Το ΠΡΩΤΟ σου χρέος εχτελώντας τη θητεία σου στη ράτσα, είναι να νιώσεις μέσα σου όλους τους προγόνους. Το ΔΕΥΤΕΡΟ, να φωτίσεις την ορμή και να συνεχίσεις το έργο τους. Το ΤΡΙΤΟ σου χρέος, να παραδώσεις στο γιο σου τη μεγάλη εντολή να σε ξεπεράσει. Νίκος Καζαντζάκης «ΑΣΚΗΤΙΚΗ».

ΑΛΛΑΞΤΕ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΦΘΑΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥΕΤΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΠΛΟΥΤΙΣΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΕΙΤΕ ΑΥΤΟΙ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΝΟΜΑΡΧΕΣ ΑΝΤΙΝΟΜΑΡΧΕΣ ΔΗΜΑΡΧΟΙ Η ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.
ΤΕΡΜΑ ΣΤΑ ΤΕΡΠΙΤΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΙΖΟΥΝ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟΙ ΚΑΙ ΑΛΑΖΟΝΙΚΟΙ ΚΕΝΟΔΟΞΟΙ ΚΑΙΣΑΡΙΣΚΟΙ ΚΑΙ ΥΠΟΣΧΟΝΤΑΙ ΠΡΟΟΔΟ ΕΝΩ ΤΟΣΕΣ ΤΕΤΡΑΕΤΙΕΣ ΕΦΕΡΑΝ ΚΥΡΙΩΣ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ.

Παρασκευή 26 Οκτωβρίου 2018

Το ΤΑΙΠΕΔ πήγε να ξεπουλήσει το Ελ. Βενιζέλος και το σταμάτησε η Ε.Ε. - Τώρα το ΤΑΙΠΕΔ μας λέει ότι έκανε λάθος - Εισαγγελέας δεν υπάρχει; Του Φάνη Ζώη


Να διασκεδάσουν τις εντυπώσεις επιχειρούν πηγές του ΤΑΙΠΕΔ για τα 740 εκατ. που κόντεψε να χάσει το Δημόσιο από την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος» έως το 2046, αν δεν παρενέβαινε η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ε.Ε...

Σε ενημέρωση σχετικά με την υπόθεση, για την οποία ο τομεάρχης Υποδομών της Νέας Δημοκρατίας Κ. Καραμανλής έχει υποβάλει ερώτηση στη Βουλή αναφορικά με την εκτίναξη του τιμήματος από τα 600 εκατ. στο 1,38 δισ. ευρώ έπειτα από παρέμβαση της Κομισιόν, πηγές του ΤΑΙΠΕΔ αναγνωρίζουν ότι οι σύμβουλοι του διαγωνισμού χρησιμοποίησαν παραδοχές του 2015 για τον υπολογισμό της αξίας του αεροδρομίου.
Αφήνοντας αρκετά αναπάντητα ερωτήματα, τα ίδια στελέχη παρουσιάζουν το ιστορικό της υπόθεσης, δίχως ωστόσο να επιρρίπτουν ευθύνες. Η διαπραγμάτευση για την επέκταση της σύμβασης κατά 20 χρόνια (από το 2026 στο 2046) ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2016, με την αποδοχή της προσφοράς του ΔΑΑ, ύψους 483,87 εκατ. ευρώ, να υπογράφεται στις 30 Μαΐου 2017.
Τον Ιούνιο του 2017 η συμφωνία αποστέλλεται προς έγκριση στη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού, και δίχως να έχει δοθεί η έγκριση στις 30 Σεπτεμβρίου υπογράφεται η συμφωνία παράτασης μεταξύ Δημοσίου-ΤΑΙΠΕΔ-ΔΑΑ. Από τον Ιούνιο του 2017 έως και τον Ιούνιο του 2018 η συμφωνία «μπλοκάρει», καθώς η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού θεωρεί, επειδή δεν προκηρύχθηκε νέος διαγωνισμός, ότι η υπόθεση εμπίπτει στη νομοθεσία περί κρατικών ενισχύσεων.
Το γεγονός αναγκάζει τη νέα ηγεσία του ΤΑΙΠΕΔ να αναγνωρίσει ότι οι παραδοχές για την πορεία της οικονομίας, βάσει των οποίων είχε υπολογιστεί το αρχικό τίμημα, είναι λάθος, οπότε και ξεκινά επαναδιαπραγμάτευση με τους μετόχους του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών. Μέτοχοι της εταιρείας είναι το ελληνικό Δημόσιο με 55%, το καναδικό συνταξιοδοτικό fund PSP, το οποίο από τον Μάρτιο του 2013 εξαγόρασε το 40% από την Hoctief, και με 5% ο Όμιλος Κοπελούζου.
Στην πορεία της διαπραγμάτευσης και ενώ γίνεται σαφές ότι αν δεν αυξηθεί σημαντικά το τίμημα η συμφωνία θα καταρρεύσει, η διοίκηση του ΔΑΑ συμφωνεί να διπλασιάσει το τίμημα και από τα 600 εκατ. (με ΦΠΑ) αυτό να ανέλθει στο 1,38 δισ. (με ΦΠΑ).
Σύμφωνα με το ίδιο στέλεχος, η πολυπλοκότητα της συναλλαγής (παράταση υφιστάμενης σύμβασης 1995), τα ποικίλα εγκριτικά στάδια που προηγήθηκαν κ.λπ., μετέφεραν την ολοκλήρωση του ελέγχου του σχετικού φακέλου σχεδόν δύο χρόνια μετά. 
Στις 04/10/2018 το ΤΑΙΠΕΔ υποβάλλει στο Ελεγκτικό Συνέδριο τη συμφωνία παράτασης για τον προβλεπόμενο στον νόμο προσυμβατικό έλεγχο, ενώ τις επόμενες ημέρες ο φάκελος θα υποβληθεί επίσημα προς έγκριση στην DG Comp, με στόχο να έχει ολοκληρωθεί στις αρχές του 2019. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου