Το ΠΡΩΤΟ σου χρέος εχτελώντας τη θητεία σου στη ράτσα, είναι να νιώσεις μέσα σου όλους τους προγόνους. Το ΔΕΥΤΕΡΟ, να φωτίσεις την ορμή και να συνεχίσεις το έργο τους. Το ΤΡΙΤΟ σου χρέος, να παραδώσεις στο γιο σου τη μεγάλη εντολή να σε ξεπεράσει. Νίκος Καζαντζάκης «ΑΣΚΗΤΙΚΗ».

ΑΛΛΑΞΤΕ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΦΘΑΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥΕΤΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΠΛΟΥΤΙΣΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΕΙΤΕ ΑΥΤΟΙ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΝΟΜΑΡΧΕΣ ΑΝΤΙΝΟΜΑΡΧΕΣ ΔΗΜΑΡΧΟΙ Η ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.
ΤΕΡΜΑ ΣΤΑ ΤΕΡΠΙΤΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΙΖΟΥΝ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟΙ ΚΑΙ ΑΛΑΖΟΝΙΚΟΙ ΚΕΝΟΔΟΞΟΙ ΚΑΙΣΑΡΙΣΚΟΙ ΚΑΙ ΥΠΟΣΧΟΝΤΑΙ ΠΡΟΟΔΟ ΕΝΩ ΤΟΣΕΣ ΤΕΤΡΑΕΤΙΕΣ ΕΦΕΡΑΝ ΚΥΡΙΩΣ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ.

Κυριακή 31 Ιουλίου 2016

Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ…

 Ιωάννης Μ. Ασλανίδης
Αντγος ε.α.
Επίτιμος Διοικητής της Σ.Σ.Ε.

 Δεν μπορεί να υπάρχει σοβαρός Ιστορικός και μελετητής της φιλοσοφίας, της θρησκείας, της τέχνης και γενικά του Πολιτισμού που να μπορεί να μειώσει την σπουδαιότητα της προσφοράς των αρχαίων Ελλήνων όχι μόνο στο δυτικό ευρωπαϊκό πολιτισμό, αλλά και στον μεσανατολικό και ακόμη και πέραν του Ατλαντικού Αμερικανικό.
            - Στο παρόν κείμενο επιδιώκεται, έστω στοιχειωδώς να επιβεβαιώσει την παραπάνω αλήθεια, δια μέσου των σκέψεων, απόψεων και των λεχθέντων από ιστορικούς, φιλοσόφους, ποιητές και μελετητές παγκόσμιας ακτινοβολίας.
            - Η Ιστορία, η γλώσσα και ο πολιτισμός είναι κάτι το συνεχές, χωρίζεται σε περιόδους, μόνο για πρακτικούς και παιδαγωγικούς σκοπούς. Η αδιάκοπη επιβίωση της ελληνικής γλώσσας, τόσο της προφορικής όσο και της γραπτής, αποτελεί απόδειξη όχι μόνο της γλωσσολογικής αλλά και της πολιτιστικής και πνευματικής συνέχειας του Ελληνικού λαού, με ρίζες βαθιές στην Αρχαία Ελλάδα.
            - Πριν είκοσι και αιώνες ο Ρωμαίος ποιητής Οράτιος
έγραφε ότι: «Η Ελλάδα κατακτηθείσα από την Ρώμη κατέκτησε τον άγριο κατακτητή της και έφερε τις τέχνες στους αγροίκους Λατίνους» (Graecia capta rerum rictoremcepit, et artist intubit agresti Latio).
            Βέβαια δεν χρειάζεται ν’ ανατρέξουμε στο απώτερο παρελθόν , για να δούμε πώς οι Ρωμαίοι και οι λαοί της Αναγέννησης και της πρώιμης Ευρώπης αξιολογούσαν την προσφορά των αρχαίων Ελλήνων˙ Διότι! και οι ιστορικοί, οι φιλόσοφοι, οι ποιητές και γενικά οι πνευματικοί άνθρωποι των τελευταίων δύο αιώνων, κάνουν επανειλημμένες αναφορές στο χρέος των δυτικών και όχι μόνο, προς τους αρχαίους Έλληνες.
            - Ο Βρετανός φιλόσοφος και ποιητής Percy Shelley γράφει ότι: «Είμαστε όλοι Έλληνες. Η Νομοθεσία μας, η λογοτεχνία μας, η θρησκεία μας και οι Τέχνες μας έχουν τις ρίζες τους στην Ελλάδα».
            - Ο Γερμανός δραματουργός και Ιστορικός Johan von Schiller προχώρησε ακόμη περισσότερο, όταν έγραψε ότι: «Όλα, εκτός από την τυφλή δύναμη της φύσεως έχουν Ελληνική προέλευση».
            - Ο κορυφαίος αμερικανός Καθηγητής Chester G. Starr που δίδασκε μέχρι πρότινος ιστορία του αρχαίου Ελληνισμού στο Πανεπιστήμιο του Michigan γράφει: «Στο ερώτημα, γιατί είναι απαραίτητο να μαθαίνουμε για τους αρχαίους Έλληνες; η απάντηση είναι μία: Διότι αυτοί έβαλαν τα θεμέλια του Πολιτισμού μας. Ο δικός μας τρόπος σκέπτεσθαι, που ονομάζεται δυτικός πολιτισμός, βασίζεται πάνω σε πολιτικές, καλλιτεχνικές και πνευματικές αξίες οι οποίες ανάγονται, από τους καιρούς μας στην μεσαιωνική Ευρώπη, από την μεσαιωνική Ευρώπη στην Αρχαία Ρώμη και από την Ρώμη στην Ελλάδα. Πιο πίσω δεν μπορούμε να πάμε, διότι οι Έλληνες υπήρξαν οι πρωτοπόροι».
            - Ο Αμερικανός ιστορικός Will Durant, συγγραφέας του μνημειώδους έργου «Ιστορία του Πολιτισμού» γράφει: «Αν εξαιρέσουμε την τεχνολογία, δεν υπάρχει σχεδόν τίποτε στον πολιτισμό μας, που να μην έχει την προέλευσή του από την Ελλάδα. Το Σχολείο, το γυμναστήριο, η αριθμητική, η γεωμετρία, η Ιστορία, η Ρητορική, η Φυσική, η Βιολογία, η Ανατομία, η Θεραπευτική Αγωγή, η Ποίηση, η Μουσική, η Τραγωδία, η Κωμωδία, η Φιλοσοφία, η Θεογονία, η Πολιτική, η φιλανθρωπία, η Μοναρχία, η Τυραννία, η Δημοκρατία κ.λπ. όλες αυτές είναι Ελληνικές λέξεις και έννοιες, που πρωταρχικά ωρίμασαν από την πλούσια ενεργητικότητα των Ελλήνων. Για να κατανοήσουμε το χρέος μας προς τον αρχαίο Ελληνισμό,  δεν είναι απλώς να επισκεφθούμε ένα μουσείο, για να θαυμάσουμε την Ελληνική τέχνη  και αρχιτεκτονική, αλλά θα πρέπει να μελετήσουμε και ν’ αναλύσουμε Ελληνικές λέξεις που υπάρχουν στην αγγλική γλώσσα και σ’ άλλες Ευρωπαϊκές γλώσσες. Η Γλώσσα αντικατοπτρίζει τις ιδέες, τα προβλήματα, τις ασχολίες και τις εμπειρίες των ανθρώπων που την χρησιμοποιούν. Ένα μεγάλο ποσοστό της ορολογίας που χρησιμοποιούν οι ανθρωπιστικές επιστήμες καθώς και το 58% του Ιατρικού λεξιλογίου προέρχονται από τον Ελληνικό κόσμο των ιδεών και εμπειριών, που αποτελούν και απόδειξη της διαχρονικής επιρροής τους.
           - Η αείμνηστος Γαλλίδα ακαδημαϊκός Jacqueline de Romilly μας λέει: «Η καλύτερη άσκηση για την ανάπτυξη της ευφυΐας είναι η μελέτη της ελληνικής γλώσσας, διότι κάθε λέξει κρύβει και μια ιδέα.
           - Η Βρετανή Ιστορικός Kathleen Freeman παρατηρεί ότι: «Αυτά που οι αρχαίοι Έλληνες προσέφεραν επί μια χιλιετηρίδα στο πολιτιστικό θησαυρό της ανθρωπότητας, είναι πολύ περισσότερα από όσα προσέφερε όλος μαζί ο υπόλοιπος κόσμος δια μέσου της Ιστορίας. Ιδιαίτερα στο χώρο των ιδεών, οι Έλληνες υπήρξαν μοναδικά πρωτοπόροι».
            - Ο Κορυφαίος ευρωπαίος μελετητής του αρχαίου και Βυζαντινού Ελληνισμού Julius Moravscik, γράφει: «…Οι Έλληνες έχουν εκπολιτίσει την Ευρώπη δύο φορές, ο Παρθενώνας στην Ακρόπολη των Αθηνών αποτελεί το σύμβολο της προσφοράς της Αρχαίας Ελλάδος στον δυτικό πολιτισμό και ο Καθεδρικός Ναός της Αγίας Σοφίας στην Κωνσταντινούπολη, αποτελεί το σύμβολο της προσφοράς του χριστιανικού (Βυζαντινού) Ελληνισμού. Εδώ βλέπουμε ο μελετητής παρουσιάζει τον Ελληνισμό ως ολότητα, όχι μόνο, ως είναι φυσικό, αλλαγές από αιώνα σε αιώνα, αλλά και μια αδιάκοπη συνέχεια.
            - Θα πρέπει εδώ να σημειώσουμε, ενώ μέχρι πρότινος, όλες οι τιμές αποδίδονταν στους Έλληνες της κλασσικής Περιόδου, σήμερα είμαστε σε θέση να εκτιμήσουμε τις ιδέες, τα επιτεύγματα και την προσφορά των Ελλήνων των Ελληνιστικών και Ρωμαϊκών χρόνων μέχρι τον 6ο μ.Χ. αιώνα και πέρα από αυτόν. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο οι Ιστορικοί θεωρούν τον Παρθενώνα και την Αγία Σοφία, ως τα σύμβολα που αντιπροσωπεύουν τις δύο φάσεις επιρροής των Ελλήνων στο δυτικό κόσμο.
            Τελειώνοντας αυτήν την συλλογική και συλλεκτική γραμματεία να επισημάνουμε ότι, ο αρχαίος Ελληνισμός δεν απετέλεσε ποτέ γεωγραφική περιοχή. Η προσφορά του στον Δυτικό Πολιτισμό προερχόταν όχι μόνο από την ευρωπαϊκή Αθήνα, αλλά και από την Μίλητο και την Έφεσο της Μ. Ασίας, από τα Στάγιρα της Μακεδονίας, από τον Ακράγαντα της Σικελίας, από την Αντιόχεια της Συρίας, μέχρι και την Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου. Όχι! μόνο λοιπόν από την Αθήνα, αλλά και από το χριστιανικό Βυζάντιο.
            Λέει ο ΣΩΜΕΣΕΤ ΜΩΜΕ: «Υπερασπισθείτε την Ελλάδα, το έθνος στο οποίο οφείλουμε τα φώτα μας, τις επιστήμες μας, τις τέχνες μας. Η Ελλάς είναι το φως!!».
       Και! Εμείς καταβάλουμε κάθε προσπάθεια ν’ αποκολληθούμε από τις ρίζες μας, τους Αρχαίους και Βυζαντινούς Έλληνες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου