Συνεχίστηκε το 2011 η ανοδική τάση των ελληνικών εξαγωγών ελαιόλαδου, που αυξήθηκαν
54% σε όγκο και 38% σε αξία, ακολουθώντας τη μέση ευρωπαϊκή τάση με την εκρηκτική άνοδο των ισπανικών εξαγωγών και τη στασιμότητα των ιταλικών. Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία της Eurostat για το 2011, όπως αναφέρεται σε έκθεση του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων Πρεσβείας Ελλάδος στο Πεκίνο. Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στη συγκεκριμένη έκθεση, η αγορά της Κίνας είναι, προς το παρόν, περιορισμένη και εντοπίζεται στις μεγάλες πόλεις. Τα κανάλια διανομής είναι κατατετμημένα σε εισαγωγείς μικρού μεγέθους και περιορισμένης γεωγραφικής εμβέλειας. Είναι διαδεδομένη πρακτική η χρησιμοποίηση από την ίδια εταιρεία διαφορετικών διανομέων σε κάθε πόλη. Επίσης, δεδομένου του μικρού μεγέθους της αγοράς ελαιολάδου, η εισαγωγή και διανομή του χαρακτηρίζεται από ευμετάβλητες συνθήκες εισόδου και εξόδου των εμπλεκόμενων στην αγορά, χαρακτηριστικό που συνεπάγεται αυξημένο κίνδυνο για τους εξαγωγείς, οι οποίοι θα πρέπει να επιλέγουν συνεργάτες κατόπιν ενδελεχούς ελέγχου. Επίσης, ένα σημαντικό κανάλι για το ελαιόλαδο αποτελεί το επιχειρηματικό δώρο. ΤΙΜΕΣ Η τιμή του ελαιολάδου κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα, τόσο σε απόλυτα μεγέθη, όσο και συγκριτικά με τα υπόλοιπα βρώσιμα φυτικά έλαια, ενώ παρουσιάζονται μεγάλες αποκλίσεις στην τιμή για την ίδια ποιότητα και ποσότητα ελαιολάδου. Ενδεικτικά, συσκευασία ενός λίτρου ελαιολάδου πωλείται κατά μέσο όρο προς 90-110 RMB (100RMB = 12 ευρώ), όταν αντίστοιχη ποσότητα σογιέλαιου τιμολογείται 10-13 RMB. ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΣΗΜΑΤΑ Η κατοχύρωση του εμπορικού σήματος είναι απόλυτη προτεραιότητα και συνιστάται να ολοκληρωθεί η διαδικασία πριν τη δραστηριοποίηση στην κινεζική αγορά. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ- ΔΑΣΜΟΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ Τα εισαγόμενα προϊόντα, κατά την είσοδό τους στην Κίνα, επιθεωρούνται, ώστε να μπορέσουν να λάβουν το Υγειονομικό Πιστοποιητικό από την Αρμόδια Αρχή AQSIQ (General Administration of Quality Supervision, Inspection and Quarantine). Από τη στιγμή που θα λάβουν αυτό το πιστοποιητικό ξεκινάει η διαδικασία εκτελωνισμού. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ- ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ Η αγορά του ελαιολάδου θα συνεχίσει να αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς για να καλύψει τις ανάγκες μιας αναδυόμενης καταναλωτικής ομάδας, με υψηλό εισόδημα, που έχει στρέψει το ενδιαφέρον της στην υιοθέτηση μιας πιο υγιεινής διατροφής. Το ελαιόλαδο, ως βασικό συστατικό στοιχείο της μεσογειακής διατροφής, μπορεί να αναδειχθεί ως μια υγιεινή καθημερινή «πολυτέλεια» για ένα ευάριθμο κομμάτι των Κινέζων καταναλωτών, αλλά δεν μπορεί να αποτελέσει καθημερινή διατροφική συνήθεια για την πλειονότητα, λόγω της υψηλής τιμής του. Από ελληνικής πλευράς, εκτιμάται ότι η αύξηση ή έστω διατήρηση του μεριδίου αγοράς θα επιτευχθεί μέσα από τη βελτίωση του εξαγόμενου προϊοντικού μείγματος (σημάδια βελτίωσης παρατηρήθηκαν μέσα στο 2010 και το 2011) και την ανάδειξη των πλεονεκτημάτων της μεσογειακής διατροφής, εν γένει, μέσα από προωθητικές ενέργειες μεγάλης (π.χ. Kerasma, διαφήμιση στην τηλεόραση) και μικρής έντασης (in-store promotion). Όσον αφορά τους παραγωγούς ή εμπόρους ελαιολάδου, υπογραμμίζεται η σημασία εξεύρεσης ενός αξιόπιστου συνεργάτη με γνώση της αγοράς και δυνατότητα προώθησης του προϊόντος στις αλυσίδες λιανικής, τους χώρους μαζικής εστίασης, αλλά και ως επιχειρηματικό δώρο σε μεγάλες επιχειρήσεις.
54% σε όγκο και 38% σε αξία, ακολουθώντας τη μέση ευρωπαϊκή τάση με την εκρηκτική άνοδο των ισπανικών εξαγωγών και τη στασιμότητα των ιταλικών. Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία της Eurostat για το 2011, όπως αναφέρεται σε έκθεση του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων Πρεσβείας Ελλάδος στο Πεκίνο. Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στη συγκεκριμένη έκθεση, η αγορά της Κίνας είναι, προς το παρόν, περιορισμένη και εντοπίζεται στις μεγάλες πόλεις. Τα κανάλια διανομής είναι κατατετμημένα σε εισαγωγείς μικρού μεγέθους και περιορισμένης γεωγραφικής εμβέλειας. Είναι διαδεδομένη πρακτική η χρησιμοποίηση από την ίδια εταιρεία διαφορετικών διανομέων σε κάθε πόλη. Επίσης, δεδομένου του μικρού μεγέθους της αγοράς ελαιολάδου, η εισαγωγή και διανομή του χαρακτηρίζεται από ευμετάβλητες συνθήκες εισόδου και εξόδου των εμπλεκόμενων στην αγορά, χαρακτηριστικό που συνεπάγεται αυξημένο κίνδυνο για τους εξαγωγείς, οι οποίοι θα πρέπει να επιλέγουν συνεργάτες κατόπιν ενδελεχούς ελέγχου. Επίσης, ένα σημαντικό κανάλι για το ελαιόλαδο αποτελεί το επιχειρηματικό δώρο. ΤΙΜΕΣ Η τιμή του ελαιολάδου κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα, τόσο σε απόλυτα μεγέθη, όσο και συγκριτικά με τα υπόλοιπα βρώσιμα φυτικά έλαια, ενώ παρουσιάζονται μεγάλες αποκλίσεις στην τιμή για την ίδια ποιότητα και ποσότητα ελαιολάδου. Ενδεικτικά, συσκευασία ενός λίτρου ελαιολάδου πωλείται κατά μέσο όρο προς 90-110 RMB (100RMB = 12 ευρώ), όταν αντίστοιχη ποσότητα σογιέλαιου τιμολογείται 10-13 RMB. ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΣΗΜΑΤΑ Η κατοχύρωση του εμπορικού σήματος είναι απόλυτη προτεραιότητα και συνιστάται να ολοκληρωθεί η διαδικασία πριν τη δραστηριοποίηση στην κινεζική αγορά. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ- ΔΑΣΜΟΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ Τα εισαγόμενα προϊόντα, κατά την είσοδό τους στην Κίνα, επιθεωρούνται, ώστε να μπορέσουν να λάβουν το Υγειονομικό Πιστοποιητικό από την Αρμόδια Αρχή AQSIQ (General Administration of Quality Supervision, Inspection and Quarantine). Από τη στιγμή που θα λάβουν αυτό το πιστοποιητικό ξεκινάει η διαδικασία εκτελωνισμού. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ- ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ Η αγορά του ελαιολάδου θα συνεχίσει να αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς για να καλύψει τις ανάγκες μιας αναδυόμενης καταναλωτικής ομάδας, με υψηλό εισόδημα, που έχει στρέψει το ενδιαφέρον της στην υιοθέτηση μιας πιο υγιεινής διατροφής. Το ελαιόλαδο, ως βασικό συστατικό στοιχείο της μεσογειακής διατροφής, μπορεί να αναδειχθεί ως μια υγιεινή καθημερινή «πολυτέλεια» για ένα ευάριθμο κομμάτι των Κινέζων καταναλωτών, αλλά δεν μπορεί να αποτελέσει καθημερινή διατροφική συνήθεια για την πλειονότητα, λόγω της υψηλής τιμής του. Από ελληνικής πλευράς, εκτιμάται ότι η αύξηση ή έστω διατήρηση του μεριδίου αγοράς θα επιτευχθεί μέσα από τη βελτίωση του εξαγόμενου προϊοντικού μείγματος (σημάδια βελτίωσης παρατηρήθηκαν μέσα στο 2010 και το 2011) και την ανάδειξη των πλεονεκτημάτων της μεσογειακής διατροφής, εν γένει, μέσα από προωθητικές ενέργειες μεγάλης (π.χ. Kerasma, διαφήμιση στην τηλεόραση) και μικρής έντασης (in-store promotion). Όσον αφορά τους παραγωγούς ή εμπόρους ελαιολάδου, υπογραμμίζεται η σημασία εξεύρεσης ενός αξιόπιστου συνεργάτη με γνώση της αγοράς και δυνατότητα προώθησης του προϊόντος στις αλυσίδες λιανικής, τους χώρους μαζικής εστίασης, αλλά και ως επιχειρηματικό δώρο σε μεγάλες επιχειρήσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου