Γνωρίζουμε πως η χώρα μας έχει τεράστιες δυνατότητες λόγω της στρατηγικής της θέση ωστόσο, η Ελλάδα δεν έχει καταφέρει ακόμη να εκμεταλλευτεί αυτές τις δυνατότητες. Το ερώτημα είναι , μπορεί η Ελλάδα να παίξει κομβικό ρόλο στον παγκόσμιο χάρτη των μεταφορών;
To συνέδριο για την ανασυγκρότηση της ελληνικής οικονομίας που διργάνωσε το Διεθνών Σχέσεων κατέθεσε τις ιδέες του.
Πρώτη κίνηση η ανασυγκρότηση των υποδομών, ο εκσυγχρονισμός τους και η βελτίωση των υποδομών θα δυμβάλλει στη μείωση των περιττών εξόδων στις μεταφορές.
Η παρουσία της χώρας ως διεθνής κόμβος μέσω του σιδηροδρομικού δικτύου, του Θρασίου Πεδίου και τα λιμάνια του
Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
Ο εμπορικός διευθυντής της κινέζικης εταιρείας Cosco, στην Ελλάδα, Τάσος Βαμβακίδης ανέφερε. " σε λίγα χρόνια από την έλευσή μας καταφέραμε να φέρουμε τον Πειραιά στην 42η θέση των κορυφαίων λιμανιών του κόσμου, όταν πριν από εμάς δεν ήταν στη λίστα των εκατό μεγαλύτερων, και παράλληλα συμβάλλαμε στην κατακόρυφη άνοδο της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων. Μόλις ολοκληρωθούν τα έργα που είναι σε εξέλιξη, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων θα ξεπεράσει τα 6 εκατομμύρια TEU’s τον χρόνο, από περίπου 3,6 εκατ. ΤEU’s που είναι σήμερα".
Το σημαντικό επίτευγμα στον ανταγωνισμό είναι ότι το λιμάνι του Πειραιά εμφάνισε καλύτερους χρόνους εξυπηρέτησης απ’ όλα τα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης και ανταγωνίζεται στα ίσια τα λιμάνια της Ασίας!
Το Θριάσιο Πεδίο πρέπει να αξιοποηθεί.
Η δημιουργία ενός εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο, στα πρότυπα των Dragon Mart του Ντουμπάι, τα οποία αποτελούν αποτελούν εμπορικά κέντρα χονδρικής για κινεζικές επιχειρήσεις. Τέτοιο κέντρο θα συμβάλει στην προσέλκυση και άλλων εταιρειών που θα θελήσουν να εκμεταλλευθούν τη κοντινή απόσταση για να μειώσουν το κόστος.
Στο κέντρο αυτό θα συναρμολογούνται κινέζικα προϊόντα πριν αυτά διατεθούν στις αγορές.
Η Cosco στα σχέδια της για το λιμάνι του Πειραιά θέτει τον έλεγχο στην ευρύτερη περιοχή, που απλώνεται από τη Μέση Ανατολή, τη Βόρεια Αφρική και τη Νοτιανατολική Ευρώπη αφού τα πλεονεκτήματα του είναι ασύγκριτα.
Εάν το Θριάσιο αξιοποιηθεί, ο ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού δικτύου πραγματοποιηθεί, η εικόνα της Ελλάδας θα αλλάξει για πάντα με την χώρα να αποτελέι κόμβο Ευρώπης - Ασίας.
Απ΄την άλλη, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με την αξιοποίηση του θα μπορούσε να λειτουργήσει συμπληρωματικά και να ανεβάσει τον πήχη για τη χώρα ακόμη ψηλότερα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου