Το ΠΡΩΤΟ σου χρέος εχτελώντας τη θητεία σου στη ράτσα, είναι να νιώσεις μέσα σου όλους τους προγόνους. Το ΔΕΥΤΕΡΟ, να φωτίσεις την ορμή και να συνεχίσεις το έργο τους. Το ΤΡΙΤΟ σου χρέος, να παραδώσεις στο γιο σου τη μεγάλη εντολή να σε ξεπεράσει. Νίκος Καζαντζάκης «ΑΣΚΗΤΙΚΗ».

ΑΛΛΑΞΤΕ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΦΘΑΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥΕΤΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΠΛΟΥΤΙΣΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΕΙΤΕ ΑΥΤΟΙ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΝΟΜΑΡΧΕΣ ΑΝΤΙΝΟΜΑΡΧΕΣ ΔΗΜΑΡΧΟΙ Η ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.
ΤΕΡΜΑ ΣΤΑ ΤΕΡΠΙΤΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΙΖΟΥΝ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟΙ ΚΑΙ ΑΛΑΖΟΝΙΚΟΙ ΚΕΝΟΔΟΞΟΙ ΚΑΙΣΑΡΙΣΚΟΙ ΚΑΙ ΥΠΟΣΧΟΝΤΑΙ ΠΡΟΟΔΟ ΕΝΩ ΤΟΣΕΣ ΤΕΤΡΑΕΤΙΕΣ ΕΦΕΡΑΝ ΚΥΡΙΩΣ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ.

Τρίτη 12 Μαΐου 2020

Η πρωτοσέλιδη συγγνώμη της Καθημερινής στους Εύζωνες της Προεδρικής Φρουράς

Η πρωτοσέλιδη συγγνώμη της Καθημερινής στους Εύζωνες της Προεδρικής Φρουράς

Με άρθρο του ο Στέφανος Κασιμάτης είχε προτείνει οι Εύζωνες να φοράνε δικτυωτό καλτσόν
Το σημερινό πρωτοσέλιδο άρθρο της «Καθημερινής» με τίτλο «Οι Εύζωνοι και η Κ» του Κώστα Ιορδανίδη είναι η οφειλόμενη συγγνώμη της εφημερίδας για το πρόσφατο ατυχές άρθρο του Στέφανου Κασιμάτη», με το οποίο οποίο ούτε λίγο ούτε πολύ πρότεινε οι Εύζωνες να φοράνε δικτυωτό καλτσόν.

«Ο αγαπητός κατά τα άλλα συνάδελφος Στέφανος Κασιμάτης αναφέρθηκε με όρους άκρως προσβλητικούς για τη στολή της Ευζωνικής Φρουράς» αναφέρει το άρθρο, ενώ κάνει αναφορά και στην απαντητική επιστολή που έλαβε η εφημερίδα από τον Πρόεδρο του Συλλόγου Ευζώνων της Προεδρικής Φρουράς, κ. Γαβριλάκη. «Τέτοιες απαντήσεις είναι θεμιτές, όχι όμως και ορισμένες χυδαίες επιθέσεις που δέχθηκαν η Κ και ο δημοσιογράφος της» συνεχίζει ο Κώστας Ιορδανίδης.
«Δεν είναι “καρναβάλια” οι εύζωνοι της Προεδρικής Φρουράς, όπως δεν είναι “καρναβάλια” οι άντρες της βασιλικής φρουράς των ανακτόρων του Μπάκιγχαμ στη Βρετανία. Είναι τα διαχρονικά σύμβολα της εθνικής ταυτότητος κρατικών οντοτήτων με ιστορία και ως εκ τούτου άξια σεβασμού» καταλήγει το σημερινό πρωτοσέλιδο άρθρο της Καθημερινής.
 
Τι είχε γράψει ο Κασιμάτης προκαλώντας σάλο
 
«Ας πούμε, μια ποικιλία στα καλσόν, βρε αδελφέ! Αμάν πια με αυτά τα υπόλευκα και χοντροκομμένα που αναγκάζουν τα παιδιά να φορούν! Να φορέσουν κάτι πιο φίνο, πιο χαρούμενο· γιατί όχι δικτυωτά; Και αυτά τα αηδιαστικά και γελοία χοντροπάπουτσα, ώς πότε θα φοριούνται;» έγραφε μεταξύ άλλων ο δημοσιογράφος Στέφανος Κασιμάτης στη στήλη του στη δεύτερη σελίδα του φύλλου της εφημερίδας.
 
«Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας επισκέφθηκε την προεδρική φρουρά. Η επίσκεψή της είναι βέβαια εθιμοτυπική· ωστόσο, πιστεύω ότι προσφέρει μια ιστορική ευκαιρία από στυλιστικής απόψεως. Σκεφθείτε: έχουμε την πρώτη γυναίκα Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας να επισκέπτεται τη φρουρά της. Προσοχή: όχι μια οποιαδήποτε φρουρά, αλλά μια φρουρά η οποία αποτελείται από άνδρες ντυμένους από τη μέση και κάτω γυναικεία (μίνι φούστα, καλσόν).
 
Μέχρι τώρα είχαμε άνδρες στη θέση αυτή. Ανδρες οι οποίοι, όπως συμβαίνει συνήθως με το είδος μας, δεν έχουν ιδέα από γυναικείο ντύσιμο. Δεν είναι, λοιπόν, αυτή μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για να ανανεωθεί η στολή της προεδρικής φρουράς με γυναικείο μάτι; Ας πούμε, μια ποικιλία στα καλσόν, βρε αδελφέ! Αμάν πια με αυτά τα υπόλευκα και χοντροκομμένα που αναγκάζουν τα παιδιά να φορούν! Να φορέσουν κάτι πιο φίνο, πιο χαρούμενο· γιατί όχι δικτυωτά; Και αυτά τα αηδιαστικά και γελοία χοντροπάπουτσα, ώς πότε θα φοριούνται; Η Prada έχει κλασικά γυναικεία μοντέλα, με χαμηλό τακούνι, που είναι ό,τι πρέπει και αναδεικνύουν καλύτερα το πόδι. Διότι, ερωτώ, γιατί φοράει κάποιος φούστα και καλσόν, αν όχι για να δείξει τα πόδια του;
 
Δεν έχουμε να χάσουμε τίποτε. Κατ’ αρχάς, περισσότερο γελοία από αυτή που είναι σήμερα δεν γίνεται η στολή της φρουράς. Με τις κατάλληλες παρεμβάσεις, όμως, μπορεί να αναδείξει την πρωτοποριακότητά της, η οποία έγκειται στο ανδρόγυνο στυλ της. Επισημαίνω σχετικώς ότι η φετινή Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου, που ασφαλώς θα είναι διαδικτυακή, θα είναι «γένους ουδετέρου». Εμείς, χάρη στην προεδρική φρουρά, είμαστε ήδη δεκαετίες μπροστά! Γιατί να μην αναδείξουμε αυτό το πλεονέκτημά μας;
 
ΥΓ.: Οταν ήμουν παιδί, παίζαμε με τα γνωστά ελληνικής κατασκευής στρατιωτάκια (τσολιάδες, αρχαίοι οπλίτες κ.λπ.), αυτά που σήμερα τα βρίσκεις μόνο στα παλιατζίδικα. Προσωπικώς, ποτέ στη ζωή μου δεν αγόρασα τσολιαδάκι. Λόγω της φούστας τους, τα ενέτασσα στην κατηγορία «κούκλες» – και, ως γνωστόν, τα αγόρια δεν παίζουν με κούκλες».
 
Η οργισμένη απάντηση του Συλλόγου Ευζώνων της Προεδρικής Φρουράς στην Καθημερινή
 
Οι αναφορές του Στέφανου Κασιμάτη για τους Εύζωνες και τη στολή τους είχαν προκαλέσει οργή στους άνδρες της Προεδρικής Φρουράς, οι οποίοι απέστειλαν επιστολή προς την εφημερίδα που είχε δημοσιευθεί στην Καθημερινή στις 2 Μαΐου του 2020. Ο πρόεδρος του ΔΣ του Συλλόγου Ευζώνων της Προεδρικής Φρουράς, Νικόλαος Γαβριλάκης, απαντούσε στον Στέφανο Κασιμάτη υποστηρίζοντας ότι το άρθρο της 24ης Απριλίου ήταν κακόβουλο, ενώ απαιτούσε επισήμως την συγγνώμη της εφημερίδας.
 
«Η άγνοια του αρθρογράφου σχετικά με τις στολές της Προεδρικής Φρουράς καθίσταται σαφής, καθώς γίνεται λόγος για μόνο ΜΙΑ από τις στολές της Φρουράς. Την επίσημη ευζωνική στολή ή αλλιώς τα «Λευκά». Θα θέλαμε να σας πληροφορήσουμε ότι υπάρχουν άλλες εφτά στολές της Π.Φ. και καμία από αυτές δεν περιλαμβάνει καλσόν. Τρεις από αυτές όμως περιλαμβάνουν λευκές μάλλινες κάλτσες. Οι κάλτσες αυτές είναι γνωστές στην κοινή καθομιλουμένη των ηπειρωτικών περιοχών της Ελλάδας ως βλαχόκαλτσες. Και είναι γνωστές με την ονομασία αυτή από πολύ πριν από την Επανάσταση του ’21. Δεν υπάρχει, λοιπόν, κανένας λόγος να αντικατασταθεί η λευκή κάλτσα στη στολή των Ευζώνων με κάποιο καλσόν, διχτυωτό ή μη, προς τέρψη αφενός της ανοησίας, αφετέρου της άγνοιας για την προέλευση των στοιχείων της ευζωνικής φορεσιάς του οποιουδήποτε φαντάζεται κάτι τέτοιο», γράφει ο Νικόλαος Γαβριλάκης απαντώντας στον Στέφανο Κασιμάτη και συνεχίζει: «Οσον αφορά τη φουστανέλα, την οποία ο αρθρογράφος ανούσια κι ανερυθρίαστα στηλιτεύει, σας πληροφορούμε ότι αποτελεί μετεξέλιξη του αρχαιοελληνικού χιτώνα».
 
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΔΣ του Συλλόγου Ευζώνων της Προεδρικής Φρουράς «στην αβάσιμη υπόθεση του αρθρογράφου ότι η στολή δεν μπορεί να γίνει περισσότερο γελοία, μπορούμε με ευκολία να αντικρούσουμε ότι η αρθρογραφία δημοσίως μπορεί, αν θέλει ο αρθρογράφος της, να γίνει περισσότερο γελοία, αλλά, ίσως, αξίζει τον κόπο να πρυτανεύσει η σκέψη ότι στη γελοιότητα μπορεί να μπει «φρένο» οσάκις η δημοσιογραφία αρύεται των αρχών του κώδικα δεοντολογίας του δημοσιογραφικού επαγγέλματος».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου