Το ΠΡΩΤΟ σου χρέος εχτελώντας τη θητεία σου στη ράτσα, είναι να νιώσεις μέσα σου όλους τους προγόνους. Το ΔΕΥΤΕΡΟ, να φωτίσεις την ορμή και να συνεχίσεις το έργο τους. Το ΤΡΙΤΟ σου χρέος, να παραδώσεις στο γιο σου τη μεγάλη εντολή να σε ξεπεράσει. Νίκος Καζαντζάκης «ΑΣΚΗΤΙΚΗ».

ΑΛΛΑΞΤΕ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΦΘΑΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥΕΤΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΠΛΟΥΤΙΣΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΕΙΤΕ ΑΥΤΟΙ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΝΟΜΑΡΧΕΣ ΑΝΤΙΝΟΜΑΡΧΕΣ ΔΗΜΑΡΧΟΙ Η ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.
ΤΕΡΜΑ ΣΤΑ ΤΕΡΠΙΤΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΙΖΟΥΝ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟΙ ΚΑΙ ΑΛΑΖΟΝΙΚΟΙ ΚΕΝΟΔΟΞΟΙ ΚΑΙΣΑΡΙΣΚΟΙ ΚΑΙ ΥΠΟΣΧΟΝΤΑΙ ΠΡΟΟΔΟ ΕΝΩ ΤΟΣΕΣ ΤΕΤΡΑΕΤΙΕΣ ΕΦΕΡΑΝ ΚΥΡΙΩΣ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ.

Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2016

ΔΕΘ: Όταν σβήνουν τα φώτα…


Γράφει η Σοφία Βούλτεψη

Δεν πρόλαβε καλά-καλά να ολοκληρωθεί η φιέστα (λυπάμαι που χρησιμοποιώ τη λέξη, αλλά δεν βρίσκω άλλη πιο επιεική) της ΔΕΘ, δεν πρόλαβαν καλά-καλά να σβήσουν τα φώτα στη συμπρωτεύουσα και η «Νύμφη του Θερμαϊκού» έμεινε κιόλας μόνη με τα προβλήματά της.
Μια πόλη παραλυμένη, λόγω του γνωστού προβλήματος με τα αστικά λεωφορεία και της επίσχεσης εργασίας εκ μέρους των απλήρωτων εργαζομένων του ΟΑΣΘ.
Είναι εξοργιστικό, αλλά λύση δεν έχει βρεθεί. Οι Θεσσαλονικείς εξακολουθούν να στερούνται του στοιχειώδους αγαθού της συγκοινωνίας.
Και ήλθε η ανακοίνωση του Συνδέσμου Επιχειρηματιών Θεσσαλονίκης «Νέοι Ορίζοντες», που προειδοποίησαν ότι «η τοπική οικονομία στην πόλη είναι στα όρια της διάλυσης».
Προσθέτουν πως βρισκόμαστε αντιμέτωποι με την «εκκωφαντική
τη σιωπή των αρμοδίων, εκείνων που οφείλουν να δώσουν άμεσα λύση στο πρόβλημα που πλήττει ανεπανόρθωτα επιχειρήσεις και εργαζόμενους», κάνοντας λόγο για απόγνωση των εργαζομένων, οι οποίοι «δυσκολεύονται να προσέλθουν στις δουλειές τους, αφού, ή δεν έχουν μεταφορικό μέσο, ή και δεν μπορούν να μετακινούνται με ταξί και έτσι πολλές επιχειρήσεις αναγκάζονται σήμερα να υπολειτουργούν».
Ο ΣΕΘ, ζητά να δοθεί λύση πρωτίστως στο θέμα της καταβολής των δεδουλευμένων στους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ και καλεί τους εμπλεκόμενους φορείς να διεξάγουν έναν ουσιαστικό διάλογο για την «πρωτοτυπία της Θεσσαλονίκης να διαθέτει μόνο ένα μέσο μαζικής μεταφοράς, καθιστώντας την πόλη όμηρο μιας ιδιότυπης ιδιωτικής, πλην όμως επιχορηγούμενης από το Ελληνικό Δημόσιο, επιχείρησης η οποία μάλιστα κινείται στο χώρο άνευ ανταγωνισμού».
Και βέβαια, καλεί την κυβέρνηση «να σταματήσει να κρύβεται πίσω από εύθραυστες δικαιολογίες ρίχνοντας τη μπάλα στην εξέδρα και αποποιούμενη όλων των ευθυνών». 
Και δεν είναι μόνο αυτό!
Την περασμένη εβδομάδα, ανακοινώθηκε πτώση της τάξης του 20,45% του τζίρου της εταιρείας Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης ΑΕ (ΟΛΘ ΑΕ).
Μια πτώση, την οποία η διοίκηση αποδίδει μεταξύ άλλων στις πολυήμερες απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της ΟΛΘ ΑΕ, αλλά και στον αποκλεισμό της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη επί 67 ημέρες!
Συγκεκριμένα, ο τζίρος διαμορφώθηκε στα 21,1 εκ. ευρώ, έναντι 26,6 εκ. πέρυσι, ενώ πορεία συρρίκνωσης ακολούθησαν και τα κέρδη, με τα προ φόρων να υποχωρούν στα 8,9 εκ. ευρώ (σ.σ. έναντι 13,4 εκατ. στο αντίστοιχο διάστημα του 2015) και τα μετά φόρων να μειώνονται στα 5,5 εκ. (από 9,95 εκ.).
Ακόμη πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις της περιόδου, που ενέκρινε το διοικητικό συμβούλιο της ΟΛΘ ΑΕ, προκύπτουν και τα ακόλουθα:
-Μείωση 15,83%, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2015 σημειώθηκε στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, που ανήλθαν σε 141.900 TEUs (σ.σ. μονάδα μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων).
-Η διακίνηση στο συμβατικό φορτίο, παρουσίασε πτώση κατά 34,34% που σύμφωνα με τη διοίκηση οφείλεται στις πολυήμερες απεργιακές κινητοποιήσεις (Μάιος- Ιούνιος 2016) και στη μείωση της δραστηριότητας των εργοστασίων ενός σημαντικού πελάτη ξηρού χύδην φορτίου, αλλά και στην πολυήμερη διακοπή της σιδηροδρομικής σύνδεσης με την πΓΔΜ. Υπάρχει ανάκαμψη στη διακίνηση του φορτίου από το Σεπτέμβριο και εκτιμάται ότι η διακίνηση του συμβατικού φορτίου, στο τέλος του 2016, θα κλείσει με ποσοστό της τάξης -15%.
-Τα έσοδα από την αξιοποίηση των κεφαλαίων της εταιρίας μειώθηκαν κατά 18,59% λόγω της μεγάλης μείωσης των επιτοκίων άνω του 50%.
Όπως αναφέρθηκε, στις 180 ημέρες του Α’ εξαμήνου υπήρξαν 32 συνεχόμενες ημέρες απεργίας (Μάιος – Ιούνιος) και επιπλέον τέσσερις εβδομάδες (Απρίλιος) αποχή από την εργασία τα Σαββατοκύριακα και τις υπερωρίες.
Επίσης, επί 67 ημέρες παρέμεινε κλειστή η σιδηροδρομική σύνδεση προς την πΓΔΜ δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στη μεταφορά χύδην και γενικού φορτίου ενώ για 20 ημέρες περίπου παρέμεινε κλειστή η οδική σύνδεση προς τη Βουλγαρία αποκλείοντας τη μεταφορά containers.
Για τους λόγους αυτούς διακόπηκε η ανοδική τάση (+8%) στη διακίνηση στα containers του πρώτου τετράμηνου (Ιανουάριος – Απρίλιος) και επιδεινώθηκε η αναμενόμενη κάμψη στη διακίνηση του συμβατικού φορτίου.
Αυτή είναι η κατάσταση, όταν σβήνουν τα φώτα…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου