Σε μία χώρα που μαστίζεται από την κρίση και που τα κονδύλια για την παιδεία έχουν μπει σε δεύτερη μοίρα, υπάρχει ένας καθηγητής που ξεχωρίζει και ακόμα και με τις πενιχρές παροχές κάνει την Ελλάδα περήφανη, κερδίζοντας σημαντικές διακρίσεις σε πανευρωπαϊκούς διαγωνισμούς.
Πρόκειται για τον πεπειραμένο καθηγητή Φυσικής Ηλία Καλογήρου, ο οποίος, όπως αναφέρει η εφημερίδα 6 μέρες , έχει βραβευτεί τρεις φορές σε πανευρωπαϊκούς διαγωνισμούς που αφορούν την καινοτομία στην εκπαίδευση, για τις μοναδικές μεθόδους του παρουσίασης των φυσικών φαινομένων με εποπτικό τρόπο.
Ο Καλογήρου έχει πολυετή πείρα στη διδασκαλία της Φυσικής
και έχει εργαστεί σε πολλά γενικά και τεχνικά λύκεια του Νομού Ηλείας, ωστόσο πλέον έχει πάρει ολική απόσπαση για να αφοσιωθεί στην ανάπτυξη πειραμάτων ως Υπεύθυνος του Εργαστηριακού Κέντρου Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ).
Μιλώντας στην εφημερίδα 6 μέρες, εξηγεί ότι ο ΕΚΦΕ «έχει στόχο την επιμόρφωση των καθηγητών στη διδασκαλία μαθημάτων όπως η Χημεία, η Φυσική και η Βιολογία, αλλά με εποπτικό τρόπο, ώστε να γίνεται στην πράξη η διδασκαλία τους με τη χρήση οργάνων και την εφαρμογή πειραμάτων» και επισημαίνει τη σημαντικότητα των πειραμάτων αυτών, προσθέτοντας «Αυτές είναι πολύ σημαντικές εμπειρίες στη ζωή των μαθητών και πρέπει να γίνονται στο πλαίσιο των μαθημάτων. Δεν μπορεί η Φυσική να διδάσκεται χωρίς εποπτικά μέσα, χωρίς πείραμα.»
Τουλάχιστον 370 μαθητές επισκέφθηκαν τον ΕΚΦΕ Ηλείας για να δουν το βραβευμένο πείραμα του Καλογήρου για το ουράνιο τόξο, ενώ ο ίδιος τονίζει ότι «η επιβράβευσή μας αλλά και η απόδειξη του αντικτύπου που έχει στα παιδιά το πείραμα ήταν το χαμόγελο στα πρόσωπά τους όταν κατανοούσαν πράγματα για τα οποία δε γνώριζαν τίποτα και το ενδιαφέρον τους να ξανάρθουν να δουν νέα πειράματα»
Ο Ηλίας Καλογήρου έχει καταξιωθεί σε πανευρωπαϊκούς διαγωνισμούς με πρώτη συμμετοχή του το 2002 με την εργασία του «μελετώντας τα κυματικά φαινόμενα με το γραμμικό ελαστικό μέσο». Η συσκευή που χρησιμοποίησε ήταν ήδη γνωστή στο κοινό, ωστόσο η καινοτομία του Καλογήρου είναι ότι την έφτιαξε με απλά οικονομικά μέσα όπως ένα καλαμάκι από σουβλάκι και συνολικό κόστος 25 ευρώ, όταν η πρωτότυπη συσκευή στην Αμερική στοίχιζε 1.760 ευρώ. Η ευρηματικότητα του αυτή του χάρισε την 10η θέση, ωστόσο δεν το έβαλε κάτω και την επόμενη χρονιά κατάφερε να κερδίσει το πρώτο βραβείο, ξεχωρίζοντας ανάμεσα σε 500 εργασίες όταν παρουσίασε μία αναπαράσταση της κατασκευής του ανθρώπινου αυτιού και του τρόπου λειτουργίας του. Η μία επιτυχία ακολούθησε την άλλη και το 2011 βραβεύτηκε για την εργασία που περιγράφει και λειτουργεί εποπτικά την λειτουργία του ουράνιου τόξου.
Υπάρχουν πολλοί καθηγητές οι οποίοι ξεχωρίζουν και προσπαθούν να δώσουν στα παιδιά το καλύτερο δυνατό και να τα βοηθήσουν να κατανοήσουν και να ενδιαφερθούν για το μάθημα, ωστόσο η διδασκαλία με εποπτικά μέσα στα ελληνικά σχολεία βρίσκει τεράστιο εμπόδιο στα άδεια ταμεία.
και έχει εργαστεί σε πολλά γενικά και τεχνικά λύκεια του Νομού Ηλείας, ωστόσο πλέον έχει πάρει ολική απόσπαση για να αφοσιωθεί στην ανάπτυξη πειραμάτων ως Υπεύθυνος του Εργαστηριακού Κέντρου Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ).
Μιλώντας στην εφημερίδα 6 μέρες, εξηγεί ότι ο ΕΚΦΕ «έχει στόχο την επιμόρφωση των καθηγητών στη διδασκαλία μαθημάτων όπως η Χημεία, η Φυσική και η Βιολογία, αλλά με εποπτικό τρόπο, ώστε να γίνεται στην πράξη η διδασκαλία τους με τη χρήση οργάνων και την εφαρμογή πειραμάτων» και επισημαίνει τη σημαντικότητα των πειραμάτων αυτών, προσθέτοντας «Αυτές είναι πολύ σημαντικές εμπειρίες στη ζωή των μαθητών και πρέπει να γίνονται στο πλαίσιο των μαθημάτων. Δεν μπορεί η Φυσική να διδάσκεται χωρίς εποπτικά μέσα, χωρίς πείραμα.»
Τουλάχιστον 370 μαθητές επισκέφθηκαν τον ΕΚΦΕ Ηλείας για να δουν το βραβευμένο πείραμα του Καλογήρου για το ουράνιο τόξο, ενώ ο ίδιος τονίζει ότι «η επιβράβευσή μας αλλά και η απόδειξη του αντικτύπου που έχει στα παιδιά το πείραμα ήταν το χαμόγελο στα πρόσωπά τους όταν κατανοούσαν πράγματα για τα οποία δε γνώριζαν τίποτα και το ενδιαφέρον τους να ξανάρθουν να δουν νέα πειράματα»
Ο Ηλίας Καλογήρου έχει καταξιωθεί σε πανευρωπαϊκούς διαγωνισμούς με πρώτη συμμετοχή του το 2002 με την εργασία του «μελετώντας τα κυματικά φαινόμενα με το γραμμικό ελαστικό μέσο». Η συσκευή που χρησιμοποίησε ήταν ήδη γνωστή στο κοινό, ωστόσο η καινοτομία του Καλογήρου είναι ότι την έφτιαξε με απλά οικονομικά μέσα όπως ένα καλαμάκι από σουβλάκι και συνολικό κόστος 25 ευρώ, όταν η πρωτότυπη συσκευή στην Αμερική στοίχιζε 1.760 ευρώ. Η ευρηματικότητα του αυτή του χάρισε την 10η θέση, ωστόσο δεν το έβαλε κάτω και την επόμενη χρονιά κατάφερε να κερδίσει το πρώτο βραβείο, ξεχωρίζοντας ανάμεσα σε 500 εργασίες όταν παρουσίασε μία αναπαράσταση της κατασκευής του ανθρώπινου αυτιού και του τρόπου λειτουργίας του. Η μία επιτυχία ακολούθησε την άλλη και το 2011 βραβεύτηκε για την εργασία που περιγράφει και λειτουργεί εποπτικά την λειτουργία του ουράνιου τόξου.
Υπάρχουν πολλοί καθηγητές οι οποίοι ξεχωρίζουν και προσπαθούν να δώσουν στα παιδιά το καλύτερο δυνατό και να τα βοηθήσουν να κατανοήσουν και να ενδιαφερθούν για το μάθημα, ωστόσο η διδασκαλία με εποπτικά μέσα στα ελληνικά σχολεία βρίσκει τεράστιο εμπόδιο στα άδεια ταμεία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου