ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΠΙΝΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Οι Έλληνες παρουσιάζουν μία
καταπληκτική αντίθεση προς τους άλλους λαούς. Έχουν το ένστικτο της ελευθερίας,
λατρεύουν τον νεωτερισμό και αισθάνονται ακόρεστη δίψα για την πρόοδο. Οι
Έλληνες ουδέποτε δεσμεύθηκαν με το παρελθόν δι’ αλύσεων τυραννικής παραδόσεως.
Και η θρησκεία των ακόμη ελάχιστα παρεμπόδισε την απεριόριστη ελευθερία των
εμπνεύσεών των. Ενωρίτερα, επίσης, βλέπομε να αναφαίνεται μεταξύ των Ελλήνων
κάτι το οποίο δεν ανεφάνη και ούτε υπήρξε εις ουδεμία άλλη χώρα της Ανατολής.
Πρόκειται περί της ροπής την οποία έχουν οι Έλληνες να θεωρούν τα ανθρώπινα
πράγματα ως αποκλειστικώς ανθρώπινα, και να διανοούνται επί των φυσικών
φαινομένων ως να εξηρτάτο η κατανόησή των από την ορθή
λειτουργία του λογικού
του «νου». Και η ροπή αυτή δημιούργησε τον Ελληνικό ορθολογισμό, που ήταν
αντίθετος προς την πνευματική συγκρότηση και εκδήλωση, την πνευματική μάλλον
καθυστέρηση των άλλων λαών. Ομού δε με τον έρωτα προς την ελευθερία και με την
ανεπτυγμένη αίσθηση που είχαν προς ό,τι καλό και ωραίο, οι Έλληνες προσέφεραν
εις τους μετέπειτα ανθρώπους και τον ορθολογισμό των, ως το πολυτιμότερο δώρο
που προσέφερε ποτέ λαός εις την ανθρωπότητα.
Η Ελλάς απέδειξε εις την κατάπληκτο ανθρωπότητα ότι η
Ελευθερία το ευγενέστερο, το ανθρωπορότερο και αδέσμευτο συναίσθημα του ανθρώπου,
έζησε, ζει, και θα ζει, εις τα ιερά αυτά χώματα της Ελλάδος, για να αιφνιδιάζει
κάθε τόσο τους εχθρούς και να διαψεύδει τους αδίστακτους, αλλά και ανόητους
ψευδολόγους και συκοφάντες της.
Η Ευρωπαϊκή Αναγέννηση πραγματοποιήθηκε
με την αναζήτηση των αξιών και νοημάτων του Ελληνικού Πολιτισμού. Η Ελλάς
αποτέλεσε την πηγή έμπνευσης και δημιουργικής προσπάθειας του ανθρώπου μέσα
στον νεώτερο κόσμο. Όταν ο Άγγλος ποιητής Τζων
Μίλτων έγραψε το 1644 το περίφημο πολιτικο-φιλοσοφικό έργο του «Aeropagitica», που είναι η ευγενέστερη υπεράσπιση
της ελευθερίας του λόγου στην αγγλική γλώσσα, διάλεξε δύο από τις «Ικέτιδες»
του Αισχύλου σαν πρόλογο στην επίκλησή του στην Βουλή, κατά της
λογοκρισίας.
Η «Αχαϊκή
Συμπολιτεία» ήταν το πρώτο πετυχημένο πείραμα για αντιπροσωπευτική και
Ομοσπονδιακή Κυβέρνηση. Όλα τα μέλη της απολάμβαναν πλήρη ισότητα. Οι συντάκτες
του Συντάγματος των ΗΠΑ ανέτρεξαν στις αρχές της «Αχαϊκής Συμπολιτείας» τις οποίες χρησιμοποίησαν ως πρότυπο της
δικής τους Ομοσπονδίας.
Ο Αντιφών δίνοντας τόση έμφαση στην
συγκατάθεση των κυβερνομένων βεβαιώνοντας ότι όλοι οι άνθρωποι δημιουργήθησαν
ίσοι, ήταν σαν να είχε προβλέψει την Αμερικανική διακήρυξη της ανεξαρτησίας.
Οι επιτυχίες του
αρχαίου Ελληνισμού υπήρξαν τεράστιες πολυάριθμες και αναντικατάστατες από άλλον
πολιτισμό μέχρι σήμερα. Άλλωστε τον
πρωταγωνιστικό ρόλο των Ελλήνων έχουν αναγνωρίσει οι Αμερικανοί επιστήμονες
όταν πάτησαν την Σελήνη με το κοσμοσκάφος. Η δήλωσή τους ήταν η ακόλουθη: «Το επίτευγμα αυτό οφείλεται σε
ανθρώπους πολλών χωρών και εποχών με πρώτον τον Δαίδαλο, τον Ευκλείδη τον
Ήρωνα.
Ο Γερμανός
καθηγητής της γλωσσολογίας Nors S. Josephson παραδέχεται ότι «ο Ελληνικός Πολιτισμός έχει συνεισφέρει με μοναδικό τρόπο στην
προαγωγή της φιλοσοφίας, των πολιτικών συστημάτων, της εκπαίδευσης και της
τεχνολογίας. Έθεσε τις βάσεις για την δραματική τέχνη και τη μουσική των
Δυτικών. Χωρίς τον Ελληνικό Πολιτισμό δεν θα γνωρίζαμε τον πολιτισμό, όπως
υπάρχει σήμερα»
Ο Αυρήλιος
Κορνήλιος Κέλσος (1ος αιώνας μ.Χ.) που θεωρήθηκε ως ο
μεγαλύτερος ιατρικός συγγραφέας της Ρώμης, στήριξε τις γνώσεις του στην
ελληνική ιατρική. Οι λατινικοί όροι με τους οποίους μετέφρασε την ονοματολογία
της ελληνικής ιατρικής ισχύουν ακόμη και σήμερα. Το έργο του “De medicine»
(περί Ιατρικής», δεν είναι τίποτα άλλο παρά μια συρραφή ή παράφραση ελληνικών
κειμένων.
Ο νομπελίστας φυσικός Τζωρτζ Μπήλντ είχε δηλώσει ότι «όταν γνωρίσουμε σε βάθος την αρχαία
ελληνική επιστήμη και μελετήσουμε τις προτάσεις της θα μπορέσουμε να προχωρήσουμε
με μεγαλύτερα βήματα στην κατανόηση του Σύμπαντος και των μυστικών του».
Ο διακεκριμένος
και πασίγνωστος Γάλλος τεχνοκριτικός Ιππόλυτος
Τάϊν δήλωσε: «Ό,τι εμείς
κατασκευάζουμε στηρίζεται εις τις βάσεις που έθεσαν οι Αρχαίοι Έλληνες, και
πολλάκις οφείλουμε σ’ αυτούς τον πρώτο όροφο του οικοδομήματος, ενίοτε όμως και
ολόκληρη την πτέρυγα αυτού»
Ο καθηγητής του Πανεπιστημίου της
Οξφόρδης και Ακαδημαϊκός Gilbert Murray γράφει ότι: «Η Ελληνική είναι η τελειότερη γλώσσα.
Συχνά διαπιστώνει κανείς ότι μια σκέψη μπορεί να διατυπωθεί με άνεση και χάρη
στην Ελληνική, ενώ γίνεται δύσκολη και βαριά στην Λατινική, Αγγλική, Γαλλική, ή
Γερμανική. Είναι η τελειότερη γλώσσα, επειδή εκφράζει τις σκέψεις τελειότερων
ανθρώπων».
Το ελληνικό θαύμα είναι ένα γεγονός, που
δεν συνέβη παρά μόνο μία φορά, που δεν το είδαμε αλλού, ούτε θα το ξαναδούμε,
αλλά που τα αποτελέσματά του θα διαρκέσουν στο διηνεκές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου