Το ΠΡΩΤΟ σου χρέος εχτελώντας τη θητεία σου στη ράτσα, είναι να νιώσεις μέσα σου όλους τους προγόνους. Το ΔΕΥΤΕΡΟ, να φωτίσεις την ορμή και να συνεχίσεις το έργο τους. Το ΤΡΙΤΟ σου χρέος, να παραδώσεις στο γιο σου τη μεγάλη εντολή να σε ξεπεράσει. Νίκος Καζαντζάκης «ΑΣΚΗΤΙΚΗ».

ΑΛΛΑΞΤΕ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΦΘΑΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥΕΤΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΠΛΟΥΤΙΣΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΕΙΤΕ ΑΥΤΟΙ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΝΟΜΑΡΧΕΣ ΑΝΤΙΝΟΜΑΡΧΕΣ ΔΗΜΑΡΧΟΙ Η ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.
ΤΕΡΜΑ ΣΤΑ ΤΕΡΠΙΤΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΙΖΟΥΝ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟΙ ΚΑΙ ΑΛΑΖΟΝΙΚΟΙ ΚΕΝΟΔΟΞΟΙ ΚΑΙΣΑΡΙΣΚΟΙ ΚΑΙ ΥΠΟΣΧΟΝΤΑΙ ΠΡΟΟΔΟ ΕΝΩ ΤΟΣΕΣ ΤΕΤΡΑΕΤΙΕΣ ΕΦΕΡΑΝ ΚΥΡΙΩΣ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ.

Πέμπτη 1 Νοεμβρίου 2018

Ήρθαν από την Σουηδία στην Κρήτη για να μάθουν Αρχαία Ελληνικά στην χώρα που η κυβέρνηση θέλει να τα καταργήσει



Μαθητές από τη Σουηδία διδάσκονται αρχαία ελληνικά και ανταλλάσσουν εμπειρίες με Ηρακλειώτες μαθητές! Την περασμένη Τρίτη 24 Οκτωβρίου οι καθηγητές και οι μαθητές του Λυκείου Γουβών υποδέχτηκαν και φιλοξένησαν καθηγητές και μαθητές από το σουηδικό σχολείο Visby Gymnasiet....
  Από ελληνικής πλευράς τις προετοιμασίες συντόνισαν και συμμετείχαν σ΄αυτές οι εκπαιδευτικοί Γεωργουλάκης Μανόλης, Μαυρίδη Μαρία, Χρηστάκη Ελένη, Τζανάκη Ελευθερία, Φασουλά Ζαφειρένια, σε συνεργασία με μαθητές όλων των τάξεων.  Η μεταξύ των δύο σχολείων συνάντηση περιελάμβανε ξενάγηση στο σχολικό συγκρότημα, προβολή πληροφοριακού υλικού για την Κρήτη και την ιστορία της, ενημερωτικού υλικού για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και μια σύντομη αναδρομή στην ιστορία του σχολείου, την επιμέλεια των οποίων είχαν αναλάβει ομάδες μαθητών με την καθοδήγηση των καθηγητών τους.  Αντίστοιχα, οι Σουηδοί μαθητές είχαν προετοιμάσει ενημερωτική προβολή για το νησί Gotland και το Visby, τα οποία από την Unesco έχουν ανακηρυχτεί μνημεία παγκόσμιας πολιτισμικής και φυσικής κληρονομιάς.  Το θερμό καλωσόρισμα και το κλίμα ευφορίας της συνάντησης επισφράγισαν οι παραδοσιακοί κρητικοί χοροί, στους οποίους μετείχαν οι μαθητές και των δύο χωρών.  Η μεταξύ των δύο σχολείων συνεργασία έχει ως χρονική αφετηρία το αίτημα που υπέβαλε κατά την έναρξη του τρέχοντος σχολικού έτους, το σουηδικό λύκειο να απαντήσουν οι μαθητές μας σε ερωτήσεις που σχετίζονται με ελληνικούς μύθους και στο οποίο υπήρξε άμεση και ένθερμη ανταπόκριση.  Συγκεκριμένα, πραγματεύονται, στο πλαίσιο του μαθήματός τους την ελληνική μυθολογία ως μυθοπλασία αλλά και ως εμπράγματη αντανάκλαση στη σύγχρονη ζωή, επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον τους στην απήχηση που αυτοί έχουν στη σημερινή ελληνική πραγματικότητα και στις αναλογίες που παρουσιάζει ο σύγχρονος Έλληνας με τις μυθολογικές αναφορές του.  Οι υπό διερεύνηση μύθοι σχετίζονται με τον θάνατο του Ικάρου, τον θάνατο του Αχιλλέα, τον Μινώταυρο και τη Μήδεια Στο πλαίσιο του προγράμματός τους και αυτόνομα θα επισκεφτούν λατρευτικούς χώρους αφιερωμένους στον Ασκληπιό και θα συζητήσουν με Έλληνα ιερωμένο ή θεολόγο την αξία των εικόνων και της προσκύνησής τους στην ορθόδοξη θεολογία.  Εμπνευστής και επικεφαλής του εγχειρήματος είναι ο λατινιστής εκπαιδευτικός κύριος Diego Rossi, μύστης του αρχαίου ελληνικού πνεύματος και σκαπανέας της γραμματείας, στην οποία αυτό εκφράζεται.  Το σχολείο όπου εργάζεται είναι το μοναδικό στη Σουηδία και ένα από τα λίγα στην Ευρώπη όπου ο ηθοπλαστικός ρόλος του σχολείου παραμένει άρρηκτα συνδεδεμένος με την κλασική παιδεία και τη λατινική γραμματεία- κατεξοχήν φορείς του ανθρωπιστικού ιδανικού- και αποτελεί ηχηρή απάντηση στο τεχνοκρατικό πνεύμα, που τείνει να μετατρέψει την εκπαίδευση σε προγύμναση για μια ανταγωνιστική αγορά εργασίας.  Αποτελεί, επίσης, αφοπλιστική απάντηση στη δρομολογούμενη από το ελληνικό Υπουργείο Παιδείας προσπάθεια υποβάθμισης και σταδιακού εξοβελισμού των κλασικών σπουδών από το ελληνικό σχολείο, ως παρωχημένων και αναντίστοιχων με το πνεύμα και τις απαιτήσεις της εποχής.  Οι καθηγητές και οι μαθητές του ΓΕΛ Γουβών εκφράζουν απερίφραστα τη χαρά και τον ενθουσιασμό τους για τη συνάντηση αυτή, στην οποία εμπεδώθηκε, μεταξύ άλλων, με βιωματικό τρόπο ο σεβασμός στη διαφορετικότητα των πολιτισμών.  Από την εφημερίδα της Κρήτης «Πατρίς»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου