Το ΠΡΩΤΟ σου χρέος εχτελώντας τη θητεία σου στη ράτσα, είναι να νιώσεις μέσα σου όλους τους προγόνους. Το ΔΕΥΤΕΡΟ, να φωτίσεις την ορμή και να συνεχίσεις το έργο τους. Το ΤΡΙΤΟ σου χρέος, να παραδώσεις στο γιο σου τη μεγάλη εντολή να σε ξεπεράσει. Νίκος Καζαντζάκης «ΑΣΚΗΤΙΚΗ».

ΑΛΛΑΞΤΕ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΦΘΑΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥΕΤΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΠΛΟΥΤΙΣΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΕΙΤΕ ΑΥΤΟΙ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΝΟΜΑΡΧΕΣ ΑΝΤΙΝΟΜΑΡΧΕΣ ΔΗΜΑΡΧΟΙ Η ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.
ΤΕΡΜΑ ΣΤΑ ΤΕΡΠΙΤΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΙΖΟΥΝ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟΙ ΚΑΙ ΑΛΑΖΟΝΙΚΟΙ ΚΕΝΟΔΟΞΟΙ ΚΑΙΣΑΡΙΣΚΟΙ ΚΑΙ ΥΠΟΣΧΟΝΤΑΙ ΠΡΟΟΔΟ ΕΝΩ ΤΟΣΕΣ ΤΕΤΡΑΕΤΙΕΣ ΕΦΕΡΑΝ ΚΥΡΙΩΣ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ.

Παρασκευή 27 Απριλίου 2018

Κάλλιο αργά παρά ποτέ. Μετά τον Α. Μανθεάκη επιστολή του Έλληνα πρέσβη στη Βρετανία για τα Γλυπτά του Παρθενώνα.

Με επιστολή του προς τον διευθυντή του Βρετανικού Μουσείου Χάρτβιχ Φίσερ, ο πρέσβης της Ελλάδας στη Βρετανία, Δημήτριος Καραμήτσος Τζιράς εξηγεί για ποιους λόγους απουσίαζε από τα εγκαίνια της έκθεσης «Ο Ροντέν και η Τέχνη της Αρχαίας Ελλάδας», την Τρίτη....
Σημειώνεται ότι η έκθεση αναφέρεται στην έμπνευση που κατά τους διοργανωτές άντλησε ο Γάλλος γλύπτης από τα Γλυπτά του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο.  Στην επιστολή του, ο Έλληνας πρέσβης αναφέρει ότι ένιωσε πως δείχνει αρκετή έλλειψη ευαισθησίας και πως κατά μία έννοια είναι ανάρμοστο να αποδίδουν οι διοργανωτές της έκθεσης την έμπνευση του μεγάλου γλύπτη στα κατακερματισμένα κομμάτια των Γλυπτών του Παρθενώνα που βρίσκονται στην κατοχή του Βρετανικού Μουσείου έχοντας αφαιρεθεί από το μνημείο από τον λόρδο Έλγιν, αντί να την αποδίδουν στον Παρθενώνα και σε αυτή καθαυτή την αρχαία ελληνική τέχνη.  «Επιπλέον ελπίζω ότι θα παραδεχθείτε πως το να έχετε τα έργα του Ροντέν και τα Γλυπτά του Παρθενώνα παράλληλα με φωτογραφίες του συλημένου Παρθενώνα, μπορεί να ταιριάζει με το αφήγημα της δημοσιότητας της έκθεσης, αλλά στην πραγματικότητα τονίζει πως ο αντίκτυπος των Γλυπτών ελαττώνεται δραματικά με την παρουσία τους εκτός πλαισίου αναφοράς – κάτι που, όπως γνωρίζετε, είναι ένα δυνατό επιχείρημα υπέρ της επανένωσης με τα υπόλοιπα Γλυπτά» σημειώνει ο κ. Καραμήτσος-Τζιράς στην επιστολή του στην οποία επιπλέον δηλώνει ενθαρρυμένος από το ότι οποιοσδήποτε μπορεί σήμερα να δει τα εναπομείναντα Γλυπτά του Παρθενώνα στο Μουσείο Ακρόπολης σε οπτική εγγύτητα και αντιπαράθεση με το ίδιο το μνημείο στο φυσικό τους περιβάλλον.  «Πιστεύω ότι αυτή είναι πιο ολιστική εμπειρία που αποδίδει πραγματικά την αρχαία ελληνική τέχνη, η οποία ενέπνευσε τόσους πολλούς, όπως όντως και τον Ογκίστ Ροντέν, στο πέρασμα των αιώνων», υπογραμμίζει ο Έλληνας πρέσβης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου