Πως την αντιλαμβάνονται, πως την βλέπουν, τι τέλος πάντων θέλουν να κάνουν, προκειμένου σε αυτή η αγκυλωμένη χώρα να αρχίσει κάποτε, κάτι επιτέλους να κινείται.
Γιατί τι άλλο μπορεί να σημαίνει η νέα παρέμβαση του υπουργείου Πολιτισμού, που έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία καλοκαιριάτικα, που ουσιαστικά μπλοκάρει το έργο του Ελληνικού, με την απόφαση να κινήσουν την διαδικασία οριοθέτησης αρχαιολογικού χώρου σε περιοχή που εκτείνεται στους Δήμους Αλίμου και Ελληνικού-Αργυρούπολης, που σύμφωνα με τον χάρτη που την συνοδεύει, καλύπτει ολόκληρο τον
χώρο του παλιού αεροδρομίου;
Η “περίεργη” αυτή απόφαση, λαμβάνεται δύο μήνες μετά την υπογραφή μνημονίου συνεννόησης, μεταξύ του αναδόχου επενδυτικού σχήματος και του ΤΑΙΠΕΔ και ένα μήνα μετά την έγκριση των αλλαγών, στη σύμβαση από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Όπως είναι γνωστό η επένδυση του Ελληνικού, που δημιουργεί αρχικά 10.000 θέσεις εργασίας και 70.000 όταν το έργο ολοκληρωθεί, αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση με καταληκτική ημερομηνία ολοκλήρωσης της σύμβασης, έως τις 16 Νοεμβρίου 2016.
Το μόνο που απέμενε, για να πάρει σάρκα και οστά η σύμβαση, ήταν να συνταχθεί ο κυρωτικός νόμος, προκειμένου να ψηφισθεί από τη Βουλή.
Η παρέμβαση του υπουργείου Πολιτισμού, γράφε Α. Μπαλτάς, τινάζει στον αέρα την όλη επένδυση, μια και στην σχετική επιστολή που απεστάλη, στα υπουργεία Άμυνας, Υποδομών και Οικονομικών ζητείται να εκφράσουν τις απόψεις τους επί του θέματος εντός δύο μηνών. Άρμεγε και κούρευε που λένε.
Η εμπλοκή της όλης υπόθεσης στην μέγγενη της γραφειοκρατίας, ούτε τυχαία είναι, ούτε συμπτωματική. Στους πολιτικούς κύκλους κυκλοφορεί εδώ και καιρό, ότι στον Α. Τσίπρα έχει διαβιβασθεί από οικονομικό μεγαλοπαράγοντα, που έχει συμβάλει τα μέγιστα στην άνοδο του ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία, ότι η τυχόν ανάθεση του έργου αυτού στη LAMDA, θα αποτελέσει casus belli στις σχέσεις του με την κυβέρνηση.
Όμως πέρα από αυτή την υπόθεση, υπάρχουν ένα σωρό άλλες επενδύσεις, που καρκινοβατούν με παρέμβαση του υπουργείου Πολιτισμού, υπό το πρόσχημα ότι οι περιοχές παρουσιάζουν αρχαιολογικό ενδιαφέρον.
Από την επένδυση στον Αστέρα της Βουλιαγμένης και την υπόθεση της έκτασης Αφάντου στη Ρόδο, μέχρι και του Ιππικού Κέντρου στην περιοχή του Μαρκοπούλου. Σε όλα αυτά ο ίδιος πρωταγωνιστής, ο Α. Μπαλτάς, ο οποίος συνδέεται με τον Α. Τσίπρα από την εποχή των φοιτητικών του χρόνων στο Πολυτεχνείο, όταν ο πρώτος είχε την ιδιότητα του καθηγητή και ο δεύτερος του φοιτητή με ότι αυτό σημαίνει.
Το μπλοκάρισμα μεγάλων έργων και αποκρατικοποιήσεων, που δεν θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι είναι του αμέσου ενδιαφέροντος του κράτους, όπως το νερό και η ενέργεια, που αποτελούν επενδύσεις κατά βάση τουριστικού ενδιαφέροντος, πέρα από τον πόλεμο των βουβαλιών που υποκρύπτουν, είναι φανερό ότι έχουν να κάνουν και με τις ιδεοληψίες κάποιων πολιτικών παραγόντων τις εξουσίας, που γι’ αυτούς κάθε ιδιωτική επιχειρηματική δραστηριότητα αποτελεί επαίσχυντη πράξη του κεφαλαίου σε βάρος των εργαζομένων.
Κι ενώ στην πράξη βλέπουν ότι το κράτος δεν έχει την ευελιξία του ιδιώτη και δεν μπορεί να κινηθεί με επιτυχία σε τομείς όπως ο τουρισμός, εν τούτοις η ιδεοληψία δεν τους αφήνει να δουν πέρα από τη μύτη τους.
Τρανό παράδειγμα το έργο του νέου αεροδρομίου της Πάρου, που για είκοσι χρόνια το κατασκεύαζαν και ποτέ δεν το τελείωναν, με ευθύνη βεβαίως και των προηγούμενων κυβερνήσεων. Χρειάστηκε να έρθει ως οικονομικός αρωγός η AEGEAN, να συμβάλει με χρήματα προκειμένου να τελειώσει επιτέλους ο σταθμός των επιβατών και να ολοκληρωθεί το έργο.
Αλλά και η ίδια η AEGEAN αποτελεί ένα τρανό παράδειγμα επιτυχημένης ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Αναπτύχθηκε και στους δίσεκτους καιρούς της κρίσης, συνέβαλε τα μέγιστα στην τουριστική ανάπτυξη της χώρας, έχει ένα ιδιαίτερα εκτεταμένο δίκτυο και είναι κερδοφόρα, αξιόπιστη και ασφαλής σε σύγκριση με την παλιά ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ που κόστιζε στον Έλληνα φορολογούμενο ένα εκατομμύριο ευρώ την ημέρα.
Με αυτά τα κυβερνητικά μυαλά, είναι δύσκολο έως ακατόρθωτο να δούμε άσπρη μέρα, μια και όσοι ιδιώτες τολμούν παρά το δυσμενές φορολογικό και γραφειοκρατικό περιβάλλον, πέφτουν πάνω σε τοίχο με αποτέλεσμα να σπάνε τα μούτρα τους.
Και δεν είναι μόνο οι περιπτώσεις, που ο Α. Μπαλτάς μπλοκάρει, είναι και πολλές άλλες αφανείς και εμφανείς από τα φώτα της δημοσιότητας, όπως η σύνδεση των νησιών της δυτικής Ελλάδας με υδροπλάνα ,που έδιωξαν δύο επενδυτικούς ομίλους, μια και μετά από χρόνια μόνο ένα υδατοδρόμιο αδειοδοτήθηκε, αλλά και πολλά άλλα έργα τα λεγόμενα νεοφυή που λιμνάζουν και δεν μπορούν στο σημερινό επενδυτικό περιβάλλον να υλοποιηθούν.
Για την ώρα η μόνη δραστηριότητα που παρατηρείται είναι της εξαγωγής νέων επιστημόνων στην αλλοδαπή, που προσεγγίζουν τις 500.000 καθώς και η φυγή μικρομεσαίων επιχειρήσεων προς τις γειτονικές χώρες.
Κατά τα άλλα προσφέρονται δουλειές σε πτυχιούχους πανεπιστημίων στα μπαρ για να σερβίρουν ποτά, ή στα σούπερ μάρκετ για να κόβουν τυριά. Γιατί πέρα από την ανεργία στις μέρες μας ανθούν τα δίωρα, που μεταφράζονται σε δεκάωρα, καθώς και τα μπλοκάκια, που υποκρύπτουν εξηρτημένη εργασία καθημερινή, με ωράρια εξοντωτικά. Πάντως οι ημέτεροι τύπου Καρανίκα μπορούν να έχουν θεαματική εξέλιξη και από σερβιτόροι να μετακινούνται εν μια νυκτί στο Μαξίμου. Παιδιά ενός κατώτερου Θεού ιδού ο δρόμος.
Αυτός της κομματικής υπέρβασης. Έτσι θα εκτιναχθείτε και θα πάτε να στρογγυλοκάτσετε από τα αλώνια στα σαλόνια...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου