Το ΠΡΩΤΟ σου χρέος εχτελώντας τη θητεία σου στη ράτσα, είναι να νιώσεις μέσα σου όλους τους προγόνους. Το ΔΕΥΤΕΡΟ, να φωτίσεις την ορμή και να συνεχίσεις το έργο τους. Το ΤΡΙΤΟ σου χρέος, να παραδώσεις στο γιο σου τη μεγάλη εντολή να σε ξεπεράσει. Νίκος Καζαντζάκης «ΑΣΚΗΤΙΚΗ».

ΑΛΛΑΞΤΕ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΦΘΑΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥΕΤΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΠΛΟΥΤΙΣΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΕΙΤΕ ΑΥΤΟΙ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΝΟΜΑΡΧΕΣ ΑΝΤΙΝΟΜΑΡΧΕΣ ΔΗΜΑΡΧΟΙ Η ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.
ΤΕΡΜΑ ΣΤΑ ΤΕΡΠΙΤΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΙΖΟΥΝ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟΙ ΚΑΙ ΑΛΑΖΟΝΙΚΟΙ ΚΕΝΟΔΟΞΟΙ ΚΑΙΣΑΡΙΣΚΟΙ ΚΑΙ ΥΠΟΣΧΟΝΤΑΙ ΠΡΟΟΔΟ ΕΝΩ ΤΟΣΕΣ ΤΕΤΡΑΕΤΙΕΣ ΕΦΕΡΑΝ ΚΥΡΙΩΣ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ.

Δευτέρα 23 Ιουλίου 2018

ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΙΔΕΕΣ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ. Της Μαίρης Καρά

Ο Αλέξανδρος πριν φύγει απ' τα Εκβάτανα, φρόντισε να διευθετήσει την Διοίκηση των Σατραπειών και διόρισε αρμόδιο για τα οικονομικά τον Ρόδιο ΑΝΤΙΜΕΝΗ.  Τον Μάρτιο του 324 με τα υπολείμματα του Στρατού του έφτασε στα Σούσα, όπου συνάντησε το Νέαρχο με τις ναυτικές δυνάμεις του και στον μυχό του Περσικού κόλπου ίδρυσαν μια νέα ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ. Ο Στρατηλάτης όπως συνήθιζε πάντα, μερίμνησε για την ξεκούραση των Στρατιωτών του και την κάλυψη των αναγκών τους. Ξόφλησε τα χρέη τους με 20.000 τάλαντα κι επιβράβευσε όσους Στρατιώτες του είχαν ανδραγαθήσει σε κάποιες μάχες. Ταυτόχρονα έφτιαξε πολλούς στρατιωτικούς δρόμους...
και φρόντισε να συγκροτηθεί ένας νέος δυναμικός ΣΤΡΑΤΟΣ.    Τον απασχολούσε η οργάνωση της απέραντης Αυτοκρατορίας του και η ειρηνική συνύπαρξη των νικητών Μακεδόνων με τους ηττημένους λαούς. Για την υλοποίηση αυτής της ΙΔΕΑΣ του, παρότρυνε τους Ελληνες να καλλιεργούν καλή κοινωνική επαφή με τους κατοίκους των τοπικών κατακτημένων περιοχών, ώστε με πρότυπο την Μακεδονία στην σκέψη τους, να γίνονται φορείς μετάδοσης πολιτισμού στους απολίτιστους ΛΑΟΥΣ.        Σαν αρχή θεωρούσε πως έπρεπε να συμφιλιωθούν και να είναι ίσοι μεταξύ τους, ώστε να σβήσουν οι διακρίσεις ανάμεσά  τους. Απώτερος σκοπός του ήταν η επικοινωνία των λαών και η με ΟΜΟΝΟΙΑ συμπόρευσή τους, ώστε να ενωθούν και να επιτευχθεί παγκόσμια ΕΙΡΗΝΗ. Αυτή η πανανθρώπινη ΙΔΕΑ είναι αποκλειστικά δική του και δεν γεννήθηκε στο μυαλό άλλου κατακτητή, ούτε πριν ούτε και μετά απ' τον ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ.    Αυτή η ΙΔΕΑ του τοποθετεί τον ΜΕΓΙΣΤΟ ΕΛΛΗΝΑ σε μια εξαιρετική θέση στην παγκόσμια Ιστορία, αφού ήταν σε ευθεία σύγκρουση με τις συνήθειες της εποχής. Ως κατακτητής των λαών σεβόταν τους Νόμους και τα έθιμά τους και τιμούσε τους  ΘΕΟΥΣ  και την λατρεία τους. Μάλιστα με τους επιστήμονες και γεωγράφους που τον ακολουθούσαν στις εκστρατείες του, ίδρυαν βιβλιοθήκες, για να διαδίδεται ο Ελληνικός Πολιτισμός, με θετική ωφέλεια να αλλάξει τον ρου της ΙΣΤΟΡΙΑΣ.       Κατά τον ΠΛΟΥΤΑΡΧΟ: "ήθελε να κάνει τους υπηκόους του πολίτες  του ίδιου Κράτους και μιας και μόνης Κυβέρνησης".      Βάζοντας σε ενέργεια το μακρόπνοο σχέδιό του, επέτρεψε στην Περσική Επικράτεια να διατηρήσει την πολιτική και οικονομική της Διοίκηση στις επαρχίες της και στην Ελληνο-Ασιατική Κοινότητα που δημιουργήθηκε. Θεωρούσε πως για την διατήρηση της Ηγεμονίας του, ήταν υποχρεωμένος να στηριχτεί  στην συμφιλίωση του Στρατού του με τους Πέρσες ΕΥΓΕΝΕΙΣ.       Είχε όμως επηρεαστεί κι ο ίδιος απ' τον τρόπο ζωής του Περσικού λαού κι απ' τον πλούτο της Περσικής Αυλής. Αυτό φάνηκε αμέσως απ' την αλλαγή της συμπεριφοράς του, μετά την κατάκτηση του τίτλου του ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑ ΤΗΣ ΠΕΡΣΙΑΣ.  Τότε άρχισε να υιοθετεί στην καθημερινότητά του Περσικές συνήθειες, με συνέπεια να προκαλούν μεγάλη εντύπωση στους Στρατιώτες του οι νέες ενδυματολογικές ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΟΥ.     ​​Εκτελώντας το εκπολιτιστικό του σχέδιο άρχισε κι ο ίδιος να ακολουθεί το ντύσιμο και τον τρόπο ζωής των Περσών, υποχρεώνοντας και τους Στρατιώτες του να προσαρμοστούν σ' αυτόν. Και για να ενισχύσει την Ελληνοπερσική αυτή γέφυρα, ζήτησε απ' τους Σατράπες της Επικράτειας και του έφεραν 30.000 επίλεκτους έφηβους Πέρσες. Με δική του εντολή εκγυμνάστηκαν κατά το Μακεδονικό σύστημα εκπαίδευσης και εντάχθηκαν στον Στρατό του, επονομαζόμενοι ΕΠΙΓΟΝΟΙ.      Φυσικά τα μέτρα αυτά δυσαρέστησαν τους Μακεδόνες του, γιατί φανέρωναν το φιλοπερσικό του πνεύμα. Παρόλα αυτά το Σώμα αυτό που έφερε πολυτελείς Μακεδονικές πανοπλίες, παρέλασε στα Σούσα, όταν ο Αλέξανδρος βρισκόταν εκεί. Φαίνεται πως μετά την απειθαρχία στον ΄Υφαση, είχε δώσει εντολή να προσλαμβάνονται περισσότεροι Ασιάτες και να     καταρτιστεί ένα νέο Σώμα από νεαρούς ΠΕΡΣΕΣ.       Το εξερευνητικό έργο του Αλέξανδρου είναι εξαιρετικό και θετικό απ' όποια πλευρά κι αν το δει κανείς. Κι απ' την πολιτιστική κι απ' την πολιτική κι απ' την οικονομική κι απ' την κοινωνική σκοπιά υπήρξε γόνιμο. Η αφομοίωση διαφορετικών και μακρινών λαών, η συνάντηση ανάμεσα σε αντίθετους πολιτισμούς κι αντιλήψεις που επεδίωξε, η διάδοση του Ελληνικού Πολιτισμού, της Γλώσσας, της Τέχνης, της Επιστήμης της Ελλάδας ήταν η αρχή μιας καινούργιας εποχής, κατά την οποία οι ΑΞΙΕΣ του ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ έγιναν κληρονομιά όλου του κόσμου, άσχετα από φυλετικά και πολιτικά ΚΡΙΤΗΡΙΑ.      Το ΟΡΑΜΑ του ήταν να εδραιώσει το Υπερβασίλειο του αρμονικά, με κυρίαρχη την Ελληνική Γλώσσα και την αρμονική συνύπαρξη λαών, θρησκειών, ηθών και εθίμων. Κι έκανε ο ίδιος την αρχή, όταν παντρεύτηκε για λόγους πολιτικής σκοπιμότητας την ΡΩΞΑΝΗ, κόρη του Πέρση ηγεμόνα Ιαξάρτη. Όμως αυτή η ένωση με μια "βάρβαρη" επικρίθηκε απ' τους Έλληνες, που ακολουθούσαν τους αυστηρούς Ελληνικούς ΚΑΝΟΝΕΣ.     Κατά την αρχαιότητα γάμοι γίνονταν μόνον ανάμεσα σε πολίτες της ίδιας περιοχής και φυλής, για να ενδυναμώνεται το «κύτταρο», δηλαδή να διατηρούνται τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της κάθε φυλής. Ήταν απαγορευμένος ο γάμος ανάμεσα σε πολίτες διαφορετικών ελληνικών φύλων. Αν σκεφτούμε πως υπήρχαν αντιρρήσεις ως και στον γάμο του Περικλή (Ίων εξ Αθηνών) με την Ασπασία εκ Μιλήτου (Ιωνίς εκ Μικράς Ασίας), πόσο μάλλον απαγορευμένος και αταίριαστος θεωρήθηκε ο γάμος του Αλέξανδρου με μία ΜΗ-ΕΛΛΗΝΙΔΑ.      Όσο πιο πολύ περνούσαν τα χρόνια, ο Αλέξανδρος γινόταν όλο και περισσότερο οξύθυμος και παράλογος, ίσως γιατί δεν έβρισκε κατανόηση στα σχέδιά του. Το επόμενο σχέδιό του ήταν να συνδέσει Πέρσες και Μακεδόνες Ευγενείς με μικτούς γάμους. Διατηρώντας τους Πέρσες Διοικητές στις επαρχίες τους, παρότρυνε τους Στρατιώτες και τους Αξιωματικούς του να παντρευτούν τοπικές γυναίκες και Περσίδες ΠΡΙΓΚΙΠΙΣΣΕΣ.     Με τους γάμους αυτούς ο Βασιλιάς επεδίωκε την συγχώνευση  των δύο λαών, των Μακεδόνων με τους βάρβαρους, που είχε κατακτήσει. Αυτούς τους λαούς δεν τους θεωρούσε κατώτερη φυλή απ' τους Έλληνες και νόμιζε, πως έτσι θα αφομοιώσει την Περσική Αριστοκρατία, η οποία μόνο επιφανειακά ήταν προσαρμοσμένη στη Νέα Τάξη του. Σε όλες αυτές τις επιδιώξεις του προτιμούσε να τον αντιμετωπίζουν, όχι σαν Μακεδόνα Βασιλιά, αλλά σαν Μονάρχη με Ανατολικές ΕΠΙΡΡΟΕΣ.       Οι μικτοί γάμοι ήταν μια πολιτική πράξη, για την συγχώνευση και την συναδέλφωση των λαών. Με αυτήν την ενέργεια ήθελε να συνδέσει τις δυο αντίπαλες δυναστείες της Περσίας και να φανεί ως ο νόμιμος Διάδοχος του Θρόνου. Για να δελεάσει δε τους Στρατιώτες του, υποσχέθηκε σε όσους ακολουθούσαν την συμβουλή του, να χαριστούν τα χρέη τους και να πάρουν 20.000 τάλαντα δώρο το κάθε ζευγάρι ΝΕΟΝΥΜΦΩΝ.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου