Το ΠΡΩΤΟ σου χρέος εχτελώντας τη θητεία σου στη ράτσα, είναι να νιώσεις μέσα σου όλους τους προγόνους. Το ΔΕΥΤΕΡΟ, να φωτίσεις την ορμή και να συνεχίσεις το έργο τους. Το ΤΡΙΤΟ σου χρέος, να παραδώσεις στο γιο σου τη μεγάλη εντολή να σε ξεπεράσει. Νίκος Καζαντζάκης «ΑΣΚΗΤΙΚΗ».

ΑΛΛΑΞΤΕ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΦΘΑΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥΕΤΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΠΛΟΥΤΙΣΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΕΙΤΕ ΑΥΤΟΙ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΝΟΜΑΡΧΕΣ ΑΝΤΙΝΟΜΑΡΧΕΣ ΔΗΜΑΡΧΟΙ Η ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.
ΤΕΡΜΑ ΣΤΑ ΤΕΡΠΙΤΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΙΖΟΥΝ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟΙ ΚΑΙ ΑΛΑΖΟΝΙΚΟΙ ΚΕΝΟΔΟΞΟΙ ΚΑΙΣΑΡΙΣΚΟΙ ΚΑΙ ΥΠΟΣΧΟΝΤΑΙ ΠΡΟΟΔΟ ΕΝΩ ΤΟΣΕΣ ΤΕΤΡΑΕΤΙΕΣ ΕΦΕΡΑΝ ΚΥΡΙΩΣ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ.

Σάββατο 30 Σεπτεμβρίου 2017

70 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΘΕΛΕΙ Η FRAPORT …ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΑΛΛΑΞΕΙ ΤΑ ΦΩΤΑ…


 Γράφει ο Υποναύαρχος Φενέκος Στέλιος

Όταν η κυβέρνηση θριαμβολογούσε για την συμφωνία ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων με την FRAPORT, επισημαίναμε τα λάθη της συμφωνίας αυτής.
Σήμερα αναμένεται να κάνει χρήση των όρων του συμβολαίου που υπέγραψε με την κυβέρνηση, αξιοποιώντας τις αδυναμίες της συμφωνίας (όπως είχαμε επισημάνει από τον περασμένο Απρίλιο). Διεκδικεί 70 εκατομμύρια από το δημόσιο γιατί λέει ότι άλλαξε 12.000 λαμπτήρες, σπασμένες πόρτες και μη λειτουργικούς πυροσβεστήρες στα 14 αεροδρόμια που παρέλαβε. Ισχυρίζεται ότι
δεν ήταν σε καλή κατάσταση και ότι δεν γνώριζε την κατάσταση τους. Αλήθεια δεν ήξερε τι αγόραζε; Ποιος την εμπόδιζε να βάλει πραγματογνώμονες όταν αναλάμβανε για να κάνουν έλεγχο;
Όχι μόνο την χρηματοδοτήσαμε από τα χρέη μας για να εκσυγχρονίσει τα αεροδρόμια, ενώ η ίδια δεν είχε την οικονομική δυνατότητα για να αναλάβει μία τέτοια μεγάλη επένδυση 1,2 δις ευρώ, αλλά συνεχίζουμε πολλούς μήνες μετά να πληρώνουμε και βλάβες που θα έπρεπε να είναι μέσα στο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού που ανέλαβε.
Θυμίζουμε τι γράφαμε ακριβώς στις 28 Απριλίου 2017, αντίθετα με το κλίμα αισιοδοξίας που επικρατούσε τότε:
«Η ΛΑΘΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΟΔΗΓΕΙ ΣΕ ΠΑΡΑΚΙΝΔΥΝΕΥΜΕΝΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ
Έκπληξη μας προκαλούν τα οικονομικά στοιχεία για την Fraport και την εξαγορά των 14 αεροδρομίων. Τα οικονομικά στοιχεία της κοινοπραξίας δεν είναι επαρκή για να δικαιολογήσουν τον δανεισμό της με τόσο υψηλά κεφάλαια, ούτε την εξαγορά και μάλιστα εάν μελετήσει κάποιος την σύμβαση σε όλες τις λεπτομέρειες, οι δεσμευτικοί όροι που ετέθησαν για το δημόσιο είναι αρκούντως καταχρηστικοί.
Ο συνολικός δανεισμός από τις τράπεζες (και την Alpha) είναι μεγάλος με εφάπαξ τίμημα 1,23 δις και η όλη αξιολόγηση για να δοθούν τα δάνεια βασίσθηκε στον δείκτη λειτουργικής κερδοφορίας EBITDA. Ως γνωστό όμως ο δείκτης αυτός είναι προσφιλής σε εταιρείες που βρίσκονται σε ένα μεταβατικό στάδιο υψηλών επενδύσεων, πλην όμως μπορεί να υποφέρουν από χρόνια προβλήματα υψηλών χρεωστικών τόκων και αρνητικών υπεραξιών και αποσβέσεων. Και όπως φαίνεται αυτή είναι και η περίπτωση της Fraport.
Είναι ενδεικτικό ότι από τις 147 εταιρείες που υπέπεσαν στην αντίληψη του διεθνούς οίκου αξιολόγησης Moody's να έχουν κηρύξει πτώχευση στις αμερικανικές αγορές την περίοδο της κρίσεως, οι περισσότερες εξ αυτών αποδείχθηκε ότι δανείσθηκαν κεφάλαια με κριτήριο τις επιδόσεις τους σε επίπεδο EBITDA.
Μακάρι να βγούμε ψεύτες και η επένδυση να αποδειχθεί αντάξια των προσδοκιών.
Αυτό όμως που είναι αδιαμφισβήτητο είναι ότι η συνεχιζόμενη λάθος οικονομική πολιτική της κυβέρνησης, την υποχρεώνει να εκθέτει το δημόσιο σε μεγαλύτερους κινδύνους στις ιδιωτικοποιήσεις όσον αφορά την επιλογή επενδυτών και τις υποχρεώσεις που αναλαμβάνει μελλοντικά."
Αυτά λέγαμε τότε και δυστυχώς βγαίνουμε αληθινοί !

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου