Στην ομιλία του έθιξε τα κακώς κείμενα της ναυτιλίας, τις παρεμβάσεις των πολιτικών της ΕΕ και τις προσπάθειες διεθνών λόμπι να «αρμέξουν» τη ναυτιλία
Για το μέλλον της παγκόσμιας ναυτιλίας αλλά και της ελληνικής μίλησαν κορυφαία στελέχη της βιομηχανίας στο Golden Destiny Shipping Forum 2018. Τιμώμενο πρόσωπο ήταν ο Γιώργος Προκοπίου ένας από τους μεγαλύτερους πλοιοκτήτες στον κόσμο. Στην ομιλία του έθιξε τα κακώς κείμενα της ναυτιλίας, τις παρεμβάσεις των πολιτικών της ΕΕ, τις προσπάθειες διεθνών λόμπι να «αρμέξουν» τη ναυτιλία. Παρότρυνε τους νέους να ασχοληθούν με τον κλάδο ενώ αποκάλυψε ότι έκλεισε τη συμφωνία για την ναυπήγηση δύο υπεράκτιων πλωτών σταθμών υποδοχής, προσωρινής αποθήκευσης και αεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG), γνωστών στην αγορά αυτή ως Floating Storage & Regasification Unit ή FSRU.Μεταξύ άλλων τόνισε:
«-Τα τελευταία 3-4 χρόνια η Ευρώπη κυνηγούσε την ελληνική ναυτιλία όσο τίποτε άλλο. Χωρίς ποτέ να καταλάβει ότι αν γίνει κάτι μόνο τα εληνικά πλοία θα τους σώσουνε. Θα σβήσουνε τα φώτα, θα σταματήσουν τα αυτοκίνητα να κυκλοφορούνε δεν θα έχουν τα αεροπλάνα καύσιμα να πετάνε, δεν θα έχουν να φάνε. Τώρα αρχίζουν να το καταλαβαίνουν.
-Ο Πειραιάς είναι ένα καταπληκτκό ναυτιλιακό cluster και έχει τη δυνατότητα να δημιουργεί καινούργιους εφοπλιστές. Ξεκίνησα εδώ και 47 χρόνια με ένα μεταχειρισμένο τάνκερ μαζί με δύο φίλους με κόστος 10 εκατομμύρια δολάρια. Τώρα έχουμε αρκετά πλοία. Για όλους τους νέους που θέλουν να μπουν σε αυτό το επάγγελμα είτε λέγεται πλοιοκτησία είτε όλα τα άλλα επαγγέλματα που στηρίζουν αυτή τη δραστηριότητα, να μην διστάζουν.
-Πάντα υπάρχουν ευκαιρίες. Πάντα έρχεται η καλή στιγμή, Οι κύκλοι έρχονται από την εποχή των Φαραώ. Πρώτα ο καλός κύκλος που διαρκούσε επτά χρόνια και μετά επτά χρόνια με καταστροφές. Η περιοδικότητα είναι μέσα στη φύση. Η ναυτιλία είναι μέσα στις φλέβες μας. Και για αυτό δεν λέει κάτι που φοβόμαστε ότι θα εξαφανιστεί. Δεν είναι τυχαίο που η Ελλάδα έχει τον μεγαλύτερο αριθμό πλοίων στον κόσμο παρ' ότι είναι μία μικρή χώρα.
-Για τα μέτρα προστασίας του περιβάλλοντος το θέμα είναι να μην προκληθεί η μόλυνση. Αν τα 13,5 μίλια που πάνε κατά μέσο όρο τα εμπορικά πλοία μειωθούν στα 11,5 τότε η μόλυνση θα είναι μικρότερη του 50% από τη σημερινή. Και αυτό με το κόψιμο μόλις δύο μιλίων. Απλώς μεγάλα λόμπι που θέλουν να να 'αρμέξουν' τη ναυτιλία βάζουν τα συστήματα όπως το σκράμπερ. Και θέλω να ρωτήσω. Του οδηγού με το φορτηγό του λέτε φτιάξε τη μηχανή; Το λες στην αυτοκινητοβιομηχανία που τα κατασκευάζει. Αυτά πρέπει να έχουν το θάρρος οι πολιτικοί μας να τα λένε.
-Όλοι που τρέχουν να φτιάχνουν σταθμούς φυσικού αερίου δεν τους έπιασε πονοψυχιά για το περιβάλλον. Απλώς το αέριο είναι 50% φθηνότερο.
- Για την παραγωγή πετρελαίου, κλείσανε τις κάνουλες και για αυτό υποφέρουν τα δεξαμενόπλοια. Όμως οι κάνουλες θα ανοίξουν διότι εάν δεν ανοίξουν, οι καταναλωτές θα βρούν και θα συνηθίσουν άλλη μορφή ενέργειας και τότε στις πετρελαιοπαραγωγικές χώρες θα τους μείνει το πετρέλαιο μέσα στο χώμα.
-Η παγκόσμια οικονομία αναπτύσσεται με ένα έναν ρυθμό 3,5-4%. Δεν είναι μόνο σε συγκεκριμένες χώρες, είναι ο μέσος όρος ανάπτυξης όλων των χωρών εκτός από την Ελλάδα και 3-4 χώρες. Αυτό θα βοηθήσει την ναυλαγορά ξηρού φορτίου. Αυτό σημαίνει και αύξηση της κατανάλωσης της ενέργειας. Θα έρθουν καλύτερες ημέρες για τα δεξαμενόπλοια.
-Θέλω να κάνω μία δήλωση. "Μην με ακολουθείτε. Έχω χαθεί και εγώ". Μην νομίζετε ότι βλέπουμε στον ύπνο μας τι θα κάνουμε. Είμαστε ιστιοπλόοι. Παρακολουθούμε τον αέρα και αναλόγως πλέουμε".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου