Συνιστά η σκλαβιά πολιτιστική κληρονομιά; Αντιδράσεις προκαλεί σχολικό ημερολόγιο του 3ο δημοτικού σχολείου Ρεθύμνου. Στο εξώφυλλο του, παρουσιάζει την «φανταστική απεικόνιση του 1850 της ενετικής Κρήνης Ριμόντι, μνημείο που διασώζεται ακόμα και σήμερα στο ιστορικό κέντρο του Ρεθύμνου», όπως αναφέρεται. Ωστόσο, αυτό που βλέπουμε....
πέραν του μνημείου, είναι μία ισλαμική εικόνα, στην οποία μάλιστα υπάρχει μια γυναίκα με μπούρκα, ενώ όλα δείχνουν… «ειρηνικά» υπό την… σκέπη του «Αλλάχ». Το θέμα ανέδειξε η πρώην βουλευτής των ΑΝΕΛ, οι οποίοι συγκυβερνούν με τον ΣΥΡΙΖΑ στον δρόμο για μία… πολυπολιτισμική Ελλάδα, ενώ διαδικτυακά της απάντησε ένας εκπαιδευτικός του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ρεθύμνου. Μεταξύ άλλων κάνει λόγο για απεικόνιση στις σελίδες του ημερολογίου «της ιστορικής διαδρομής της πόλης». «Το Ρέθυμνο έχει διατηρήσει στο πέρασμα των χρόνων μνημεία από την περίοδο Ενετοκρατίας & Τουρκοκρατίας… Αυτά τα μνημεία αξιοποιούνται και αποτελούν την γέφυρα του χθες με το σήμερα. Είναι η πολιτισμική-πολιτιστική -ιστορική κληρονομιά του Ρεθύμνου! Πιστεύετε ότι δεν αξίζει να αποτυπώνεται η ιστορική διαδρομή μιας πόλης μέσω ενός σχολικού ημερολογίου;», αναρωτιέται. Εμείς αναρωτιόμαστε με την σειρά μας, φυσικά καλοπροαίρετα και χωρίς επιθετική διάθεση: Ανήκει στην πολιτιστική κληρονομιά ενός τόπου η απεικόνιση της γυναίκας ως «πράγματος» ντυμένου, προκειμένου να φαίνονται ίσα-ίσα τα μάτια ή μήπως πρέπει να απεικονίζονται ακριβώς οι «μαύρες» περίοδοι της ιστορίας ως είχαν; Συνιστά η σκλαβιά πολιτιστική κληρονομιά;
Δεν αμφιβάλλουμε για τα αγνά κίνητρα του σκιτσογράφου, μήπως όμως, κατά αυτόν τον τρόπο, ξαναγράφεται, , με λάθος τρόπο, η ιστορία και ο πολιτισμός ενός έθνους, προς όφελος μίας νέας πολυπολιτισμικής κοινωνίας; Ενός έθνους με κύριο χαρακτηριστικό την αγάπη για την ελευθερία! Τροφή για σκέψη… Δείτε εικόνες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου