Το ΠΡΩΤΟ σου χρέος εχτελώντας τη θητεία σου στη ράτσα, είναι να νιώσεις μέσα σου όλους τους προγόνους. Το ΔΕΥΤΕΡΟ, να φωτίσεις την ορμή και να συνεχίσεις το έργο τους. Το ΤΡΙΤΟ σου χρέος, να παραδώσεις στο γιο σου τη μεγάλη εντολή να σε ξεπεράσει. Νίκος Καζαντζάκης «ΑΣΚΗΤΙΚΗ».

ΑΛΛΑΞΤΕ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΦΘΑΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥΕΤΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΠΛΟΥΤΙΣΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΕΙΤΕ ΑΥΤΟΙ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΝΟΜΑΡΧΕΣ ΑΝΤΙΝΟΜΑΡΧΕΣ ΔΗΜΑΡΧΟΙ Η ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.
ΤΕΡΜΑ ΣΤΑ ΤΕΡΠΙΤΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΙΖΟΥΝ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟΙ ΚΑΙ ΑΛΑΖΟΝΙΚΟΙ ΚΕΝΟΔΟΞΟΙ ΚΑΙΣΑΡΙΣΚΟΙ ΚΑΙ ΥΠΟΣΧΟΝΤΑΙ ΠΡΟΟΔΟ ΕΝΩ ΤΟΣΕΣ ΤΕΤΡΑΕΤΙΕΣ ΕΦΕΡΑΝ ΚΥΡΙΩΣ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ.

Τρίτη 21 Δεκεμβρίου 2010

ΤΟ ΥΠΟΒΡΥΧΙΟ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ Εφεύρεση του Υποσμηναγού Παναγιώτη Μπουζή Και τα απόρρητα έγγραφα

ΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΤΩΡΑ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΟΥΝ
Του Ηλία Δ. Καρταλαμάκη
Υποπτέραρχου Ε.Α.


Έχει κατά κόρον τονιστεί ότι το ελληνικό δαιμόνιο των Μηχανικών της Αεροπορίας δεν δέχεται φραγμούς και αποτολμά σε φανταστικές δημιουργίες, που μόνον ο Ιούλιος Βερν είχε οραματισθεί. Έτσι το 1943, κι ενώ η Ε.Β.Α. (Ελληνική Βασιλική Αεροπορία), έχει ισορροπήσει με τις απαιτήσεις της στις τρεις πολεμικές Μοίρες που συμμετέχουν στην Συμμαχική προσπάθεια ελέγχου και ασφαλείας των νηοπομπών στη Μεσόγειο, ένας «παλιός» μηχανικός που έγινε περισσότερο γνωστός στην αεροπορία απ’ το επίθετό του, ο Υποσμηναγός Παναγιώτης Μπουζής, είχε τη λαμπρή ιδέα, σε συνεργασία με τον ιδιώτη μηχανικό Δ. Κουτούζη, να ασχοληθεί με μια σχεδίαση, που και μόνο στο άκουσμά της, θα πρέπει να προβληματίσει τους συμπολίτες του, αν είχε «σώας τας φρένας» ή ήταν ένας πραγματικός πρόδρομος έργων «επιστημονικής φαντασίας». Και την εφεύρεσή του αυτή είχε το θάρρος να την υποβάλλει στην προϊστάμενη του αρχή, με την ακόλουθη αναφορά του:

ΥΠΟΣ/ΓΟΣ ΜΠΟΥΖΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Εν Χελουάν τη 19 Μαρτίου 1943

ΠΡΟΣ: Την Διοίκησιν Σ.Α.Ε.
Ενταύθα
Περίληψις: «Περί εφευρέσεως καταδυομένου υδροπλάνου»

Έχω την τιμήν ν’ αναφέρω υμίν ότι εν συνεργασία μετά του ιδιώτου Μηχανικού Δ. ΚΟΥΤΟΥΖΗ, συλλαβόντος την αρχικήν ιδέαν της ανωτέρω εφευρέσεως, προέβημεν εις υπολογισμούς και γενικήν μελέτην της πιθανής εφαρμογής της εν περιλήψει εφευρέσεως. Ως αποτέλεσμα των μελετών μας προκύπτει η δυνατότης πραγματοποιήσεως ταύτης με τα κάτωθι δεδομένα, ως ικανότητας:

1) Συνολικό βάρος της κατασκευής μικτόν και μετά του πληρώματος ανέρχεται εις 67-70 τόννους περίπου.
2) Προσωπικόν: 12 άτομα διαφόρων ειδικοτήτων
3) Ταχύτης αέρος: 320 μίλια περίπου καθ’ ώραν
4) Ταχύτης υποβρύχιος 7 μίλια καθ’ ώραν (ελάχιστον)
5) Ταχύτης επιφανείας θαλάσσης: 20-25 μίλια καθ’ ώραν
6) Διάρκεια πτήσεως: 20 ώραι περίπου
7) Διάρκεια καταδύσεως 1.30΄ ώραι (δυνατόν αύτη να αυξηθή κατά την πρακτικήν εφαρμογήν).
8) Καύσιμα βενζίνη ή πετρέλαιον
9) Κινητήρες αεροπορικοί τέσσαρες (4) υγρόψυκτοι
10) Κινητήρ ηλεκτρικός εις
Επειδή η εφαρμογή της εφευρέσεως ταύτης δυνατόν να ενδιαφέρη το Ελληνικόν Υπουργείον Αεροπορίας, αναφέρω τούτο υμίν, προτιθέμενοι να καταθέσω στοιχεία απαραίτητα δια την εκτέλέσιν ταύτης.
Ομοίως αναφέρω ότι τούτο κατεστήσαμεν γνωστόν εις το αρμόδιον γραφείον μελετών του Γενικού Στρατηγείου της R.A.F. Μέσης Ανατολής και εις τον εν Καίρω Ναυτικόν ακόλουθον της Αμερικανικής Πρεσβείας Commander COOPER, όστις ανεγνώρισεν την σοβαρότητα και ητήσατο λεπτομερή σχέδια ίνα θέση ταύτα υπ’ όψιν της Αμερικανικής Κυβερνήσεως, πλην αναφέρω ότι ταύτα δεν παραδόσαμεν.
Δεν παραλείπω ομοίως να αναφέρω ότι χθες 18-3-43 και περί ώραν 10.00΄ π.μ. εκλήθην εις το Γενικόν Στρατηγείον R.A.F, MA, ίνα παράσχω λεπτομερείς πληροφορίας επί της κατασκευής. Κατά την εκεί μετάβασίν μου με υπεδέχθη ο Αξιωματικός Σύνδεσμος του Ελληνικού Υ.Α. Σμηναγός DAKIN ενεργών κατά διαταγήν του Αντισμηνάρχου NICHOLS, όστις μας παρουσίασεν εις τον Επισμηναγόν DUNLOP και τον Σμηναγόν TERNER. Κατά την γενομένην συνάντησιν διαρκείας 2 ωρών και 30΄ λεπτών, κατετέθησαν και κατεγράφησαν άπασαι σχεδόν αι λεπτομέριαι κατασκευής, και εκ των ανά χείρας μας υπαρχόντων σχεδίων ευρέθη ότι είχεν ανάγκην μικράς αυξήσεως της πτερυγικής επιφανείας και συμπληρώσεως από αεροδυναμικής απόψεως και ισορροπίας.
Επειδή δεν αποκλείεται η κακή χρήσις των κατατεθέντων στοιχείων, και εκ της διαλογικής συζητήσεώς μας εδηλώθη ότι δεν αποκλείεται και η εν Αγγλία μελέτη της ιδίας κατασκευής υπό των εκεί ειδικών, κατά δε την γνώμη των ιδίων, μόνον εν Αμερική θα ήτο δυνατή η εφαρμογή της, όπου επιτυγχάνονται μεγάλαι αεροκατασκευαί, θέτω ταύτα υπ’ όψιν υμών δια τα καθ’ υμάς και παρακαλώ, όπως ευαρεστούμενοι ενεργήσητε ό,τι ηθέλατε εγκρίνη επί του προκειμένου.
ΜΠΟΥΖΗΣ ΠΑΝ.
Υποσ/γός Μηχ/της.

Και ενώ θα περίμενε κανείς ότι, τέτοια αναφορά με μια «φανταστική» για τα Ελληνικά δεδομένα εφεύρεση θ’ ακολουθούσε την οδό προς τας «καλένδας» αν όχι προς τον «κάλαθο των αχρήστων», σε λιγότερο από μισό μήνα, ήρθε η μεγάλη έκπληξη στον Υποσ/γό Μπουζή, που τον γέμισε ικανοποίηση  - έστω κι’ αν δεν θάβλεπε στο εγγύς μέλλον τουλάχιστον να υλοποιούνται τα σχέδιά του – γιατί επί τέλους, μια επίσημη Αεροπορική Αρχή, ύστερα από έρευνα στα σχέδιά του από «ειδικούς» αξιωματούχους του Τεχνικού Κάδου της R.A.F του αναγνώριζε τις βασικές αρχές της εφεύρεσής του, με κάποια όμως απαγορευτική επιφύλαξη, τουλάχιστον για τις Βρετανικές δυνατότητες και επιδιώξεις.
Άσχετα όμως απ’ την μη πλήρη ικανοποίηση, του πιο πάνω Έλληνα Τεχνικού, είναι βέβαιον ότι επιβεβαιώθηκαν για μια ακόμη φορά οι ικανότητες των Ελλήνων μηχανικών, που τόσες επιτυχίες εσημείωσαν κατά καιρούς στη συντήρηση των αεροπλάνων που οι Άγγλοι είχαν εμπιστευθεί στους Έλληνες αεροπόρους. Και τόσα κολακευτικά σχόλια και συγχαρητήρια είχαν αποσπάσει απ’ τα διάφορα προϊστάμενα κλιμάκια της R.A.F.
Το σήμα του Βρετανικού Αρχηγείου της RAF, που ακολουθεί, επιβεβαιώνει ότι η εργασία των δυο Ελλήνων Μηχανικών είχε επιστημονική βάση, που όμως η πρακτική της εκμετάλλευση ήταν ασύμφορη γι’ αυτό και δεν δόθηκε συνέχεια, αλλά έκλεισε με κολακευτικά λόγια για τους δυο «επίδοξους» εφευρέτες.

ΑΠΟΡΡΗΤΟΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΝ (Μετάφρασις 1622)
Από: Τ.Σ.Σ.Α Αρχηγείον Βασιλ. Αεροπορ. Μ.Α
Προς Αρχηγείον Ε.Β.Α  Μ.Α
Αριθ. Πρ: BF/AAFCS
Υποσ/γος  ΜΠΟΥΖΗΣ                         Ημερ: 5η Απριλίου 1943

Αι αρμόδιαι αρχαί του Αρχηγείου τούτου πληροφορούν υμάς ότι εξήτασαν επισταμένως τας λεπτομερείας της εφευρέσεως μιας υποβρυχίου αερακάτου υπό του ως άνω αξιωματικού και του πολίτου συνεργάτου του, εξέφρασαν δε την γνώμην ότι αν και η πρότασις δεικνύει οξυδέρκειαν και ευφυίαν έχει μικράν αξίαν δια την Υπηρεσίαν.
Αι αρχαί της Βασιλ. Αεροπ. επιθυμούν να ευχαριστήσουν τον Υποσ/γον ΜΠΟΥΖΗΝ και τον συνεργάτη του διότι υπέβαλον την εφεύρεσιν εις το Αρχηγείον τούτο προς εξέτασιν.
Κοινοποίησις:
Υποσ/γός Π. ΜΠΟΥΖΗΣ
Δ. ΝΤΕΙΚΙΝ Σμηναγός
Δια Α.Γ. ΜΠΕΙΚΕΡ Αντ/ρχον.

           

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου