ΨΗΦΙΣΜΑ – ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ
ΤΗΣ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑΣ ‘’ ΤΟ ΗΡΩΙΚΟ ΣΟΥΛΙ ‘’
ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΙΩΑΝΝΙΤΩΝ ΜΕ ΘΕΜΑ -‘’Ο ΑΛΗ ΠΑΣΑΣ ΚΑΙ Η ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ’’
Το Δ. Σ. της Αδελφότητάς μας καταγγέλλει για δεύτερη φορά (η πρώτη έγινε μέσα από την εφημερίδα μας ‘’ΗΡΩΙΚΟ ΣΟΥΛΙ‘’) το συνέδριο- ντροπή με θέμα ‘’Ο Αλή πασάς και η εποχή του’’ για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση, το οποίο διοργανώνουν στα Γιάννενα ο Δήμος Ιωαννιτών, το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και το Ινστιτούτο Ιστορικών Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών, υπό την αιγίδα της Επιτροπής ’’Ελλάδα 2021’’.
Διαβάζοντας το πρόγραμμα του Συνεδρίου, διαπιστώσαμε ότι οι
αγώνες των Σουλιωτών με τον Αλή πασά για 14 χρόνια από το 1789 έως το 1803, δεν υπάρχουν σε καμιά εισήγηση. Ούτε καν το όνομα Σούλι και Σουλιώτες αναφέρεται. Πολύ περισσότερο που απαξιώνεται και αποσιωπάται η αγωνιστική παρουσία των Σουλιωτών στην Ήπειρο από το 1820 έως το 1822, όταν για να ξαναπάρουν το Σούλι, συμφώνησαν με τον Αλή πασά να πολεμήσουν τα Σουλτανικά στρατεύματα, τα οποία πολιορκούσαν τον ίδιο στα Γιάννενα. Τότε που 2.000 Σουλιώτες πολεμούσαν με τα Οθωμανικά στρατεύματα, τα οποία ξεπερνούσαν τους 60.000 άντρες. Έδωσαν αμέτρητες νικηφόρες μάχες, πριν την έναρξη ακόμη της Ελληνικής Επανάστασης από τον Δεκέμβρη του 1820 έως τον Σεπτέμβρη του 1822.Η συμβολή αυτής της ηρωικής προσπάθειας των Σουλιωτών, να κρατούν εγκλωβισμένους στα Γιάννενα χιλιάδες στρατιώτες της Οθωμανικής αυτοκρατορίας και τον ίδιο τον Χουρσίτ πασά της Τρίπολης, αποσιωπάται εντελώς από την επίσημη ιστοριογραφία αλλά και τις επίσημες εκδηλώσεις για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση. Έτσι κατάφεραν οι Έλληνες τα πρώτα δύο χρόνια της Επανάστασης, τις νίκες εναντίον των Οθωμανών και κατέλαβαν πόλεις και κάστρα στο Μοριά και την Ρούμελη. Είναι γνωστή επίσης η συμμετοχή των Σουλιωτών στις μάχες που έδωσαν, μαζί με όλους τους Έλληνες στο Μεσολόγγι, στη Ρούμελη και τον Μοριά από το 1822 έως το τέλος της Επανάστασης και ειδικά στη μάχη της Αθήνας, στην οποία έχασαν τη ζωή τους τα πιο γενναία παλληκάρια του Σουλίου.
Εμείς, σε όλους τους συμμετέχοντες στο Συνέδριο για τον Αλή πασά,
τους αφιερώνουμε μερικούς στίχους από την ‘’Αληπασιάδα’’, τον ύμνο που
έγραψε ο Αλβανός Χατζή Σεχρέτης, καθ’ υπόδειξη του ίδιου του ‘’ήρωά
‘’τους Αλή πασά, ο οποίος είναι γραμμένος μάλιστα στην ελληνική γλώσσα.
‘’Αλήπασας προβόδησε ασκέρι και τους πιάνει, άντρες, γυναίκες και παιδιά στο κούτζουρο τους βάνει.
Κι ο Σκόδρας του προβόδησε, Αλήπασα, νισάφι, τούτος ο κόσμος δεν είναι καρπούζια στο χωράφι’’.
‘’Ότ’ έκαμε στην Πρέβεζα κανείς δεν τ’ώχει κάμει, που πέφτει μεσ’ τη θάλασσα το αίμα σαν ποτάμι’’.
‘’Να βρίσκονται οι Τσάμιδες σαν φρόνιμοι ραγιάδες, να βρίσκεται στον
τόπο τους, να δέρη, να σκοτώνη, να ρίχνει και στο κούτσουρο και να τους
φυλακώνει’’.
‘’Σε Δύση και σ’ Ανατολή αυτόν τον κουβεντιάζουν, όταν του πιάνουν τ’ όνομα ολότελα τρομάζουν
Και πλάκωσε στα Γιάννινα στο πόστι το δικό του, δέκα σαντζιάκια βρίσκονται τώρα στον ορισμό του
Όλος ο κόσμος τρόμαξαν και λιώνουν σαν τ’ αλάτι,έχει ταλίμ Αλήπασας και κρότο τ’όνομά του.
Και τρέμει όλ’ η Ρούμελη από την αφεντιά του, κι ότι προστάξ’ Αλήπασας μέσα στα μπουγιουρτιά του
Αλοιώτικο δεν γίνεται, μόνον το θέλημά του. Όλος ο κόσμος τρόμαξαν και Τούρκοι και Ρωμαίοι,
Που το σπαθί τ’ Αλή Βελή στο αίμα μέσα πλέει.’’
Το αίμα που ρέει και η λέξη τρόμος κυριαρχεί και διατρέχει τους στίχους του, όπως κυριαρχούσαν και στην 33χρονη ‘’δίκαιη’’ και ‘’φωτισμένη’’ εξουσία του.
Από τους φορείς που συμμετέχουν σ’ αυτό το Συνέδριο δεν περιμένουμε τίποτα καλύτερο για τους προγόνους μας. Είναι φανερό ότι ανήκουν σ’αυτούς που αποδέχονται ως κυρίαρχη ιδεολογία, αυτή την οποία προσπαθούν να επιβάλλουν τα διάφορα κέντρα αποφάσεων της Παγκοσμιοποίησης. Μιας ιδεολογίας που επιδιώκει πάση θυσία το ξαναγράψιμο της ιστορίας με την υποβάθμιση, απαξίωση και αποδόμηση κάθε ηρωικής και αγωνιστικής πράξης και μορφής, επειδή θεωρεί τα Έθνη, τους αγώνες και τους ήρωες κάθε χώρας, εμπόδιο στα σχέδια των οικονομικά ισχυρών για παγκόσμια κυριαρχία.
Για το Δ.Σ. της Αδελφότητας
Ο Πρόεδρος Η γραμματέας
Κωστής Σπ. Τόκκας Ελευθερία Παππά
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου