Το ΠΡΩΤΟ σου χρέος εχτελώντας τη θητεία σου στη ράτσα, είναι να νιώσεις μέσα σου όλους τους προγόνους. Το ΔΕΥΤΕΡΟ, να φωτίσεις την ορμή και να συνεχίσεις το έργο τους. Το ΤΡΙΤΟ σου χρέος, να παραδώσεις στο γιο σου τη μεγάλη εντολή να σε ξεπεράσει. Νίκος Καζαντζάκης «ΑΣΚΗΤΙΚΗ».

ΑΛΛΑΞΤΕ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΦΘΑΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥΕΤΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΠΛΟΥΤΙΣΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΕΙΤΕ ΑΥΤΟΙ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΝΟΜΑΡΧΕΣ ΑΝΤΙΝΟΜΑΡΧΕΣ ΔΗΜΑΡΧΟΙ Η ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.
ΤΕΡΜΑ ΣΤΑ ΤΕΡΠΙΤΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΙΖΟΥΝ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟΙ ΚΑΙ ΑΛΑΖΟΝΙΚΟΙ ΚΕΝΟΔΟΞΟΙ ΚΑΙΣΑΡΙΣΚΟΙ ΚΑΙ ΥΠΟΣΧΟΝΤΑΙ ΠΡΟΟΔΟ ΕΝΩ ΤΟΣΕΣ ΤΕΤΡΑΕΤΙΕΣ ΕΦΕΡΑΝ ΚΥΡΙΩΣ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ.

Τρίτη 3 Οκτωβρίου 2017

Κατάθεση ερώτησης από βουλευτές προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για τα προβλήματα τον σχολείων της ομογένειας.
Με χαρά διαβάσαμε και αναδημοσιεύουμε το Δελτίο τύπου της κας Χαράς Κεφαλίδου Βουλευτής Δράμας της Δημοκρατικής Συμπαράταξης ΠΑΣΟΚ- ΔΗΜΑΡ, η ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή την Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου 2017 έχει θέμα:...
«Κραυγή αγωνίας από τα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού Τραγικές ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού Προνομιακή μεταχείριση του Υπουργείου Παιδείας στις παρατάσεις αποσπάσεων ».
Θα ήτανε χαρά μας εάν έκανε ερώτηση και στην αρχηγό της κα Φώφη Γεννήματα  και θα περιμέναμε η ομογένεια με αγωνία να ακούγαμε την θέση της μιας και ήτανε η υπεύθυνη υφυπουργός το 2010 που με τις εισηγήσεις της έφερε σε αυτή τη κατάσταση τα σχολεία.
Κραυγή αγωνίας από τα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού
Τραγικές ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού
Προνομιακή μεταχείριση του Υπουργείου Παιδείας στις παρατάσεις αποσπάσεων
Μετά από πρωτοβουλία της Χαράς Κεφαλίδου, βουλευτή Δράμας της Δημοκρατικής Συμπαράταξης και μέλους της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, κατατέθηκε σήμερα Ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Κ. Γαβρόγλου, αναφορικά με τις τεράστιες ελλείψεις εκπαιδευτικών που υπάρχουν στα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού, αλλά και προνομιακή μεταχείριση από την πλευρά του Υπουργείου για συγκεκριμένες αποσπάσεις χωρίς τήρηση του σχετικού Νόμου.
Στην ερώτησή της η βουλευτής ζητά να ενημερωθεί για τις ενέργειες στις οποίες θα προβεί το Υπουργείο, ώστε να στελεχωθούν επιτέλους τα σχολεία με τον απαραίτητο για την εύρυθμη λειτουργία τους αριθμό εκπαιδευτικών. Επίσης, ερωτά τον Υπουργό για τις καταγγελίες περί μη τήρησης του Νόμου στις αποσπάσεις συγκεκριμένων εκπαιδευτικών.
Ενδεικτικό της αλγεινής κατάστασης, στην οποία έχουν περιέλθει τα σχολεία της Ομογένειας, είναι οι πολυάριθμες επιστολές προς τον Υπουργό, στις οποίες διατυπώνεται, με τον πλέον τραγικό τρόπο, η κραυγή απόγνωσης και αγωνίας του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας, καθηγητών, μαθητών και γονέων.
Σε ανακοίνωσή τους (18.09.2017) οι μαθητές του ελληνικού σχολείου της Φρανκφούρτης εκπέμπουν SOS, τονίζοντας, μεταξύ άλλων:    «Η δραματική κατάσταση που βιώνουμε οι 170 μαθητές του σχολείου δεν έχει τελειωμό. Οι υπάρχοντες καθηγητές δεν μπορούν να καλύψουν περισσότερο από τέσσερις ώρες ημερησίως, τα εννέα τμήματα του σχολείου… Κάθε εβδομάδα χάνονται 135 διδακτικές ώρες».
Την ίδια τραγική πραγματικότητα βιώνουν και οι μαθητές του ελληνικού λυκείου στο Μόναχο, οι οποίοι σε παρόμοια επιστολή τους (25.09.2017) προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων σημειώνουν: «Το σημαντικότερο πρόβλημα για εμάς είναι η έλλειψη καθηγητών (μόλις 10 για 300 μαθητές) και μάλιστα βασικών ειδικοτήτων, γεγονός που αν συνεχιστεί θα καταστήσει δύσκολη τη συμμετοχή των μαθητών της Γ’ Λυκείου στις πανελλαδικές εξετάσεις».
Την οργή και την απόγνωσή τους διατυπώνουν και οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων των Ελληνικών Λυκείων της Γερμανίας, σε επιστολή τους (27.09.2017) προς τον Υπουργό Παιδείας, στην οποία τονίζουν μεταξύ άλλων: «Περιμένουμε γραπτή κι ολοκληρωμένη απάντησή σας μέχρι την Παρασκευή 29.09.2017, με την οποία θα δεσμευτείτε στο παραπάνω αίτημα μας ειδάλλως θα προχωρήσουμε σε κλιμακούμενες πιο δυναμικές κινητοποιήσεις!».
Και δεν είναι μόνο τα σχολεία της Γερμανίας! Παρόμοια εικόνα αποτυπώνεται και στην Ανοιχτή Επιστολή που απέστειλε (27.09.2017) η Ελληνική Κοινότητα στο Παρίσι στην οποία σημειώνουν ότι τα σχολεία υπολειτουργούν με πέντε καθηγητές για 498  μαθητές!
Ταυτόχρονα, δημοσιεύματα στον Τύπο κάνουν λόγο για σκόπιμη καθυστέρηση από τη μεριά του αρμόδιου Υπουργείου στην έκδοση της σχετικής εγκυκλίου που αφορά στις παρατάσεις και τις νέες αποσπάσεις των εκπαιδευτικών. Παράλληλα, ο κ. Γαβρόγλου δεν παρέτεινε την απόσπαση πολλών εκπαιδευτικών με σύζυγο μόνιμο κάτοικο εξωτερικού, σύμφωνα άλλωστε και με το νέο Νόμο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να διαταραχθεί η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων και να οδηγηθούν πολλοί εκπαιδευτικοί, των οποίων οι παρατάσεις δεν εγκρίθηκαν, είτε σε διάλυση των οικογενειών τους, επιστρέφοντας στην Ελλάδα, είτε σε αναγκαστικές άδειες άνευ αποδοχών.
Τέλος, σημειώνεται ότι την σχετική ερώτηση προς τον Υπουργό συνυπέγραψε ο Δημήτρης Κωνσταντόπουλος, βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Μέλος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και Τομεάρχης Παιδείας.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον
Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κο Κωνσταντίνο Γαβρόγλου
Θέμα: «Κραυγή αγωνίας από τα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού – Τραγικές ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού – Προνομιακή μεταχείριση του Υπουργείου στις παρατάσεις απόσπασης».
Με τεράστιες ελλείψεις ξεκίνησε η σχολική χρονιά για τα σχολεία της ομογένειας. Ενδεικτικό της αλγεινής κατάστασης, στην οποία έχουν περιέλθει, είναι οι πολυάριθμες επιστολές στις οποίες διατυπώνεται με τον πλέον τραγικό τρόπο η κραυγή απόγνωσης και αγωνίας του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας, των μαθητών και των γονέων τους.
Σε ανακοίνωσή τους (18.09.2017) οι μαθητές του ελληνικού σχολείου της Φρανκφούρτης εκπέμπουν SOS, τονίζοντας, μεταξύ άλλων: «Η δραματική κατάσταση που βιώνουμε οι 170 μαθητές του σχολείου δεν έχει τελειωμό. Βρισκόμαστε στο τέλος της πέμπτης εβδομάδας λειτουργίας του σχολείου, για το σχολικό έτος 2017-2018, με επτά εκπαιδευτικούς… Οι υπάρχοντες καθηγητές δεν μπορούν να καλύψουν περισσότερο από τέσσερις ώρες ημερησίως, τα εννέα τμήματα του σχολείου… Κάθε εβδομάδα χάνονται 135 διδακτικές ώρες… Κι ενώ υπάρχουν πέντε εκπαιδευτικοί που μπορούν να καλύψουν ορισμένες ανάγκες του σχολείου, οι αιτήσεις τους για τοποθέτηση στο σχολείο δίχως επιμίσθιο, δεν γίνονται δεκτές. Αντιθέτως, θέλουν να τους αντικαταστήσουν με νέους εκπαιδευτικούς, με επιμίσθιο. Αυτή η ενέργεια οδηγεί σε πενταπλάσια οικονομική επιβάρυνση μηνιαίως, του κρατικού προϋπολογισμού».
Την ίδια τραγική πραγματικότητα βιώνουν και οι μαθητές του ελληνικού λυκείου στο Μόναχο, οι οποίοι σε παρόμοια επιστολή τους (25.09.2017) προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων σημειώνουν: «Όπως γνωρίζετε η σχολική χρονιά ξεκίνησε με τον χειρότερο για εμάς τρόπο. Το σημαντικότερο πρόβλημα είναι η έλλειψη καθηγητών (μόλις 10 για 300 μαθητές) και μάλιστα βασικών ειδικοτήτων, γεγονός που αν συνεχιστεί θα καταστήσει δύσκολη τη συμμετοχή των μαθητών της Γ’ Λυκείου στις πανελλαδικές εξετάσεις».
Την οργή και την απόγνωσή τους διατυπώνουν και οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων των Ελληνικών Λυκείων της Γερμανίας, σε επιστολή τους (27.09.2017) προς τον αρμόδιο Υπουργό , στην οποία τονίζουν: «Θέλουμε να εστιάσουμε στη φετινή ΤΡΑΓΙΚΗ κατάσταση των ελληνικών λυκείων της Γερμανίας, τα οποία παρουσιάζουν ΤΕΤΟΙΑ ΥΠΟΣΤΕΛΕΧΩΣΗ στο Διδακτικό Προσωπικό τους σε βαθμό που ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ Η ΕΥΡΥΘΜΗ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥΣ! Η ΕΛΛΕΙΨΗ σε καθηγητές ΒΑΣΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ, όπως Φιλόλογοι, Μαθηματικοί, Φυσικοί κλπ είναι ΤΕΡΑΣΤΙΑ με συνέπεια, όχι μόνο το ημερήσιο πρόγραμμα να συρρικνώνεται ΔΡΑΜΑΤΙΚΑ, αλλά κι αυτό που γίνεται, να γίνεται με τόσα εμπόδια που στην τελική απαξιώνεται η όλη Μαθησιακή Διαδικασία που επιχειρείται στη σχολική Αίθουσα». Και απευθυνόμενοι προσωπικά στον κ. Γαβρόγλου συμπληρώνουν: «…αξιώνουμε από εσάς, τον μόνο καθ’ ύλην αρμόδιο, ΑΜΕΣΑ ΤΗΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΕΠΑΝΔΡΩΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ ΠΡΙΝ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΔΕΚΑΠΕΝΘΗΜΕΡΟΥ ΤΟΥ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΤΟΥ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΤΟΥΣ ΜΕ ΠΛΕΟΝΑΖΟΝΤΑ ΑΡΙΘΜΟ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΚΑΜΦΘΟΥΝ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΝΤΑΙ! Ως εκ τούτου περιμένουμε γραπτή κι ολοκληρωμένη απάντησή σας μέχρι την Παρασκευή 29.09.2017 με την οποία θα δεσμευτείτε στο παραπάνω αίτημα μας ειδάλλως θα προχωρήσουμε σε κλιμακούμενες πιο δυναμικές κινητοποιήσεις!».
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, δημοσιεύματα στον Τύπο (π.χ. Καθημερινή 15.09.2017) κάνουν λόγο για σκόπιμη καθυστέρηση από τη μεριά του αρμόδιου Υπουργείου στην έκδοση της σχετικής εγκυκλίου που αφορά στις παρατάσεις και τις νέες αποσπάσεις των εκπαιδευτικών.
Παράλληλα, ο Υπουργός δεν παρέτεινε την απόσπαση πολλών εκπαιδευτικών με σύζυγο μόνιμο κάτοικο εξωτερικού, σύμφωνα άλλωστε και με το νέο Νόμο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να διαταραχθεί η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων στη Γερμανία και να οδηγηθούν πολλοί εκπαιδευτικοί, των οποίων οι παρατάσεις δεν εγκρίθηκαν, είτε σε διάλυση των οικογενειών τους, επιστρέφοντας στην Ελλάδα, είτε σε αναγκαστικές άδειες άνευ αποδοχών.
Τέλος, την ίδια στιγμή με απόφασή του (ΑΔΑ: 6Ρ9Ο4653ΠΣ-ΥΞΛ/ 28.08.2017) ο αρμόδιος Υπουργός κ. Γαβρόγλου παρέτεινε την απόσπαση εκπαιδευτικού παρ’ όλο που δεν πληρούσε μια εκ των τριών προϋποθέσεων του άρθρου 26 του Ν.4415/2016 και της σχετικής εγκύκλιου (ΑΔΑ: 688Ε4653ΠΣ-Η68/ 13.06.2017). Για ακόμη μια φορά a la carte εφαρμογή του Νόμου, σύμφωνα με την προσφιλή τακτική της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Σε σχετική καταγγελία άλλωστε έχει προχωρήσει και η Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Βάδης – Βυρτεμβέργης.
Κύριε Υπουργέ ακολουθούν παρακάτω τα σχετικά ερωτήματα, τα οποία όμως τα γνωρίζετε ήδη και πολύ καλά μάλιστα, αφού παιδιά, γονείς, κηδεμόνες και εκπαιδευτικοί σας τα έχουν ήδη αναλύσει στις πολλές επιστολές που σας έχουν αποστείλει. Και όπως τονίζει η ελληνική Κοινότητα στο Παρίσι σε σχετική επιστολή που σας έστειλε χθες «Τα παιδιά αυτά, Κύριε Υπουργέ, περιμένουν μια γρήγορη απάντηση από εσάς».
Σε συνέχεια των ανωτέρω ερωτάται ο κ. Υπουργός:
  1. Υπάρχει τελικά πρόβλημα με τα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού; Λειτουργούν ή όχι; Υπάρχουν κενά στους εκπαιδευτικούς;
  2. Πώς σκοπεύει το Υπουργείο να αντιμετωπίσει τα ζωτικά αυτά προβλήματα;
  3. Τι γίνεται με τις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών;
  4. Πότε θα εκδοθεί η σχετική Υπουργική Απόφαση ώστε να ολοκληρωθεί η διαδικασία και να στελεχωθούν επιτέλους τα σχολεία με τον απαραίτητο για την εύρυθμη λειτουργία τους αριθμό εκπαιδευτικών; Πώς απαντάτε στις καταγγελίες περί μη τήρησης του Νόμου;
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Χαρούλα (Χαρά) Κεφαλίδου
Δημήτριος Κωνσταντόπουλος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου