Το ΠΡΩΤΟ σου χρέος εχτελώντας τη θητεία σου στη ράτσα, είναι να νιώσεις μέσα σου όλους τους προγόνους. Το ΔΕΥΤΕΡΟ, να φωτίσεις την ορμή και να συνεχίσεις το έργο τους. Το ΤΡΙΤΟ σου χρέος, να παραδώσεις στο γιο σου τη μεγάλη εντολή να σε ξεπεράσει. Νίκος Καζαντζάκης «ΑΣΚΗΤΙΚΗ».

ΑΛΛΑΞΤΕ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΦΘΑΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥΕΤΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΠΛΟΥΤΙΣΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΕΙΤΕ ΑΥΤΟΙ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΝΟΜΑΡΧΕΣ ΑΝΤΙΝΟΜΑΡΧΕΣ ΔΗΜΑΡΧΟΙ Η ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.
ΤΕΡΜΑ ΣΤΑ ΤΕΡΠΙΤΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΙΖΟΥΝ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟΙ ΚΑΙ ΑΛΑΖΟΝΙΚΟΙ ΚΕΝΟΔΟΞΟΙ ΚΑΙΣΑΡΙΣΚΟΙ ΚΑΙ ΥΠΟΣΧΟΝΤΑΙ ΠΡΟΟΔΟ ΕΝΩ ΤΟΣΕΣ ΤΕΤΡΑΕΤΙΕΣ ΕΦΕΡΑΝ ΚΥΡΙΩΣ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ.

Παρασκευή 3 Ιανουαρίου 2020

Υπογραφή της Συμφωνίας για τον EAST MED – Σύγκρουση παγκόσμιων συμφερόντων με επίκεντρο την Ελλάδα (ΒΙΝΤΕΟ)

Μπήκαν οι υπογραφές στην διακυβερνητική συμφωνία του EastMed στο Ζάππειο, όπως διαβάσατε εδώ και λίγη ώρα από το el.gr.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, μετά την υπογραφή, έκανε λόγο για έναν νέο ενεργειακό κόμβο στην ανατολική Μεσόγειο μίλησε, τονίζοντας ότι θα συμβάλει στην διαφοροποίηση των πηγών ενέργειας της Ευρώπης.

«Ένας από τους μεγαλύτερους αγωγούς φυσικού αερίου στον κόσμο θα έχει προφανείς θετικές συνέπειες στις χώρες που συμμετέχουν. Αποτελεί παράλληλα συμβολή στην Ειρήνη στην περιοχή. Ο νέος αγωγός θα αυξήσει την γεωστρατηγική υπεραξία Ελλάδας και Κύπρου στη Μεσόγειο, ενώ θα δώσει στρατηγικό βάθος στη συνεργασία μας με το Ισραήλ», τόνισε ο πρωθυπουργός.
Αναφέρθηκε στις στενές σχέσεις που υπάρχουν επίσης με την Αίγυπτο αλλά και τον μετριοπαθή αραβικό κόσμο, ενώ σημείωσε ότι το έργο έχει υποστηριχθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στις δηλώσεις του τόνισε ότι η χώρα μας μετατρέπεται σε κρίσιμο παίκτη στο χώρο της ενέργειας.
«Ο νέος αγωγός είναι τεχνικά υλοποιήσιμος και εμπορικά πιο συμφέρουσα σε σχέση με άλλες επιλογές», συνέχισε ο πρωθυπουργός. Εκτίμησε ότι σύντομα θα υπάρξει και υπογραφή της συμφωνίας από την Ιταλία, η οποία αντιμετωπίζει προβλήματα με τις περιβαντολογικές διατάξεις του κράτους.  «Στο άμεσο μέλλον η γειτονική χώρα θα γίνει το τέταρτο μέλος της προσπάθειας», εκτίμησε.
«Είμαστε ανοικτοί σε όλους υπό την προϋπόθεση ότι σέβονται το διεθνές δίκαιο και τους κανόνες καλής γειτονίας», κατέληξε.
Η εν λόγω συμφωνία έχει εξοργίσει την Τουρκία, η οποία δεν θέλει επ’ ουδενί να μείνει απ’ έξω από την αξιοποίηση των ενεργειακών κοιτασμάτων.
Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις, αυξάνει την ενεργειακή ασφάλεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αποτελώντας εναλλακτική πρόταση από εκείνη της Ρωσίας.
Όπως αντιλαμβάνεστε, ο αγωγός East Med συνιστά αντιπαράθεση μεταξύ των δύο μεγαλύτερων κέντρων εξουσίας του πλανήτη, δηλαδή των διεθνιστών του ΝΑΤΟ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των Δεξιών της Ρωσίας, οι οποίοι βρίσκονται σε συνεννόηση και τον Πρόεδρο των ΗΠΑ, Ν.Τραμπ.
Βάσει των δηλώσεων που ακούσαμε ο αγωγός επιδιώκεται να παρουσιαστεί ως ενέργεια «ειρηνικής συνεργασίας» και όχι ως «αιτία συγκρούσεων», καθότι η οποιαδήποτε σύγκρουση θα προκαλέσει πισωγύρισμα για την πολιτική της παγκοσμιοποίησης.
Τα χαρακτηριστικά του East Med
  • Μήκος: 1.872 χλμ., εκ των οποίων 1.335 χλμ. περίπου υποθαλάσσιο τμήμα και 537 χλμ. περίπου χερσαίο.
  • Αρχική Δυναμικότητα: 10 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα (ΔΚΜ) φ.α. ετησίως.
  • Επέκταση Δυναμικότητας: έως 20 ΔΚΜ φ.α. ετησίως.
  • Προϋπολογισμός (για την αρχική δυναμικότητα): 5,2 δισ. ΕΥΡΩ.
Ο αγωγός Eastern Mediterranean Pipeline («EastMed») αποσκοπεί στην απευθείας διασύνδεση των κοιτασμάτων της Νοτιοανατολικής Μεσογείου με το Ευρωπαϊκό Σύστημα Φυσικού Αερίου, μέσω της Ελλάδας.
Εκτείνεται σε μήκος περίπου 1.900 χιλιομέτρων, με σχεδιαζόμενη δυναμικότητα 10 ΔΚΜ φ.α. ετησίως, ξεκινώντας από τα κοιτάσματα φυσικού αερίου στην Νοτιοανατολική Μεσόγειο μέχρι το σημείο διασύνδεσης με τον αγωγό ΠΟΣΕΙΔΩΝ. Το έργο αποτελείται από τα παρακάτω επιμέρους τμήματα:
  • 165χλμ, περίπου υποθαλάσσιου αγωγού από την Λεκάνη της Λεβαντίνης μέχρι την Κύπρο.
  • 732χλμ περίπου υποθαλάσσιου αγωγού από την Κύπρο έως την Κρήτη.
  • 421χλμ. περίπου Υποθαλάσσιου αγωγού από την Κρήτη μέχρι την Πελοπόννησο.
  • 292 χλμ περίπου για τη διάσχιση της Πελοπόννησο μέχρι τα παράλια του Πατραϊκού κόλπου
  • 17 χλμ. περίπου υποθαλάσσιου αγωγού για τη διάσχιση του Πατραϊκού κόλπου.
  • 245 χλμ για τη διάσχιση της Δυτικής Ελλάδας μέχρι το Φλωροβούνι Θεσπρωτίας.
  • Στο Φλωροβούνι προβλέπεται η διασύνδεσή του με τον υποθαλάσσιο αγωγού φ.α. Ελλάδας – Ιταλίας ΠΟΣΕΙΔΩΝ, μήκους 210 χλμ περίπου. Το κόστος κατασκευής του υποθαλάσσιου αγωγού ΠΟΣΕΙΔΩΝ ανέρχεται σε 0.9 δισ. ΕΥΡΩ.
Το κόστος μεταφοράς του φυσικού αερίου μέσω του EastMed εκτιμάται στα 2,81 δολάρια ανά MMBtu (εκατομμύριο Btu) ή 3,50 δολάρια ανά MMBtu, ανάλογα με την μεταφορική ικανότητα του αγωγού που θα επιλεγεί (20 ή 10 δισ. κυβικά μέτρα αερίου το χρόνο). Το κόστος εξαγωγής του φυσικού αερίου σε υγροποιημένη μορφή (δηλαδή μεταφορά στην Αίγυπτο και υγροποίηση στα εργοστάσια που βρίσκονται εκεί) κυμαίνεται από 3,65 δολάρια ανά MMBtu έως 4,50 δολάρια ανά MMBtu.
Λόγω της άμεσης πρόσβασης στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η επιλογή του East Med έχει το πλεονέκτημα της χαμηλής παρεμβολής πολιτικών κινδύνων και μιας μεγάλης διαφοροποιημένης αγοράς με πολλούς πιθανούς αγοραστές στην απελευθερωμένη και συνδεδεμένη αγορά φυσικού αερίου της ΕΕ. Ο αγωγός θα πρέπει να συμμορφώνεται με το νομικό πλαίσιο της ΕΕ και του τρίτου ενεργειακού πακέτου, που συνεπάγεται είτε ρυθμιζόμενους όρους πρόσβασης τρίτων είτε εξαιρέσεις από τους όρους αυτούς.
Τέλος ο East Med εντείνει τον ανταγωνισμό για το φυσικό αέριο κάτι που σημαίνει μείωση τιμών για τους καταναλωτές.


ΦΩΤΟ eurokinissi

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου