Το ΠΡΩΤΟ σου χρέος εχτελώντας τη θητεία σου στη ράτσα, είναι να νιώσεις μέσα σου όλους τους προγόνους. Το ΔΕΥΤΕΡΟ, να φωτίσεις την ορμή και να συνεχίσεις το έργο τους. Το ΤΡΙΤΟ σου χρέος, να παραδώσεις στο γιο σου τη μεγάλη εντολή να σε ξεπεράσει. Νίκος Καζαντζάκης «ΑΣΚΗΤΙΚΗ».

ΑΛΛΑΞΤΕ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΦΘΑΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥΕΤΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΠΛΟΥΤΙΣΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΕΙΤΕ ΑΥΤΟΙ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΝΟΜΑΡΧΕΣ ΑΝΤΙΝΟΜΑΡΧΕΣ ΔΗΜΑΡΧΟΙ Η ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.
ΤΕΡΜΑ ΣΤΑ ΤΕΡΠΙΤΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΙΖΟΥΝ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟΙ ΚΑΙ ΑΛΑΖΟΝΙΚΟΙ ΚΕΝΟΔΟΞΟΙ ΚΑΙΣΑΡΙΣΚΟΙ ΚΑΙ ΥΠΟΣΧΟΝΤΑΙ ΠΡΟΟΔΟ ΕΝΩ ΤΟΣΕΣ ΤΕΤΡΑΕΤΙΕΣ ΕΦΕΡΑΝ ΚΥΡΙΩΣ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ.

Δευτέρα 27 Δεκεμβρίου 2010

ΥΒΛΑΙΑ ΜΕΓΑΡΑ Η ΠΡΩΤΗ ΜΕΓΑΡΙΚΗ ΑΠΟΙΚΙΑ ΣΤΗΝ ΣΙΚΕΛΙΑ

 ΓΡΑΦΕΙ Ο ΣΠΙΝΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

«Μέχρι τις αρχές του 1970 πιστεύαμε πως η έννοια της πολεοδομίας γεννήθηκε στον Πειραιά το 430 π.Χ. Τα Υβλαία Μέγαρα αποδεικνύουν ότι οι αποικίες γνώριζαν τον πολεοδομικό σχεδιασμό τρεις αιώνες ενωρίτερα».
Μάλκολμ Μπέλ Αρχαιολόγος

Το 728 π.Χ. είναι η χρονιά του πεπρωμένου για τον μεγαρικό αποικισμό. Ο Λάμις, ο πρώτος Μεγαρέας οικιστής, αναχωρεί από τα Μέγαρα επικεφαλής τολμηρών και αποφασισμένων Μεγαρέων και εγκαθίσταται στην Ανατολική πλευρά της Σικελίας μεταξύ Συρακουσών και Κατάνης. Εκεί, με την αμέριστη συμπαράσταση και βοήθεια του βασιλέα της Σικελίας Ύβλωνα, ιδρύεται  η πρώτη μεγαρική αποικία, την οποία οι Μεγαρείς, τιμώντας τον Ύβλωνα  αλλά και σε ανάμνηση της μητέρας πατρίδας, έδωσαν διπλή ονομασία. Υβλαία Μέγαρα.
Η προνομιούχος θέση της αλλά και η εξυπνάδα η μεθοδικότητα και εργατικότητα των Μεγαρέων την ανέδειξαν σε πλούσια ευημερούσα πόλη, η οποία πλούτισε με γοργούς ρυθμούς και αναπτύχθηκε τόσο πολύ, ώστε να θεωρείται υπόδειγμα πόλεως.  
Οι ανασκαφές που έγιναν από Ιταλούς και Έλληνες αρχαιολόγους, έφεραν στο φως ενδιαφέροντα ευρήματα όπως: αγορά με στοές, ναούς, ηρώο, πρυτανείο και οικιστικά τετράγωνα.
Η πόλης ήταν χωρισμένη σε διαφορετικούς τομείς που εχρησιμοποιούντο με ορθολογιστικά κριτήρια. Το πολεοδομικό της σχέδιο το οποίο ομοιάζει με το σημερινό Μανχάταν!!! οδήγησε στο συμπέρασμα, ότι οι Μεγαρείς γνώριζαν να οργανώνουν πολεοδομικά μια πόλη, παρά το γεγονός ότι αρκετοί επιστήμονες υποστηρίζουν λανθασμένα, ότι η πολεοδομία γεννήθηκε στον Πειραιά το 430 π.Χ.
Γι’ αυτό και ο αρχαιολόγος Μάλκολμ Μπέλ ανακοίνωσε στην Αμερικανική Ακαδημία της Ρώμης ότι:
«Μέχρι τις αρχές του 1970 πιστεύαμε πως η έννοια της πολεοδομίας γεννήθηκε στον Πειραιά το 430 π.Χ. Τα Υβλαία Μέγαρα αποδεικνύουν ότι οι αποικίες γνώριζαν τον πολεοδομικό σχεδιασμό τρεις αιώνες ενωρίτερα».
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο Πειραιεύς έγινε βάσει σχεδίου του πολεοδόμου Ιππόδαμου, συμπολίτη της Ασπασίας από την Μίλητο με την οποία είχε φιλικές σχέσεις. Γι’ αυτό ο Περικλής που διαπίστωσε τις ικανότητές του, του ανέθεσε το έργο αυτό που το σχέδιο του λιμένος από τον οποίο «ανάπνεε το Άστυ», είχε μορφή σκακιέρας.
Το 483 π.Χ. ο τύραννος των Συρακουσών Γέλων, με αιφνιδιαστική επίθεση, καταλαμβάνει την πόλη και την καταστρέφει, προτού προλάβει να ενισχυθεί η πόλη από την μητρόπολη τα Μέγαρα
Οι Ρωμαίοι, που είχαν ως αρχή να εξαφανίζουν κάθε πόλη που τους ήταν εχθρική, κατά τον Β΄ Καρχηδονιακό πόλεμο, αφού λεηλάτησαν κατέστρεψαν εκ θεμελίων την ευημερούσα μεγαρική αποικία. (Λίβιος Τίτος 24, 35) Αυτός ήταν ο Ρωμαϊκός πολιτισμός.
Από τότε, παρέμεινε ένας μικρός αγροτικός οικισμός, που διατηρήθηκε ως τον 6 μ.Χ. αιώνα.
Από την πρώτη αυτή Μεγαρική αποικία κατάγεται ο περίφημος φιλόσοφος - ποιητής Επίχαρμος (530-440 π.Χ.) και ο ιατρός Σαμπρωτίδης (6ος αιώνας π.Χ.).   
Στην θέση της άλλοτε ευτυχισμένης πόλεως των βρίσκεται τώρα η Αυγούστα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου