Ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος
παραμένει πρώτος στην παγκόσμια κατάταξη με μια συνολική αξία που
ξεπερνά τα εκατό δισεκατομμύρια δολάρια, πράγμα που σημαίνει ότι ξεπερνά
την Ιαπωνία, την Κίνα, τη Γερμανία, τη Σιγκαπούρη και τις Ηνωμένες
Πολιτείες Αμερικής.
Αυτό είναι σημαντικό, διότι η
αξία του παγκόσμιου στόλου μειώθηκε σε σχέση με τα περσινά δεδομένα και
πέρασε από 715 στα 690 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ η αξία του δικού μας
μειώθηκε μόνο κατά 5% παρόλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε γενικά
και σε όλα τα μέτωπα της οικονομίας.
Σε ειδικό
επίπεδο βλέπουμε ότι τα καράβια LNG, δηλαδή αυτά που μεταφέρουν
υγροποιημένο φυσικό αέριο παίζουν ένα τεράστιο ρόλο και είναι καλό να το
έχουμε στο μυαλό μας και για το μέλλον της Ελλάδας και της Κύπρου με
την αξία και την αξιοποίηση του φυσικού αερίου από την ΑΟΖ μας. Αυτό
φαίνεται
ξεκάθαρα με την Maran Gas που έχει μόνο 23 καράβια LNG, αλλά με
συνολική αξία 4,11 δισεκατομμύρια δολάρια και είναι η πρώτη σε αξία από
όλες τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες. Η δεύτερη ενώ έχει 87 πλοία
έχει αξία 3,60 δισεκατομμύρια δολάρια γιατί δεν είναι μόνο του τύπου
LNG.
Κι έρχεται η τρίτη με 19 LNG μόνο, αλλά
αξίας 3,34 δισεκατομμύρια δολάρια. Αυτά τα στοιχεία δεν είναι μόνο
ενδεικτικά, αλλά αποδεικτικά για την αξία του υγροποιημένου φυσικού
αερίου ήδη από τώρα, ενώ δεν έχουμε ακόμα αρχίσει την αξιοποίησή του
στην Ελλάδα και στην Κύπρο. Έτσι το μέλλον είναι ήδη παρόν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου