Χρ. Ι. Στεφανάδης
Διαβάζω από την ειδησεογραφία ,δήλωση αρμόδιου στελέχους της αξιωματικής αντιπολίτευσης, σχετικά με τις εικόνες που προβλήθηκαν στην πρόσοψη της Βουλής, με την ευκαιρία της ημέρας εορτασμού των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων:
“Το κτίριο του βασικού θεσμού της Δημοκρατίας καλύφθηκε από εικόνες πολεμικής κινητοποίησης και από θρησκευτικές απεικονίσεις, κάτι εντελώς ανεπίτρεπτο. Πρόκειται για ατόπημα πρώτης γραμμής, πολιτικά και αισθητικά αποκρουστικό. Όλοι αντιλαμβάνονται τι σηματοδοτεί η προβολή στην κεντρική όψη του Κοινοβουλίου στρατιωτικών ασκήσεων. Λίγες μέρες μάλιστα μετά την απόπειρα της κυβέρνησης να εμποδίσει με τη βία και να αμαυρώσει τον συμβολικό, λόγω συνθηκών, εορτασμό του Πολυτεχνείου”.Οι επίμαχες εικόνες αναφερόταν σε στιγμιότυπα από την Ελληνική ιστορία και τους αγώνες των Ελλήνων στην στεριά και την θάλασσα.
Παράλληλά, προβαλλόταν εικόνα της Παναγίας, που αν μη τι άλλο, αποτελούσε και αποτελεί αναφορά , εμψύχωση και έμπνευση των αγώνων του Έθνους για ελευθερία κατά την νεότερη ιστορία…
Μια κάμερα ,στραμμένη πίσω στην ιστορία
Ο Καρλ Σέιγκαν , γεννήθηκε το 1934 και πέθανε το 1996. Ήταν πολύ γνωστός Αμερικανός αστρονόμος και αστροφυσικός.
Συμμετείχε στο πρόγραμμα της ΝΑΣΑ Βόγιατζερ. Στη εκτόξευση των δύο διαστημοπλοίων Βόγιατζερ Ι και ΙΙ, την πλέον φιλόδοξη αποστολή του ανθρώπου προς το διάστημα, που πραγματοποιήθηκε το 1977. Το Βόγιατζερ Ι , που μεταφέρει πληροφορίες γραμμένες σε δίσκο που θα κρατήσει ένα δισεκατομμύριο χρόνια (!!!) με στοιχεία του ανθρώπινου πολιτισμού, έχει ήδη φθάσει τόσο μακριά, όσο κανένα μέχρι σήμερα κατασκεύασμα του ανθρώπου…
Όταν το Βόγιατζερ Ι , περνούσε από τον πλανήτη Ποσειδώνα, και προτού ανοιχτεί στον αχανή διαστημικό Ωκεανό, ο Καρλ Σέιγκαν, έπεισε την ΝΑΣΑ να στρέψει την κάμερα του Βόγιατζερ για τελευταία φορά προς την Γη… Και φωτογράφησε την αχνή γαλάζια μικρή σφαίρα μέσα στο σκοτεινό άπειρο. Το σπίτι του, που πριν πεντέμισι δισεκατομμύρια χρόνια, ενώθηκε η ύλη και η ενέργεια και ξεπήδησε η ζωή. Και που πριν περίπου 200.000 χρόνια , στις κοιλάδες της Ανατολικής Αφρικής , εμφανίσθηκε ο “εμφρων” άνθρωπος. Και μέσα σε αυτή την εικόνα, ο Καρλ Σέιγκαν “είδε” όλη την επική ιστορία της ζωής και του ανθρώπου στον πλανήτη μας…
Φαντάζομαι, μια νοητή κάμερα σήμερα, να στραφεί προς το παρελθόν… Προς την ιστορία του Ελληνικού έθνους… Να καταγράψει τους αριθμητικά άνισους αλλά νικηφόρους αγώνες των Ελλήνων κατά των Περσών. Την μάχη του Μαραθώνα, την Ναυμαχία της Σαλαμίνας, την μάχη των Θερμοπύλων. Τους αγώνες του Βυζαντίου. Την Ελληνική επανάσταση , απελπισμένη κίνηση ενός εξαθλιωμένου γένους που με συνεκτική δύναμη την θρησκεία και την Παναγία, αγωνίσθηκε ενάντια των Οθωμανών … Τις μάχες των Ελλήνων στην Αλβανία και στην Εθνική αντίσταση.
Αλλά και την αντίσταση στην πρόσφατη 7χρονη δικτατορία.
Οι εικόνες αυτής της νοητής κάμερας στραμμένης στο παρελθόν, επιβεβαιώνουν ότι οι διαχρονικές μάχες των Ελλήνων , μάχες για την ελευθερία και το δίκαιο, δεν σταματούν στην εξέγερση ενάντια στην δικτατορία. Και δεν μπορεί να χωρέσουν και να “συμπιεστούν” σε καμία Μαρξιστική ή νεομαρξιστική θεώρηση. Οι μάχες αυτές των Ελλήνων , αρχίζουν πολύ πριν τις κοινωνικές ανακατατάξεις που προκάλεσαν οι σχετικές θεωρίες του προηγούμενου αιώνα. Θεωρίες όμως, που στην πρακτική εφαρμογή, αντικειμενικά αστόχησαν…
Οι αρχαίες αυτές μάχες των Ελλήνων , κατά κοινή ομολογία, προστάτευσαν της Ευρώπη από την Περσική επέλαση…
Η Ελληνική επανάσταση του 1821 , κατά κοινή ομολογία, σηματοδότησε την αντίληψη, ότι η Οθωμανική αυτοκρατορία που απειλούσε την Ευρώπη , δεν ήταν άτρωτη…
Ο αγώνας των Ελλήνων στα βουνά της Αλβανίας το 19490, έδωσε το μήνυμα στην τρομοκρατημένη από την επέλαση του φασισμού παγκόσμια κοινότητα, ότι ο φασισμός δεν είναι ανίκητος…
Το ίδιο μήνυμα έδωσε και η εθνική αντίσταση.
Το ίδιο μήνυμα έδωσε και η αντίσταση στην δικτατορία με την εξέγερση της Νομικής Σχολής και ιδιαίτερα του Πολυτεχνείου…
Όσον αφορά την ταυτόχρονη προβολή της εικόνας της Παναγίας. Ανεξάρτητα από θρησκευτικά συναισθήματα ή μεταφυσικά πιστεύω, αντικειμενικά , η χριστιανική θρησκεία, η Ορθοδοξία, μόνο κακόπιστοι ή φανατικοί μπορούν να αρνηθούν, ότι είχε θεμελιώδη συνεκτική συμβολή , στους νεότερους αγώνες των Ελλήνων…
Ας κοιτάξουν επομένως οι μεμψίμοιροι, τις εικόνες που παίρνει η νοητή αυτή κάμερα από το Ελληνικό παρελθόν. Οι αγώνες των Ελλήνων για την ελευθερία δεν ξεκινούν από την δεκαετία του 1970!
Ας σεβαστούν τους νεκρούς Έλληνες στρατιώτες, από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.
Ας σεβαστούν τέλος, το θρησκευτικό συναίσθημα της μεγάλης πλειοψηφίας των Ελλήνων.
Όσον αφορά για τον τόπο της προβολής: Η Βουλή των Ελλήνων, που μπροστά της κείται νεκρός ο άγνωστος ηρωικός στρατιώτης, ήταν κατά την άποψή μου, ο πλέον κατάλληλος χώρος, για να τιμηθεί η ημέρα των ενόπλων δυνάμεων…
Ο Χριστόδουλος Ι. Στεφανάδης είναι καθηγητής Καρδιολογίας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου