«Μιλάμε για σύνορα ''σουρωτήρι''» παραδέχεται ανώτερο στέλεχος του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος. Οι ελεγκτικοί μηχανισμοί αδυνατούν να αντιμετωπίσουν τη «μαφία» των λαθρεμπόρων και οι κυβερνήσεις όλα αυτά τα χρόνια δεν έχουν κάνει σχεδόν τίποτα για να περιορίσουν το πρόβλημα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι μια σειρά από μέτρα για τον έλεγχο και την περιστολή του λαθρεμπορίου στα καύσιμα -όπως τα GPS στα βυτιοφόρα, η εφαρμογή συστημάτων εισροών-εκροών σε όλους τους κρίκους της αλυσίδας, από τα διυλιστήρια στα πρατήρια, οι ιχνηθέτες- τα οποία ψηφίστηκαν με νόμο τον περασμένο Απρίλιο, παραμένουν ακόμη στο συρτάρι!
Από το λαθρεμπόριο καυσίμων χάνεται πάνω από 1 δισ. ευρώ ετησίως, ενώ οι παράνομες εισαγωγές εμπορευμάτων από Βουλγαρία, Ιταλία και Τουρκία στερούν από τα κρατικά ταμεία τουλάχιστον 6 δισ. ευρώ τον χρόνο. Οι βασικές πύλες εισόδου: Στους τελωνειακούς σταθμούς της χώρας με τη Βουλγαρία, και την Ιταλία εντοπίζονται, κατά κύριο λόγο, οι βασικές πύλες εισόδου για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προορίζονται για το παρεμπόριο.
Τεράστιες ποσότητες καυσίμων αξίας εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων εξάγονται εικονικά στις γειτονικές βαλκανικές χώρες σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΗΕ για το διασυνοριακό εμπόριο. Χαρακτηριστικό είναι αυτό που συμβαίνει εδώ και χρόνια με τα Σκόπια, όπου η Ελλάδα δηλώνει ότι εξάγει πολλαπλάσιες ποσότητες από αυτές που δηλώνουν ότι εισάγουν εκείνα από εμάς. Ειδικότερα, το διάστημα 2001-2010 δηλώθηκαν εξαγωγές καυσίμων αξίας 530 εκατ. δολαρίων προς τα Σκόπια, τα οποία το ίδιο διάστημα δήλωσαν εισαγωγές από Ελλάδα μόλις 192 εκατ. δολαρίων!
(Μαρίας Βουργάνα και Λεωνίδα Λιάμη – Infognomon)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου