Το ΠΡΩΤΟ σου χρέος εχτελώντας τη θητεία σου στη ράτσα, είναι να νιώσεις μέσα σου όλους τους προγόνους. Το ΔΕΥΤΕΡΟ, να φωτίσεις την ορμή και να συνεχίσεις το έργο τους. Το ΤΡΙΤΟ σου χρέος, να παραδώσεις στο γιο σου τη μεγάλη εντολή να σε ξεπεράσει. Νίκος Καζαντζάκης «ΑΣΚΗΤΙΚΗ».

ΑΛΛΑΞΤΕ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΦΘΑΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥΕΤΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΠΛΟΥΤΙΣΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΕΙΤΕ ΑΥΤΟΙ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΝΟΜΑΡΧΕΣ ΑΝΤΙΝΟΜΑΡΧΕΣ ΔΗΜΑΡΧΟΙ Η ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.
ΤΕΡΜΑ ΣΤΑ ΤΕΡΠΙΤΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΙΖΟΥΝ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟΙ ΚΑΙ ΑΛΑΖΟΝΙΚΟΙ ΚΕΝΟΔΟΞΟΙ ΚΑΙΣΑΡΙΣΚΟΙ ΚΑΙ ΥΠΟΣΧΟΝΤΑΙ ΠΡΟΟΔΟ ΕΝΩ ΤΟΣΕΣ ΤΕΤΡΑΕΤΙΕΣ ΕΦΕΡΑΝ ΚΥΡΙΩΣ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ.

Τρίτη 6 Νοεμβρίου 2018

ΝΑ ΓΙΑΤΙ Η ΕΛΛΑΔΑ


Γράφει ο ΣΠΙΝΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

Ο Σόλων (639 – 559 π.Χ) εκτός από ποιητής φιλόσοφος και νομοθέτης υπήρξε και άριστος οικονομολόγος. Έζησε σε μια εποχή που σηματοδοτείται από έντονες κοινωνικό- οικονομικές αλλαγές, δηλαδή μετάβαση από την γεωργία προς νέους παραγωγικούς κλάδους όπως το εμπόριο τη βιομηχανία και τις τέχνες. Ενίσχυσε τη χρηματοδότηση της οικονομίας. Απελευθέρωσε το επιτόκιο, νομιμοποίησε τον χρυσό, και με τα μέτρα αυτά τόνωσε την ζήτηση. Δεν θα ήταν υπερβολή να λεχθεί πως με τα μέτρα αυτά ήταν ο πρόδρομος του σπουδαιότερου οικονομολόγου του 20ου αιώνα Τζων Μέυναρντ Κέυνς. 
 
Μεγάλη είναι η προσφορά του Σόλωνα στην οικονομική επιστήμη και οικονομική πρακτική για την οποία θεμελιώδης σημασία είναι η με κάθε τρόπο και μέσο ενεργοποίηση του πολίτη με την παροχή ιδιαίτερων κινήτρων και την αναγνώριση δικαιωμάτων, ώστε να συμμετέχει ενεργά στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της πόλης. Η παραπάνω άποψη σήμερα θεωρείται ο πρωταρχικός παράγοντας για την οικονομική μεγέθυνση και ανάπτυξη, όπως ιδιαίτερα τονίζεται από τους οικονομολόγους που ασχολούνται με τις αναπτυξιακές μεθόδους, όπως ο Μάκλαντ, ο Χέγκεν, ο Κούζνετ, ο Λεβί κ.α.

Στους στίχους του Ησίοδου περί «ανταγωνισμού» γίνεται διάκριση ανάμεσα στον ανταγωνισμό και την άμιλλα, την οποία ανέλυσαν στη σύγχρονη εποχή οι Ν.Σ. Τσόνσον και Β. Μαράμε. Στον τομέα της ανάπτυξης ο Ησίοδος προβάλλει τις ακόλουθες βασικές αρχές τις οποίες υιοθέτησε ο κορυφαίος οικονομολόγος Άνταμ Σμίθ: αρμονία στην κοινωνία, σκληρή εργασία προωθούμενη από τον ανταγωνισμό και το ρόλο της τεχνικής. Το ουσιώδες γνώρισμα της φιλοσοφίας του Ησίοδου είναι κατά τον γνωστό οικονομολόγο Β. Φραγκλίνο, η οργάνωση της εργασίας σε ορθολογική βάση.
Στα 508 π.Χ. ο Κλεισθένης ο Αθηναίος, ήταν ο πολιτικός που έδωσε την «Πολιτεία στον λαό». Με καθαρότητα σκέψης ολοκλήρωσε την πολιτική σκέψη του Σόλωνα, αφού πραγματοποίησε την πρώτη στον κόσμο διοικητική-πολιτική επανάσταση οικοδομώντας την πρώτη δημοκρατία στην Ιστορία της Ανθρωπότητας, η οποία άφησε τα ανεξίτηλα ιστορικά μας βήματα και διέγραψε την αστραποβόλο πορεία της σ’ όλο τον κόσμο.

Ο Χείλων ο Λακεδαιμόνιος (600-520 π.Χ) ο επονομασθείς και ως συνετός πολιτικός για τις σοφές συμβουλές του είχε πει:                                                                                
 «Το πιο δύσκολο είναι να κρατάς μυστικό».                             «Προτίμησε τη ζημιά από το αισχρό κέρδος, γιατί το πρώτο θα σε λυπήσει μια φορά ενώ το δεύτερο διαρκώς».                                                                                        «Στον πλούτο δοκιμάζεται οι άνθρωποι ποίοι είναι οι ενάρετοι και ποίοι οι παλιάνθρωποι».                                                                                                         «Γίνε εγγυητής και τι κακό δεν θα αργήσει να έρθει». «Ο απόλυτος μονάρχης δεν είναι ασφαλής, ούτε στην ίδια του την πατρίδα».                                                     
 Όταν ρωτήθηκε από κάποιον τι διαφέρουν οι μορφωμένοι από τους αμόρφωτους απάντησε: «Στις καλές ελπίδες».

Τα έργα του Πλάτωνος και του Αριστοτέλους, των δύο διδασκάλων του ανθρωπίνου γένους, ονομάζονται πολιτικά, αλλά πράγματι είναι πραγματείες κοινωνιολογίας, αφού περιλαμβάνουν και εξετάζουν όλες τις διάφορες εκδηλώσεις της κοινωνικής ζωής και πραγματεύονται μετ’ ίσης αμεροληψίας τα νομικά, οικονομικά, ηθικά, πολιτικά κ.λπ. φαινόμενα, και με φωτεινή ευγλωττία διευκρινίζουν τις αμοιβαίες αυτών επιδράσεις και των πολυπλοκώτατων συμπλεγμάτων


Ο Νομπελίστας Άγγλος Φιλόσοφος BERTRAND RUSSEL γράφει ότι: «Σε ολόκληρη την Ιστορία, τίποτε δεν είναι τόσο καταπληκτικό ή τόσο δύσκολο να περιγραφεί όσο η άνοδος του πολιτισμού στην Ελλάδα. Το τι επιτέλεσαν στην τέχνη και λογοτεχνία είναι γνωστό στον καθένα, αλλά ό,τι έχουν πραγματοποιήσει στον καθαρά διανοητικό τομέα είναι ακόμη εξαιρετικότερο. Επινόησαν τα μαθηματικά, την επιστήμη, την φιλοσοφία, πρώτοι έγραψαν Ιστορία σε αντίθεση προς τα απλά χρονικά, στοχάστηκαν ελεύθερα πάνω στην φύση του κόσμου και τους σκοπούς της ζωής. Ό,τι συνέβη ήταν όσο καταπληκτικό στην Ελλάδα, ώστε σε καιρούς εντελώς πρόσφατους οι άνθρωποι περιορίζονταν να χάσκουν ενεοί, και να μιλούν με μυστικοπάθεια για την Ελληνική ιδιοφυΐα»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου