Με
αυτόν τον τρόπο καλωσόριζε εφημερίδα της εποχής τη σιδηροδρομική γραμμή
Αθήνας – Πειραιά, που εγκαινιάστηκε στις 27 Φεβρουαρίου του 1869....
Οι
πρώτοι, ατμοκίνητοι συρμοί με τα ξύλινα βαγόνια έφταναν από τον Πειραιά
μέχρι το Θησείο σε 19 λεπτά. Θα χρειάζονταν σχεδόν 90 χρόνια για να
φτάσει ο ηλεκτρικός στην Κηφισιά και να πάρει (περίπου) τη μορφή που
ξέρουμε σήμερα.
Με
αφορμή τη συμπλήρωση 145 χρόνων από το πρώτο δρομολόγιο του τρένου στην
Αθήνα, ο Βάτραχος ταξιδεύει στην ιστορία μέσα από τις σπάνιες
φωτογραφίες του αρχείου του ΗΣΑΠ.
ΔΕΙΤΕ ΠΟΛΛΕΣ ΦΩΤΟ
Από τα πρώτα έργα έργα κατασκευής της γραμμής
Στον σταθμό του Θησείου, 1880
Το
1889 ξεκινάει η διάνοιξη της σήραγγας από το Θησείο μέχρι την Ομόνοια.
Έξι χρόνια αργότερα εγκαινιάζεται ο πρώτος σταθμός της Ομόνοιας, που
ήταν επίγειος
1891: ατμήλατος συρμός στη διαδρομή Θησείο – Πειραιάς
Παλιός ξύλινος συρμός μεταξύ Μοσχάτου και Φαλήρου
Το
“Θηρίο” στην οδό Γ’ Σεπτεμβρίου το 1902. Το τρένο αυτό ένωνε την Αττική
με την Κηφισιά. Θα χρειαζόταν πάνω από μισός αιώνας ώστε οι δύο γραμμές
να ενοποιηθούν στη διαδρομή που γνωρίζουμε σήμερα (Πειραιάς – Κηφισιά)
1912:
Στρατιώτες και πολίτες περιμένουν τον ηλεκτρικό στο Μοναστηράκι. Η
ηλεκτροκίνηση -που εγκαινιάστηκε το 1904- ήταν κάτι νέο και αρχικά
προκαλούσε φόβο στους Αθηναίους
Ο παλιός σταθμός της Ομόνοιας το 1925
Το 1928 ξεκινούν οι εργασίες για την επέκταση του ηλεκτρικού, με την κατασκευή της σήραγγας Ομόνοια – Αττική. Αλλά οι σταθμοί “Βικτώρια” και “Αττική” θα εγκαινιάζονταν μόλις το 1948 και 1949, αντίστοιχα
Ο σταθμός των Άνω Πατησίων, πιθανότατα πολύ λίγο μετά τα εγκαίνιά του, το 1956
1957: Ο ηλεκτρικός φτάνει, επιτέλους, στην Κηφισιά εκτελώντας το δρομολόγιο που γνωρίζουμε σήμερα
Μεταλλικός συρμός στον σταθμό του Πειραιά. Η αντικατάσταση των ξύλινων συρμών άρχισε τη δεκαετία του ’50
Ο σταθμός του Πειραιά μετά την ανακαίνιση του 2003-2004
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου