Το ΠΡΩΤΟ σου χρέος εχτελώντας τη θητεία σου στη ράτσα, είναι να νιώσεις μέσα σου όλους τους προγόνους. Το ΔΕΥΤΕΡΟ, να φωτίσεις την ορμή και να συνεχίσεις το έργο τους. Το ΤΡΙΤΟ σου χρέος, να παραδώσεις στο γιο σου τη μεγάλη εντολή να σε ξεπεράσει. Νίκος Καζαντζάκης «ΑΣΚΗΤΙΚΗ».

ΑΛΛΑΞΤΕ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΦΘΑΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥΕΤΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΠΛΟΥΤΙΣΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΕΙΤΕ ΑΥΤΟΙ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΝΟΜΑΡΧΕΣ ΑΝΤΙΝΟΜΑΡΧΕΣ ΔΗΜΑΡΧΟΙ Η ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.
ΤΕΡΜΑ ΣΤΑ ΤΕΡΠΙΤΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΙΖΟΥΝ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟΙ ΚΑΙ ΑΛΑΖΟΝΙΚΟΙ ΚΕΝΟΔΟΞΟΙ ΚΑΙΣΑΡΙΣΚΟΙ ΚΑΙ ΥΠΟΣΧΟΝΤΑΙ ΠΡΟΟΔΟ ΕΝΩ ΤΟΣΕΣ ΤΕΤΡΑΕΤΙΕΣ ΕΦΕΡΑΝ ΚΥΡΙΩΣ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ.

Σάββατο 2 Φεβρουαρίου 2019

Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων κ. Νεκτάριος: «Ξεπούλησαν τη Μακεδονία, σειρά έχει Αιγαίο, Κύπρος, Ηπειρος»


Το απόγευμα της Τετάρτης 30 Ιανουαρίου 2019 η Σχολή Γονέων και το Φροντιστήριο Στελεχών και Κατηχητών της Ι.Μ. Κερκύρας πραγματοποίησαν στο Πνευματικό Κέντρο εκδήλωση για τους Τρεις Ιεράρχες με ομιλητή τον Πανοσιολ. Αρχιμ. Τιμόθεο Γεωργίου, Ηγούμενο της Ιεράς Μονής Υ.Θ. Πλατυτέρας με θέμα:...
“Οι παιδαγωγικές αρχές των Τριών Ιεραρχών ”.      Σύμφωνα με ανακοίνωση της Μητρόπολης, στον χαιρετισμό που απηύθυνε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων κ. Νεκτάριος ευχαρίστησε τον π. Τιμόθεο και σημείωσε ότι η διδαχή των Τριών Ιεραρχών είναι επίκαιρη. Ιδίως στην εποχή μας όπου κυριαρχεί η αλλοτρίωση και η πνευματική σύγχυση, χρειάζεται να καταφεύγουμε στον ανεξάντλητο πλούτο που έχουμε ως Ορθόδοξοι Χριστιανοί και δεν είναι άλλος από τους Πατέρες της Εκκλησίας μας. Οι Πατέρες δεν είχαν απλώς έμπνευση όταν συνέγραφαν και ομιλούσαν, αλλά φωτισμό από το Άγιο Πνεύμα.     Επιπλέον ο Μητροπολίτης Κερκύρας αναφέρθηκε στην τραγική κατάσταση που βρίσκεται η χώρα μας, με τις αλλεπάλληλες υποχωρήσεις των κρατούντων στα εθνικά μας θέματα. Ήδη ξεπουλήθηκε η Μακεδονία μας και σειρά έχουν το Αιγαίο, η Κύπρος και η Ήπειρος. Σε όλα τα ανωτέρω έρχεται να προστεθεί και η πληθυσμιακή αλλοίωση του λαού μας από τα κύματα προσφύγων που δέχεται η Ελλάδα. Μόνο τυχαία δεν μπορεί να θεωρηθεί η χρονική συγκυρία υπογραφής του συμφώνου του ΟΗΕ για την μετανάστευση στο Μαρόκο, τον περασμένο Δεκέμβριο. Στις οικογένειες των προσφύγων χορηγείται τόσο από το κράτος, όσο και από την Ε.Ε. κανονικά το επίδομα. Αντιθέτως στις Ελληνικές οικογένειες το επίδομα αυτό δεν χορηγείται, με το αιτιολογικό της οικονομικής αδυναμίας του κράτους, αποθαρρύνοντας με αυτόν τον τρόπο τα νέα ζευγάρια να τεκνοποιήσουν και λαμβάνοντας παράλληλα υπόψιν το τρομερό δημογραφικό πρόβλημα που ταλανίζει την Ελλάδα. Δύο μέτρα και δύο σταθμά λοιπόν από πλευράς του κράτους μας. Με όλη αυτή την παρακμή της πατρίδος μας είναι να θλίβεται κανείς. Όμως, ως Ορθόδοξοι έχουμε την ελπίδα μας στον Ιησού Χριστό, στην Υπεραγία Θεοτόκο και στους Αγίους μας.  Στην ομιλία του ο π. Τιμόθεος αφού ευχαρίστησε τον Σεβασμιώτατο, υπογράμμισε ότι οι Τρεις Ιεράρχες είναι εκείνοι που με την διδασκαλία τους και με την βιοτή τους αποτέλεσαν το θεμέλιο πάνω στο οποίο οικοδομήθηκε η Εκκλησία. Υπήρξαν και οι κορυφαίοι πρόμαχοι του Ορθόδοξου δόγματος, αλλά και πολύ αγαπητοί στην εκκλησιαστική κοινότητα των απλών ανθρώπων, την οποία στήριξαν με αγάπη και φιλανθρωπία. Οι Τρεις Ιεράρχες απευθύνονται τόσο στους γονείς, τους οποίους θεωρούν ως τους πρώτους δασκάλους και παιδαγωγούς των τέκνων, όσο και στους υπό τη στενή έννοια δασκάλους. Χαρακτηριστικό είναι επίσης ότι τις παιδαγωγικές απόψεις των Αγίων δεν τις συναντάμε μόνο σε κάποια εξειδικευμένα προς το σκοπό αυτό έργα τους, αλλά είναι διάσπαρτες σε όλο το εύρος της πνευματικής τους δημιουργίας. Κατά τους Τρεις Ιεράρχες οι πρώτοι παιδαγωγοί είναι οι γονείς, αλλά παράλληλα σπουδαίο παράγοντα της αγωγής θεωρούν τον δάσκαλο. Είναι τέχνη το να διαπαιδαγωγεί κανείς παιδιά και νέους και μάλιστα κατά τον Γρηγόριο “τέχνη τεχνών και επιστήμη επιστημών”. Κατά τους Αγίους η μέγιστη παιδαγωγική αρχή είναι η ανιδιοτελής αγάπη του παιδαγωγού, του γονιού και του δασκάλου (και του Ιερέα) προς τους νέους μαθητές του.  Οι Τρεις Ιεράρχες δεν υπήρξαν απλώς δάσκαλοι, παιδαγωγοί ή καθηγητές. Υπήρξαν πρώτα και κύρια άνθρωποι που αγάπησαν και πόνεσαν βαθιά τον άνθρωπο και έζησαν έντονα τα ανθρώπινα πράγματα, όχι μόνο τα πνευματικά, αλλά και τα υλικά και τα σωματικά. Καταλήγοντας ο π. Τιμόθεος τόνισε ότι οι Τρεις Ιεράρχες επειδή κατανόησαν την παιδεία ως μια μεγάλη αναμορφωτική δύναμη, την παρουσίασαν και την δίδαξαν ως μια συνολική πρόταση ζωής. Γι’αυτούς η παιδεία δεν ήταν μόνο επιμέρους γνώσεις και μαθήματα, φιλοσοφία ή ρητορική ή αστρονομία ή θεολογία ή ψυχολογία, όπως είναι στην εποχή μας, λίγες γενικές γνώσεις και μπόλικη εξειδίκευση, αλλά ήταν όλα αυτά μαζί, ένα ενιαίο και αδιαίρετο σύνολο, καλλιέργεια και μόρφωση σώματος και ψυχής. Ο μόνος σκοπός της αγωγής των παιδιών, που αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο είναι ο Ιησούς Χριστός. Ο Απόστολος Παύλος μάς καθόρισε “καὶ οἱ πατέρες μὴ παροργίζετε τὰ τέκνα ὑμῶν, ἀλλ᾿ ἐκτρέφετε αὐτὰ ἐν παιδείᾳ καὶ νουθεσίᾳ Κυρίου (Εφ. 6,4)”. Στο τέλος της ομιλίας ο κ. Νεκτάριος ευλόγησε και έκοψε την Βασιλόπιτα των δύο Σχολών της τοπικής Εκκλησίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου