Το ΠΡΩΤΟ σου χρέος εχτελώντας τη θητεία σου στη ράτσα, είναι να νιώσεις μέσα σου όλους τους προγόνους. Το ΔΕΥΤΕΡΟ, να φωτίσεις την ορμή και να συνεχίσεις το έργο τους. Το ΤΡΙΤΟ σου χρέος, να παραδώσεις στο γιο σου τη μεγάλη εντολή να σε ξεπεράσει. Νίκος Καζαντζάκης «ΑΣΚΗΤΙΚΗ».

ΑΛΛΑΞΤΕ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΦΘΑΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥΕΤΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΠΛΟΥΤΙΣΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΕΙΤΕ ΑΥΤΟΙ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΝΟΜΑΡΧΕΣ ΑΝΤΙΝΟΜΑΡΧΕΣ ΔΗΜΑΡΧΟΙ Η ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.
ΤΕΡΜΑ ΣΤΑ ΤΕΡΠΙΤΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΙΖΟΥΝ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟΙ ΚΑΙ ΑΛΑΖΟΝΙΚΟΙ ΚΕΝΟΔΟΞΟΙ ΚΑΙΣΑΡΙΣΚΟΙ ΚΑΙ ΥΠΟΣΧΟΝΤΑΙ ΠΡΟΟΔΟ ΕΝΩ ΤΟΣΕΣ ΤΕΤΡΑΕΤΙΕΣ ΕΦΕΡΑΝ ΚΥΡΙΩΣ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ.

Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου 2012

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ; ....ΜΝΗΜΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΣΠΑΡΤΗ

"Γιατι να αγωνιζόμαστε;" ρώτησε ο Αθηνάδης . "Γιατί κοπιάζουμε και προσπαθούμε τοσο επίμονα;Γιατί
δεν απολαμβάνουμε την καθημερινότητα και τις μικρές χαρές της ζωής, όπως οι υπόλοιποι Έλληνες; Ποιος είναι ο σκοπός; Σ' εχεί απασχολήσει ποτε αυτό το ....
ερώτημα , Αγησίλαε;"

"Με απασχολεί κάθε μέρα. Κάθε μέρα , όμως , δίνω την ίδια απάντηση. Είναι απλό. Υπερασπιζόμασται έναν μάταιο σκοπό. Εναν πόλεμο χαμένο πριν καν διαξαχθεί. Υπερασπιζόμασται έναν τρόπο ζωής μοναδικό σε όλη την Ελλάδα. Έναν τρόπο ζωής αυστηρό, λιτό και στερημένο, έναν τρόπο ζωής που αργά

η γρήγορα θα εκλείψει." Δέν μπορούμε να κερδίσουμε "
"Άρα;"
"Άρα, απόλυτη ηδονή. Ηδονή της ψυχής, όχι του σώματος, Ηδονή πραγματική. Συνεχής και μόνιμη. Ηδονή λυτρωτική. Να αγωνίζεσαι σ έναν αγώνα που δεν μπορεί να κερδηθεί. Να κερδίζεις μάχες σε έναν πόλεμο χαμένο. Να έχεις πάντα σκοπό σου τη νίκη. Να την επιδιώκεις ακόμα κι όταν γνωρίζεις οτι δεν μπορεί να επιτευχθεί. Οί εμπόροι έχουν σκοπό το κέρδος. Οι πολεμιστές τη νίκη. Ποιά νίκη όμως ; Τη νίκη στη ζωή, οχι μόνο στη μάχη. Ηττημένος στη ζωή, τι αξία έχει αν νικήσεις στη μάχη ;
Ηττημένος στον εαυτό σου, τι αξία έχει να νικήσεις τον αντίπαλο; Αυτό μόνο μπορεί να επιθυμήσει πραγματικά ο πολεμιστής. Ν α αγωνίζεται εναντίον του εχθρού που υποδεικνύουν οι ανωτεροί του, αλλά, πρώτα απ ο΄λα, να αγωνίζεται εναντίον του εαυτού του, εναντίον των ενστίκτων, των παθών, των αδυναμιών του. Αυτή η αντήληψη είναι που μας διαφοροποιεί απο τους υπόλοιπους Έλληνες.


Γι αυτό μας θεωρούν απόκοσμους. Επειδή έχουμε πετύχει το ακατόρθωτο. Μια κοινωνία χωρίς διακρίσεις στηριγμένες στον πλούτο ή την καταγωγή. Μιά κονωνία ομοίων. Αυτό είναι που εξαγριώνει όσους έχουν συμφέρον απο την διατήρηση της διαφορετικής κοινωνικής κατάστασης στις δικές τους πόλεις. Γι αυτό δυσφημούν, συκοφαντούν, διασπείρουν ψέματα και τερατολογίες για μας.



Είμαστε στρατοκρατική κοινωνία; Σίγουρα ναι, αλλά για ποιον σκοπό; Για να διαφυλάξουμε τα υλικά κεκτημένα μας, τις φτωχικές οικίες, τον ελάχιστο κλήρο, τον ανύπαρκτο πλούτο; Δεν νομίζω. Είμαστε οργανωμένοι στρατιωτικά μόνο και μόνο για να προστατεύσουμε το μοναδικό, πράγματι, τρόπο ζωής μας. Την αντίληψη μια κοινωνίας ομοίων υπερασπιζόμαστε κι αυτό ακριβώς ενοχλεί τους ξένους. Αυτό όμως που τους ενοχλεί, εμάς μας γοητεύει. Αυτό θέλουμε. Να ξεχωρίζουμε στο πλήθος. Οχι επειδή συσσωρεύσαμε πλούτο, αλλά επειδή καταφέραμε να ζούμε διαφορετικά την κάθε μικρή και ασήμαντη στιγμή, την κάθε λεπτομέρεια της ζωής.


Απόσπασμα απο το βίβλιο του Π.Δ.Μπαλτάκου "Το τέλος του εφιάλτη"


Σημείωση απόρρητου: Ας αναλογιστούμε τον τρόπο σκέψης των αρχαίων Σπαρτιατών και ύστερα να τον συγκρίνουμε με τον μοντέρνο τρόπο σκέψης του δυτικού πολιτισμού συνολικά...Αυτή η σύγκριση δεν πρέπει να γίνει για να συμπεράνουμε ποιός τρόπος είναι πιο σωστός, αλλά πρέπει να γίνει έτσι ώστε να αναγνωρίσουμε το μεγαλείο των προγόνων μας.



http://wwwaporrito.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου