντζάκης «ΑΣΚΗΤΙΚΗ».

ΑΛΛΑΞΤΕ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΦΘΑΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥΕΤΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΠΛΟΥΤΙΣΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΕΙΤΕ ΑΥΤΟΙ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΝΟΜΑΡΧΕΣ ΑΝΤΙΝΟΜΑΡΧΕΣ ΔΗΜΑΡΧΟΙ Η ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.
ΤΕΡΜΑ ΣΤΑ ΤΕΡΠΙΤΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΙΖΟΥΝ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟΙ ΚΑΙ ΑΛΑΖΟΝΙΚΟΙ ΚΕΝΟΔΟΞΟΙ ΚΑΙΣΑΡΙΣΚΟΙ ΚΑΙ ΥΠΟΣΧΟΝΤΑΙ ΠΡΟΟΔΟ ΕΝΩ ΤΟΣΕΣ ΤΕΤΡΑΕΤΙΕΣ ΕΦΕΡΑΝ ΚΥΡΙΩΣ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ.

Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2011

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΥΕΛΠΙΔΕΣ

Σύμφωνα με το «Κυριακάτικο Βήμα» της 27/11/11, ανήμερα της επετείου του Πολυτεχνείου, ο τεταρτοετής εύελπις αρχηγός της Σχολής Ευελπίδων έβγαλε λόγο υπέρ της χούντας και έβαλε τους συναδέλφους του να τραγουδήσουν τον ύμνο της χούντας.
Επίσης αφού κάλεσε πρώτα τους αλλοδαπούς και τους Κύπριους να αποχωρήσουν από το αμφιθέατρο, να....
κλείσουν οι πόρτες και να κατέβει η αφίσα του Πολυτεχνείου έβγαλε λόγο κατά της εξέγερσης του Πολυτεχνείου και υπέρ της χούντας.

Σύμφωνα με τις δικές μου έγκυρες πληροφορίες μέσα από τη Σχολή Ευελπίδων και

μάλιστα από ευέλπιδες που ήταν παρόντες στη συγκεκριμένη εκδήλωση, τα πράγματα δεν
έγιναν όπως τα περιγράφει το «Βήμα» και όπως παρουσιάστηκαν από τα κανάλια ALPHA
και MEGA το βράδυ του Σαββάτου 26/11/11.

Συγκεκριμένα μετά την τελετή της 17 Νοεμβρίου κάποιοι ευέλπιδες είχαν την ιδέα να

τραγουδήσουν ένα τραγούδι, που ήταν αυτό που χρησιμοποίησε και η χούντα ως ύμνο της
για προπαγανδιστικούς λόγους εκείνης της εποχής.

Ένας εκ των ευελπίδων, μου είπε τους στίχους του τραγουδιού που είναι οι

παρακάτω:

«Μεσ’ στου Νοέμβρη τη γιορτή, το μέλλον χτίζει η νιότη

με εργάτη αγρότη φοιτητή και πρώτο το στρατιώτη
αδελφωμένοι δυνατοί για μια Ελλάδα πρώτη»

Όποιος διαβάσει τους στίχους αυτούς πουθενά δεν θα διαπιστώσει ούτε

ανατρεπτική διάθεση, ούτε χουντικά συνθήματα ούτε κάποια αιχμή κατά της δημοκρατίας.
Αντίθετα εμείς βλέπουμε ένα ενωτικό χαρακτήρα του τραγουδιού τη στιγμή μάλιστα που
ούτε αναφέρεται στον Απρίλη όπως ήταν το τραγούδι της χούντας αλλά στο Νοέμβρη.

Δεν καταλαβαίνουμε λοιπόν γιατί γίνεται προσπάθεια παραπληροφόρησης της

κοινής γνώμης, διανθίζοντας μάλιστα ένα ασήμαντο περιστατικό με ψευδή γεγονότα, τα
οποία σύμφωνα με τις έγκυρες και από μέσα πληροφορίες μας ουδέποτε έλαβαν χώρα.

Αν ο υπεύθυνος του επεισοδίου αυτού είναι ο αρχηγός και διέπραξε πειθαρχικό

παράπτωμα τότε καλώς να τιμωρηθεί. Όμως η παραπομπή του σε πειθαρχικό συμβούλιο
για αποπομπή από τη Σχολή είναι εντελώς άστοχη και υπερβολική για τους εξής λόγους:

α. Όσον αφορά στο τραγούδι:


1/ Το να τραγουδάς ένα τραγούδι παραλλαγμένο, που γράφτηκε από τη χούντα δεν

σημαίνει ότι είσαι χουντικός. Άλλωστε τη μουσική του αυθεντικού τραγουδιού, κατά μία
εκδοχή την είχε γράψει ο συνθέτης Γιώργος Κατσαρός, ο οποίος επί σειρά ετών είναι ο
καλλιτεχνικός διευθυντής του Δήμου Αθηναίων. Είναι χουντικός;

2/ Κατά μία άλλη εκδοχή τη μουσική συνέθεσε ο αρχιμουσικός της στρατιωτικής

μουσικής Αναστάσιος Ρεμούνδος, ο οποίος είχε συνθέσει σωρεία στρατιωτικών
εμβατηρίων, πολλά από τα οποία τραγουδιούνται σήμερα στις ένοπλες δυνάμεις και
ακούγονται στις παρελάσεις όπως «ο ναύτης του Αιγαίου», «το Πυροβολικό», «Περνούν
στρατιώτες» κλπ. Κι αυτός χουντικός;

3/ Τους στίχους τους έγραψε ο γνωστός σε όλους θεατράνθωπος Γιώργος

Οικονομίδης, ο οποίος είχε γράψει τον ύμνο του Παναθηναϊκού και το «Κορόϊδο
Μουσολίνι» που εμψύχωνε τους Έλληνες στρατιώτες κατά τον ελληνοϊταλικό πόλεμο 1940-
41 και τραγουδιέται σε όλες τις σχολικές γιορτές την 28η Οκτωβρίου. Δηλαδή τον
διαγράφουμε ως χουντικό;

4/ Την Πέμπτη 13 Ιουλίου 1967 σε μια καλλιτεχνική βραδιά υπό την αιγίδα του

Κεντρικού Ραδιοφωνικού Σταθμού Ενόπλων Δυνάμεων, στο κέντρο «Δειλινά» της
Γλυφάδας, η Βίκυ Μοσχολιού και ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης τραγούδησαν, σε πρώτη
εκτέλεση, τον Υμνο της δικτατορίας. Να τους καταδικάσουμε και αυτούς ως χουντικούς;

β. Όσον αφορά στην πράξη:


1/ Όταν ομάδες φοιτητών καταλαμβάνουν ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα και καίνε

και καταστρέφουν ή χτίζουν μέσα στο γραφείο του τον πρύτανη, ουδείς όχι μόνο τιμωρείται
αλλά ούτε και το ευαίσθητο «Βήμα» ή τα κανάλια ALPHA και MEGA ποτέ αντιδρούν. Ούτε
τις ανομίες αυτές καταδίκασαν ποτέ αλλά ούτε ζητούσαν να τιμωρηθεί κανείς. Συγκρίνονται
οι δυο πράξεις;

2/ Όταν ελάχιστοι μαθητές με εξωσχολικούς αναρχικούς καταλάμβαναν σχολικά

κτίρια και προέβαιναν σε απίστευτης βαρβαρότητας βανδαλισμούς δεν είδαμε ούτε
το «ΒΗΜΑ» ούτε τα ALPHA και MEGA να χύνουν έστω και ένα δάκρυ ή λίγο μελάνι. Γιατί
ένα τραγούδι προκαλεί μεγαλύτερη αντίδραση;

3/ Ακόμη περισσότερο όταν αλλοδαποί καταληψίες μπαίνουν σε εγκαταλελειμμένα

δημόσια κτίρια και προκαλούν φθορές και καταπατούν τους νόμους όχι μόνο τα
συγκεκριμένα ΜΜΕ δεν συγκινούνται αλλά τους υποστηρίζουν κι από πάνω. Για ένα όμως
τραγούδι διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους από οργή και δημοκρατική ευαισθησία.

γ. Όσον αφορά στον εύελπι αρχηγό που φέρεται ότι είναι ο υπεύθυνος:


1/ Είναι ο καλύτερος μαθητής της σχολής, μπήκε αριστούχος το 2008 και είναι

αρχηγός της τάξης του για 4 συνεχή χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι δεν είναι ούτε αφελής ούτε
τυχαίος. Αλλοίμονο αν ένας μελλοντικός αξιωματικός τέτοιας αξίας αποπέμπεται για ένα
τραγούδι.

2/ Οι αξιωματικοί του, οι συμμαθητές του και οι μικρότεροι ευέλπιδες τον σέβονται

και τον αγαπούν. Ο αρχηγός για τη Σχολή Ευελπίδων είναι σύμβολο ενότητας όλων των
ευελπίδων και οποιαδήποτε εσφαλμένη ή ακραία εις βάρος του αντιμετώπιση έχει άμεσο
αντίκτυπο στο ηθικό των ευελπίδων.

3/ Είναι ο αρχηγός του τμήματος παρελάσεως που κρατούσε τη σημαία της Σχολής

Ευελπίδων στην παρέλαση της Θεσσαλονίκης της 28ης Οκτωβρίου, που με τη στάση του
χειροκροτήθηκε από όλο το λαό της Θεσσαλονίκης.

δ. Όσον αφορά στον κίνδυνο πραξικοπήματος:


1/ Πρόκειται περί ανοήτων φημών που εντέχνως είχαν διαδώσει οι υπεύθυνοι του

Υπουργείου Εθνικής Άμυνας της προηγούμενης αποτυχημένης κυβέρνησης, για να
δικαιολογήσουν την πρωτοφανή καρατόμηση της στρατιωτικής ηγεσίας .

2/Είναι ένα προφανές καλοσχεδιασμένο επικοινωνιακό κόλπο, προκειμένου να

δικαιολογηθεί η αφελής ανακοίνωση του προηγούμενου πρωθυπουργού, περί διενεργείας
δημοψηφίσματος, αφού ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων σε όλο τον πολιτικό κόσμο της
Ευρώπης.

3/ Να θυμίσω στους παλαιότερους ότι όταν τον Ιούνιο του 1984 έγιναν οι

ευρωεκλογές και οι τότε ευέλπιδες ψήφισαν στη Βάρη, παρουσιάστηκε μια τεράστια
αύξηση στα αποτελέσματα υπέρ της ΕΠΕΝ. Αυτοί οι τότε ευέλπιδες ψηφοφόροι σήμερα
πιθανότατα είναι αντισυνταγματάρχες ή συνταγματάρχες και ποτέ μέχρι σήμερα δεν
επιχείρησαν κανένα πραξικόπημα. Είναι λοιπόν αστείο να μιλάμε και για υποψία διάθεσης
για πραξικόπημα επειδή οι ευέλπιδες τραγούδησαν ένα τραγούδι που η χούντα το είχε ως
ύμνο της.

Η σημερινή ηγεσία του υπουργείου άμυνας, υπουργός, αναπληρωτές, αρχηγός

ΓΕΕΘΑ και Α/ΓΕΣ είναι εμπειρότατοι καθώς και η κυβέρνηση αυτή, που χαρακτηρίζεται
από πνεύμα εθνικής ενότητας, και έχει πολύ σοβαρότερα θέματα να ασχοληθεί κυρίως με
το μείζον εθνικό ζήτημα της οικονομίας.

Είναι λοιπόν επιβεβλημένο να θέσει το θέμα που δημιουργήθηκε στη Σχολή

Ευελπίδων στην πραγματική του διάσταση, να το αντιμετωπίσει με σοβαρότητα και κυρίως
να μην επιτρέψει σε εκείνους που καραδοκούν, να το εκμεταλλευθούν πολιτικά και εις
βάρος των ενόπλων μας δυνάμεων.

Είναι απαράδεκτο, σε μια κρίσιμη για τη χώρα περίοδο, η ηγεσία του υπουργείου

εθνικής άμυνας να πέσει στην παγίδα των συγκεκριμένων ΜΜΕ, που βρήκαν την ευκαιρία,
από ένα ασήμαντο γεγονός να υποστηρίξουν τον υποτιθέμενο κίνδυνο πραξικοπήματος ή
ύπαρξης σκοτεινών δυνάμεων και δήθεν νοσταλγών της χούντας.

Τέλος ας διαβάσει ο κάθε δύσπιστος τους στίχους αυτούς και ας πει με το χέρι στην

καρδιά αν μιλάνε για χούντα, για ανατροπή ή για ενότητα των Ελλήνων και στήριξη της
μεγάλης προσπάθειας, που κάνει ο ελληνικός λαός από το υστέρημά του για να βγει η
χώρα μας από την οικονομική κρίση:

«Μεσ’ στου Νοέμβρη τη γιορτή, το μέλλον χτίζει η νιότη

με εργάτη αγρότη φοιτητή και πρώτο το στρατιώτη
αδελφωμένοι δυνατοί για μια Ελλάδα πρώτη»

Τελικά η ουσία είναι το τι λέει το κάθε τραγούδι και όχι πότε και ποιοί το

τραγούδησαν. Είναι θέμα οπτικής γωνίας και οξυδέρκειας. Ας αφήσουμε στην άκρη αυτούς
που διψάνε για αίμα και στρέφονται κατά της Σχολής Ευελπίδων.

Κάτω λοιπόν τα χέρια από τους Ευέλπιδες!


Σπύρος Σταματόπουλος
Συνταγματάρχης ε.α.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου