Το ΠΡΩΤΟ σου χρέος εχτελώντας τη θητεία σου στη ράτσα, είναι να νιώσεις μέσα σου όλους τους προγόνους. Το ΔΕΥΤΕΡΟ, να φωτίσεις την ορμή και να συνεχίσεις το έργο τους. Το ΤΡΙΤΟ σου χρέος, να παραδώσεις στο γιο σου τη μεγάλη εντολή να σε ξεπεράσει. Νίκος Καζαντζάκης «ΑΣΚΗΤΙΚΗ».

ΑΛΛΑΞΤΕ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΦΘΑΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥΕΤΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΠΛΟΥΤΙΣΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΕΙΤΕ ΑΥΤΟΙ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΝΟΜΑΡΧΕΣ ΑΝΤΙΝΟΜΑΡΧΕΣ ΔΗΜΑΡΧΟΙ Η ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.
ΤΕΡΜΑ ΣΤΑ ΤΕΡΠΙΤΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΙΖΟΥΝ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟΙ ΚΑΙ ΑΛΑΖΟΝΙΚΟΙ ΚΕΝΟΔΟΞΟΙ ΚΑΙΣΑΡΙΣΚΟΙ ΚΑΙ ΥΠΟΣΧΟΝΤΑΙ ΠΡΟΟΔΟ ΕΝΩ ΤΟΣΕΣ ΤΕΤΡΑΕΤΙΕΣ ΕΦΕΡΑΝ ΚΥΡΙΩΣ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ.

Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2014

Εφευρέτες που σκοτώθηκαν από τις πατέντες τους

Εφεύρεση χαρακτηρίζεται οποιαδήποτε δημιουργική ενέργεια του ανθρώπου που απολήγει στην επινόηση πραγμάτων που δεν υπάρχουν προηγουμένως, ή στην ανεύρεση νέων μεθόδων εργασίας ή επωφελέστερων μέσων ή μεθόδων εκμετάλλευσης γνωστών δυνάμεων, ιδιοτήτων ή πραγμάτων.
«Κατ’ επέκταση των παραπάνω, εφεύρεση ονομάζεται το αποτέλεσμα ή το προϊόν της δημιουργικής αυτής
ενέργειας, δηλαδή το εφεύρημα», γράφει η Wikipedia.
Μόνο που αυτό το εφεύρημα μερικές φορές καταλήγει να σκοτώνει τους ίδιους τους δημιουργούς του, συμπληρώνουμε εμείς.
Δείτε παρακάτω έξι εφευρέτες οι οποίοι έχασαν τη ζωή τους δοκιμάζοντας τα… δημιουργήματά τους, όπως τους κατέγραψε η ιστοσελίδα mentalfloss.com.
1. Franz Reichelt
Στις 4 Φεβρουαρίου του 1912 ο γεννηθείς στην Αυστρία, Γάλλος ράφτης Franz Reichelt σκαρφάλωσε στην κορυφή του Πύργου του Άιφελ φορώντας μια στολή πτήσης δικής του… έμπνευσης.
Ο ίδιος είχε ενημερώσει τις γαλλικές Αρχές ότι σχεδίαζε να δοκιμάσει τη στολή σε μια κούκλα, όμως όταν ανέβηκε στον πύργο ανακοίνωσε ότι θα πηδούσε εκείνος.
Οι φίλοι του προσπάθησαν να του αλλάξουν γνώμη, επισημαίνοντας ότι οι κλιματολογικές συνθήκες δεν ήταν κατάλληλες, καθώς και άλλους λόγους για τους οποίους δεν έπρεπε να τολμήσει το άλμα, όμως ο Reichelt ήταν αποφασισμένος.
Μάλιστα, ήταν τόσο σίγουρος για τη δημιουργία του που δε θα χρησιμοποιούσε καν σχοινί ασφαλείας και δε θα ελάμβανε κανένα άλλο προστατευτικό μέτρο.
«Θέλω να πειραματιστώ εγώ ο ίδιος, χωρίς κόλπα, για να αποδείξω την αξία της εφεύρεσής μου» είχε πει στους δημοσιογράφους.
Οι εφημερίδες της εποχής περιέγραφαν τη «στολή-αλεξίπτωτο» ως «λίγο πιο ογκώδη από καθημερινά, κοινά ρούχα, που μοιάζει με ένα μανδύα με μια τεράστια κουκούλα από μετάξι».
Στις 8:22 το πρωί ο Reichelt βρισκόταν στην κορυφή του Πύργου του Άιφελ. Φόρεσε τη στολή του και… πήδηξε στο κενό. Το γεγονός παρακολουθούσαν 30 δημοσιογράφοι, δύο κινηματογραφιστές (ένας επάνω στον πύργο και ένας στο έδαφος), καθώς και αρκετός κόσμος.
Το αλεξίπτωτο «αγκάλιασε» το σώμα του σχεδόν αμέσως και μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα εκείνος… κείτονταν στο έδαφος, πέφτοντας από ύψος 60 μέτρων και αφήνοντας πίσω του έναν κρατήρα βάθους 20 εκατοστών.
Το Popular Mechanics στο τεύχος που δημοσιεύτηκε τον Απρίλιο του 1912 ανέφερε ότι «το σώμα του ήταν μια άμορφη μάζα, όταν το περισυνέλεξε η αστυνομία. Ήταν ήδη νεκρός όταν έφτασαν δίπλα του οι πρώτοι θεατές».
Η αυτοψία που έγινε αργότερα καθόρισε ότι πέθανε από καρδιακή προσβολή κατά την πτώση!
2. Thomas Midgley, Jr.
Ο Thomas Midgley, Jr., ένας αμερικανός μηχανικός και χημικός, ο οποίος κατοχύρωσε πάνω από 100 πατέντες κατά τη διάρκεια της ζωής του.
Όταν σε ηλικία 51 ετών νόσησε από πολιομυελίτιδα κατασκεύασε ένα σύστημα από σχοινιά και τροχαλίες που διευκόλυνε τους άλλους να τον σηκώνουν από το κρεβάτι.
Το 1944, όταν ήταν 55 ετών, ο Midgley μπλέχτηκε στα σχοινιά και πνίγηκε.
3. Henry Smolinski
Ο μηχανικός Henry Smolinski ήθελε να κατασκευάσει ένα εμπορικά βιώσιμο, ιπτάμενο αυτοκίνητο. Έτσι παράτησε τη δουλειά του στη Northrop και ξεκίνησε να εργάζεται στην Advanced Vehicle Engineers.
Το 1973 η εταιρεία είχε κατασκευάσει δύο πρωτότυπα οχήματα, που ονόμασε AVE Mizars, ενώνοντας το πίσω μέρος ενός αεροσκάφους Cessna Skymaster –που μπορούσε να συνδέεται και να αποσυνδέεται από το αυτοκίνητο- με ένα Ford Pinto.
Τα οχήματα αυτά επρόκειτο να βγουν στην παραγωγή το 1974, όμως στις 11 Σεπτεμβρίου του 1973 ο Smolinski και ο φίλος του Harold Blake σκοτώθηκαν κατά τη διάρκεια μιας δοκιμαστικής πτήσης.
Η κακή συγκόλληση εκτιμήθηκε ότι οδήγησε στη συντριβή.
4. Karel Soucek
Το 1984 ο γεννηθείς στην Τσεχοσλοβακία κασκαντέρ Karel Soucek πέρασε τους καταρράκτες του Νιαγάρα μέσα σε ένα ειδικά διαμορφωμένο βαρέλι 2,7 μέτρων μήκους και διαμέτρου 2 μέτρων.
Βγήκε ζωντανός από το παράτολμο εγχείρημά του, παρότι τραυματίστηκε αρκετά. Έτσι, αποφάσισε να χτίσει ένα μουσείο αφιερωμένο στον εξοπλισμό που χρησιμοποίησε.
Για να χρηματοδοτήσει το έργο αυτό έπεισε μια εταιρεία να γίνει χορηγός του σε ένα άλλο… παράτολμο εγχείρημα: να ρίξει το βαρέλι από ύψος 55 μέτρων από την κορυφή του Houston Astrodome μέσα σε μια δεξαμενή με νερό… με τον ίδιο μέσα!
Στις 20 Ιανουαρίου του 1985 το βαρέλι με τον 37χρονο Soucek μέσα, χτύπησε στο χείλος της δεξαμενής αντί να πέσει μέσα στο νερό. Ο κασκαντέρ τραυματίστηκε πολύ σοβαρά στο κεφάλι, το στήθος και την περιοχή της κοιλιάς από τη συντριβή και πέθανε στο νοσοκομείο λίγο αργότερα.
5. William Nelson
Στις 3 Οκτωβρίου του 1903 ο 24χρονος υπάλληλος της General Electric, William Nelson, πήρε το νέο μηχανοκίνητο ποδήλατο που είχε εφεύρει για μια δοκιμή. Έπεσε από το ποδήλατο και σκοτώθηκε επί τόπου.
6. Valerian Ivanovich Abakovsky
Ο Valerian Abakovsky ήταν 25 ετών όταν εφηύρε το Aerowagon, ένα συρμό υψηλής ταχύτητας εξοπλισμένο με ένα κινητήρα αεροσκάφους και έλικα έλξης, ο οποίος είχε σχεδιαστεί για να μεταφέρει σοβιετικούς αξιωματούχους από και προς τη Μόσχα.
Στις 24 Ιουλίου του 1921 μια ομάδα κομμουνιστών, μεταξύ αυτών ο Abakovsky, ο Fyodor Sergeyev και τέσσερις ακόμη, πήραν το Aerocar για μια δοκιμαστική βόλτα. Το όχημα ολοκλήρωσε επιτυχώς το ταξίδι από τη Μόσχα στην Tula, όμως στην επιστροφή εκτροχιάστηκε ενώ έτρεχε με υψηλή ταχύτητα, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν όλοι οι επιβαίνοντες.
tragiko
Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου