Πιθανόν κράτημα του
κινητήρα, πιθανόν λάθος στην φόρτωση του ομοιώματος των βλημάτων
αντιααντάρAGM-88B HARM ή πιθανόν black-out στο ηλεκτρικό σύστημα του
αεροσκάφους το οποίο νέκρωσε το fly-by-wire σύστημα του F-16.
Το συγκεκριμένο
αεροσκάφος είναι ένα ασταθές τεχνολογικά αεροσκάφος το οποίο δεν θα
μπορούσε να είναι τόσο ευέλικτο και τόσο ικανό στις αερομαχίες αν δεν
είχε ενσωματωθεί από την δεκαετία του '70 σύστημα fly-by-wire, δηλαδή
ένα ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της πτήσης το οποίο "ρεγουλάρει"
αυτόματα τον φάκελο πτήσης και επιτρέπει στο επίτηδες ασταθές (εκ
σχεδιάσεως) αεροσκάφος να πετά και να ελίσσεται σε οριακά φορτία.
Για την ιστορία να
πούμε ότι το αεροσκάφος δικιμών της τότε κατασκευάστριας General
Dynimics απογειώθηκε κατά τύχη κάπου εκεί στις αρχές της δεκαετίας του
'70, όταν ο δοκιμαστής πιλότος της εταιρείας απλά έκανε δοκιμή
τροχοδρόμησης και έσπρωξε την μανέτα ισχύος τόσο ώστε να κάνει τα 2-3
χλμ της τροχοδρόμησης και να σταματήσει.
Το fly-by-wire
σύστημα απογείωσε μόνο του (!) το αεροσκάφος αφού η ισχύς με την οποία
είχε σπρώξει την μανέτα ο δοκιμαστής ήταν η κατάλληλη για συμβατικό
αεροσκάφος όχι για το F-16 με το σύστημα ελέγχου πτήσης και το
εξαιρετικά ευαίσθητο χειριστήριο.
Εν πάση περιπτώσει η νέκρωση του συστήματος ελέγχου πτήσης είναι κάτι το πιθανό ως αιτία της τραγωδίας.
Το βεβαιο είναι ότι
το μοιραίο F-16D εξετράπη της πορείας τροχοδρόμησης και πήρε κλίση προς
τα δεξιά ενώ καλά-καλά δεν είχε σηκωθεί ούτε δέκα μέτρα! Κατάλαβαν οι
πιλότοι ότι κάτι δεν πήγαινε καλά ή όλα έγιναν ακαριαία;
Οπως αναφέρουν
πόλυτα έγκυρες πληφορορίες από το ΓΕΑ στο defencene.gr οι πιλότοι μας
είχαν αντιληφθεί ότι κάτι δεν πήγαινε καλά, πριν το αεροσκάφος πάρει την
μοιραία κλίση! Από που καταδεικνύεται αυτό; Από το ότι κατάφεραν και
εκτοξεύθηκαν και οι δύο!
Ναι, κατάφεραν και
εκτοξεύθηκαν και οι δύο πιλότοι ελάχιστα δέκατα πριν το F-16D, συντριβεί
επάνω στα ΝΑΤΟΪκά αεροσκάφη (θα δούμε εν συνεχεία σε ποια). Αλλά ήταν
πολύ αργά.
Δέκατα του
δευτερολέπτου ενωρίτερα μπορεί να είχαν διασωθεί, αφού τα καθίσματά τους
θεωρητικά μπορούν να εκτοξεύονται από μηδέν ύψος (η κατασκευάστρια
Matrin Baker είχε λάβει την σχετική τεχνολογία από μια ρωσική εταιρεία
στις αρχές της δεκαετίας του ΄90).
Ομως εκτοξεύθηκε
ο πρώτος πιλότος μας με γωνία 90 μοιρών όταν το αεροσκάφος είχε γείρει
δεξιά και το ακροπτερύγιο είχε ακουμπήσει το έδαφος, οπότε το κάθισμα
και μαζί του ο άτυχος πιλότος καρφώθηκαν στο σέλτερ (το θωρακισμένο
υπόστεγο των μαχητικών) που βρισκόταν στην ευθεία εκτόξευσης του λόγω
της πλαϊνής κατεύθυνσης εκτόξευσης.
Το τι βρέθηκε καρφωμένο επάνω στο σέλτερ καλύτερα να μην το περιγράψουμε...
Ο δεύτερος
πιλότος μας εκτοξεύθηκε ένα δέκατο του δευτερολέπτου αργότερα, οπότε το
F-16 είχε αναποδογυρίσει στην τρελή πορεία του προς τα άλλα μαχητικά που
ήταν έτοιμα για τροχοδρόμηση και η καλύπτρα "έβλεπε" προς το έδαφος.
Αποτέλεσμα: "Καρφώθηκε", κυριολεκτικά, στο έδαφος από ύψος 3-4 μέτρων βρίσκοντας ακαριαίο θάνατο.
Το F-16D
συνέχισε όμως την πορεία του και έπεσε επάνω στα γαλλικά και ιταλικά
μαχητικά που βρίσκονται στην άκρη του αεροδριαδρόμου, σκορπώντας τον
θάνατο και την καταστροφή: Επεσε πρώτα επάνω σε ένα γαλλικό MIrage-2000
με αποτέλεσμα να εκραγούν τα δύο αεροσκάφη με δεκάδες χιλιάδες λίτρα
καυσίμου επάνω τους και να συμπαρασύρουν στην καταστροφή, άλλα δύο
γαλλικά MIrage-2000 και δύο ιταλικά μαχητικά υποστήριξης AMX!
Τελικός απολογισμός: 11 νεκροί και 18 τραυματίες. Ο Θεός να τους αναπαύσει όλους.
Δεν έχει μείνει τίποτα από το F-16 και τα γαλλικά μαχητικά, οπότε εκτιμούμε ότι πολύ δύσκολα θα βρεθεί η αιτία της τραγωδίας...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου