Με αφορμή το θέμα της αναθεώρησης του Συντάγματος,
ξεκίνησε πάλι διάλογος για το περίφημο άρθρο 16 που αφορά την ίδρυση
ιδιωτικών πανεπιστημίων στη χώρα.
Επί σειρά δεκαετιών τώρα, η
αριστερά αρνείται πεισματικά και πολεμά λυσσαλέα, κάθε προσπάθεια
αλλαγής του άρθρου 16, υποστηρίζοντας πως δεν πρέπει να ιδρυθούν
ιδιωτικά πανεπιστήμια, διότι είναι επιζήμια η λειτουργία τους για τα
δημόσια πανεπιστήμια, παραθέτοντας κάποια αόριστα και μάλλον άσχετα με
το αντικείμενο επιχειρήματα.Και ερωτώ την αριστερά ευθέως: αφού στη χώρα λειτουργούν ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα όλων των άλλων βαθμίδων, προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δηλαδή νηπιαγωγεία, δημοτικά σχολεία, γυμνάσια και λύκεια, στα
οποία μάλιστα στέλνετε κι εσείς οι ίδιοι τα παιδιά σας, όπως συγκεκριμένα ο ΄΄πρώτη φορά αριστερά΄΄ πρωθυπουργός κ. Τσίπρας, ή η κ. Αλέκα Παπαρήγα παλαιότερα και τόσοι άλλοι…
Γιατί να μην υπάρχουν και επίσημα-με το γράμμα του Νόμου και ιδιωτικά Πανεπιστήμια;
Θυμάμαι πριν από μερικά χρόνια που είχε τεθεί πάλι το θέμα, τη δημοσίευση μιας σχετικής γελοιογραφίας σε μεγάλη εφημερίδα καθημερινής κυκλοφορίας:
-<<…μα γιατί να μην υπάρχουν ιδιωτικά πανεπιστήμια;>>
-<<ποιος είπε πως δεν υπάρχουν, αυτά που έχουμε δεν ανήκουν στον Συνασπισμό; (τον σημερινό ΣΥΡΙΖΑ για τους νεώτερους..)
Κάθε χρόνο, χιλιάδες παιδιά που τελειώνουν το Λύκειο, είτε γιατί δεν μπήκαν στη σχολή της προτίμησής τους, είτε γιατί δεν πέτυχαν σε οποιαδήποτε σχολή, φεύγουν στο εξωτερικό για να σπουδάσουν. Αυτό πέραν των άλλων συνεπειών, σε προσωπικό και οικογενειακό επίπεδο, συνεπάγεται μια τεράστια οικονομική αιμορραγία.
Η λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων, θα προσέφερε απασχόληση σε χιλιάδες επιστήμονες οι οποίοι τώρα είτε είναι άνεργοι ή ετεροαπασχολούμενοι, είτε κυρίως φεύγουν στο εξωτερικό-το γνωστό brain drain.
Επίσης θα έβρισκαν απασχόληση και πολλές άλλες κατηγορίες εργαζομένων, όπως υπάλληλου γραφείου, βοηθητικό προσωπικό και λοιποί.
Η χώρα που δημιούργησε τις επιστήμες, η κοιτίδα του σύγχρονου δυτικού πολιτισμού, είναι αδιανόητο να προστρέχει σε άλλες χώρες για την εκπαίδευση των νέων της, όπως Βουλγαρία, Ρουμανία, Τσεχία, ή Γερμανία, Ηνωμένες πολιτείες κλπ
Στα βασικά ΄΄εξαγώγιμα προϊόντα΄΄ της χώρας μας, θα έπρεπε να είναι η γνώση και ο πολιτισμός. Επιστημονικοί τομείς, όπως για παράδειγμα φιλοσοφία, αρχαιολογία κλπ θα έπρεπε να αποτελούν σημείο αναφοράς σε παγκόσμιο επίπεδο, μέσα από τα ελληνικά πανεπιστήμια, δημόσια και ιδιωτικά.
Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, με τη μορφή των ιδιωτικών κολλεγίων που συνεργάζονται με ξένα ιδιωτικά πανεπιστήμια, είναι πραγματικότητα εδώ και πολύ καιρό. Προς τι λοιπόν η υπεκφυγή και η υποκρισία;
Είναι απόλυτη ανάγκη, για την ελληνική οικονομία, αλλά και για τη διασφάλιση του κύρους του σύγχρονου αλλά και του διαχρονικού ελληνικού πολιτισμού, η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα, που θα προσελκύει υψηλών απαιτήσεων δυναμικό, θα προσφέρει σπουδές υψηλού επιπέδου και ο τίτλος που θα χορηγείται από αυτά, θα προσδίδει κύρος και αξιοπιστία στον φέροντα επιστήμονα και θα του ανοίγει σπουδαίους δρόμους στην αγορά εργασίας.
Όσο για τα δημόσια πανεπιστήμια, μόνο αρνητική δεν είναι η λειτουργία των ιδιωτικών. Μέσα από τον υγιή ανταγωνισμό, θα ανέβει το επίπεδο των παρεχόμενων σπουδών και σε αυτά, αλλά και το επίπεδο της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης γενικότερα.
-Η κ. Αγγελική Χαραλαμποπούλου είναι Κοινωνιολόγος-Διδάκτωρ Κωνικής Πολιτικής
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου