Γράφει ο Νίκος Αναγνωστάτος
Η τραγωδία των Τεμπών έχει συγκλονίσει όλη την ελληνική κοινωνία, με τον τραγικό θάνατο των 57 παιδιών μας κυρίως και προδήλως όλοι διερωτηθήκαμε,γιατί; Πως και γιατί προέκυψε αυτή η απολύτως αδικαιολόγητη μετωπική σύγκρουση των δύο τρένων, στα καλά καθούμενα που έμειναν όλοι εμβρόντητοι, μη θέλοντας να το πιστέψουν ότι το παιδί σου που ταξιδεύει με το πιο ασφαλές, υποτίθεται, μεταφορικό μέσο, το τρένο όπως λέγεται, και θα σου το φέρουν νεκρό στο σπίτι σου. Αδιανόητο! Έτσι κινήθηκαν αμέσως γη και ουρανός για να βρεθούν τα αίτια και οι αίτιοι. Καλώς, πολύ καλώς και είναι βέβαιο ότι η συγκροτηθείσα Επιτροπή Επιστημόνων, θα καταλήξει σε πλήρη και τεκμηριωμένα συμπεράσματα, τα οποία ουδείς θα μπορέσει να αμφισβητήσει.
Οι ανούσιες και εν πολλοίς ανεπαρκείς δικαιολογίες και επικλήσεις των κομματικών οργάνων, σε μια απέλπιδα προσπάθεια να πλήξουν την κυβέρνηση, έχουν επικεντρωθεί στο αν πως και
πόσο εκτελέστηκε η περιβόητη Σύμβαση 717, αποδίδοντας σε αυτό το στοιχείο την αιτία της ανείπωτης αυτής τραγωδίας. Δεν θα ασχοληθώ με αυτή την πλευρά του δυστυχήματος, διότι αυτό θα βρεθεί και θα διαλευκανθεί πλήρως από την Επιστημονική Επιτροπή που συστήθηκε.Θα επιχειρήσω, όμως να διευκρινίσω, ότιη αναζήτηση των ευθυνών δεν εντοπίζεται στην εφαρμογή της τηλεδιοίκησης. Αυτόείναι το πρώτο και μεγάλο λάθος, στο οποίο παγιδεύτηκε και ο υπουργός Κωνσταντίνος Αχ. Καραμανλής, αναλαμβάνοντας βιαστικά και από υπερευαισθησία, το δήθεν πολιτικό κόστος, όπως λέγεται. Στη συνέχεια θα αποτολμήσω να εντοπίσω την πραγματική αιτία, να αποδώσω τις δέουσες ευθύνες εκεί που ουσιαστικά ανήκουν και να προτείνω την απάλειψη αυτού του ύπουλου καταστροφικού καρκινώματος, όχι μόνο στον ΟΣΕ, αλλά σε κάθε πτυχή λειτουργίας του κράτους και κατ’ επέκταση, ολοκλήρου του κοινωνικού βίου.
Μια πρώτη απορίαείναι, δηλαδή πριν καν ξεκινήσει η εφαρμογή αυτής της σύμβασης, θα ήταν φυσικό να γίνονται συγκρούσεις τρένων καθημερινά; Όλα τα προηγούμενα χρόνια έτσι συνέβαινε; Ασφαλώς και όχι. Τότε τι έφταιξε; Η απάντηση είναι πολύ απλή, όσο και οδυνηρή!.
Ο άκρατος και εν πολλοίς τυφλός κομματισμός, που γεννήθηκε το 1981, στον συνδικαλισμό κατ΄ αρχήν, ανδρώθηκε και κυριάρχησε παντού στη συνέχεια, με αποτέλεσμα να αλωθεί ολόκληρο το κράτος και οι υπηρεσίες του, και κατά προφανή επέκταση την στρέβλωση της κοινωνικής συμπεριφοράςκαι εκδηλώσεων, είναι η αιτία οπισθοδρόμησης του ελληνικού πολιτισμού, της Παιδείας, της οικονομίας και γενικότερα κάθε μορφής αξία και σημασία του κοινωνικού βίου.
Στη συνέχεια το υιοθέτησαν όλα τα κόμματα, με πλανερούς και απατηλούς λόγους, ότι κερδίζουν κοινωνικά στρώματα και αυξάνουν την κομματική τους βάση. Τούτο συμβαίνει μεν, αλλά με στρεβλωτικά και καταστροφικά για το ήθος και τις αξιακές επιλογές των πολιτών, αποτελέσματα. Για την αποτροπή των νέων να γνωρίσουν και να νοιώσουν την αξία της αρετής, ως ύψιστης αξίας του ατόμου, κατά τους αρχαίους μας Έλληνες, από τους οποίους διδάχτηκε ολόκληρη η ανθρωπότητα.
Το καρκίνωμα αυτό του κομματισμού, παρόλο που έχει αμβλυνθεί τελευταία, ορισμένα κόμματα εξακολουθούν να στηρίζονται σε αυτό, πρέπει να ξεριζωθεί από την πολιτική ζωή.
Η Νέα Δημοκρατία, είτε ως υγιώς, είτε ως αφελώς σκεπτομένη, ενώ τα προηγούμενα κόμματα που κυβέρνησαν, κομματικοποίησαν ολόκληρο τον κρατικό μηχανισμό, θεώρησε πρέπον να μην ακολουθήσει την στρεβλή αυτή διαδικασία και δεν πείραξε κανέναν από όλους αυτούς που είχαν και έχουν καταλάβει όλη την κρατική διάρθρωση.
Ορθή και θετική αυτή η σκέψη, αλλά όπως κάθε σοβαρή άρρωστη κατάσταση, όπως αυτή του κομματισμού, χρειάζεται σταδιακή εξόντωση, διότι η άμεση προσπάθεια εξυγίανσής της με την ανοχή, δημιουργεί αιφνίδιοσόκ, καταπληξία κατά ελληνική μετάφραση, ξαφνική και βίαιη αναστάτωση, η οποία συνοδεύεται από διαταραχές, που χρειάζονται χρόνο προσαρμογής. Έστω και καθυστερημένα, ας το αντιληφθεί η κυβέρνηση, να ενεργήσει με σύνεση και προσοχή στην νέα της θητεία που θα εκλεγεί..
Η προσομοίωση των πιο πάνω με την τραγωδία των Τεμπών, έχει ως εξής.
Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, μέλημά της οποίας είναι η διασφάλιση της τήρησης των κανόνων ασφαλείας στον ελληνικό σιδηρόδρομο και η οποία επιλαμβάνεται για την αποκατάσταση της όποιας έλλειψης ή ανωμαλίας, διοικείται από την κ.Ιωάννα Τσιαπαρίκου, που έχει διοριστεί επί κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ, και η οποίαγνώριζε ότι τα συστήματα ελέγχου της κυκλοφορίας και σηματοδότησης δεν λειτουργούσαν, καθώς υπήρχε σχετική προειδοποίηση στην έκθεση ασφαλείας που είχε εκδώσει για το 2017 καιμέχρι τη λειτουργία του συστήματος πρότεινε την τοποθέτηση επιτόπιου προσωπικού διαχείρισης της κυκλοφορίας.
Ο Επιθεωρητής οοποίος ελέγχει την λειτουργία του σταθμού Λαρίσης και ορίζει και ελέγχει τις βάρδιες των Σταθμαρχών, κ. Νικολάου Δημήτρης,συνδικαλιστικό στέλεχος του ΠΑΣΟΚ, λέει ότι είχε βάλει υπηρεσία και δεύτερο σταθμάρχη, που δεν παρουσιάστηκε. Τι έπρεπε να κάνει αφού δεν παρουσιάστηκε ο δεύτερος Σταθμάρχης; Μάλιστα, ο επιθεωρητής επικαλείται το φύλλο παρουσιών σύμφωνα με το οποίο στη νυχτερινή βάρδια θα έπρεπε να εργάζονται τρεις σταθμάρχες. Ο ένας που η βάρδια του τελείωνε στις 11 το βράδυ και άλλοι δύο από τις 10 το βράδυ έως και τις 7 το πρωί. Αλλά σημειώνει ότι ο πιο έμπειρος εκ των δύο δεν παρουσιάστηκε στην υπηρεσία του, με αποτέλεσμα ο 59χρονος να μείνει μόνος του.Τι έκανε ο εν λόγω συνδικαλιστής για να αποκαταστήσει την ασφάλεια κινήσεως των συρμών; Κάθευδε; Την εγκληματική αμέλεια του άπειρου Σταθμάρχη κ.Β.Σαμαρά, δεν είχε υποχρέωση ο κ.Επιθεωρητής να την αντιληφθεί και να την διορθώσει; Αντί λοιπόν να σπεύσει επί τόπου για να αποκαταστήσει την όποια παράληψη, για να αποφευχθεί το πολύνεκρο δυστύχημα, τον πληροφόρησαν, λέει (;) ότι έγινε η τραγική αυτή σύγκρουση και έσπευσε να πάρει αναρρωτική άδεια ενός μηνός, τηλεφωνικά από τον ομόδοξό του Γιατρό, για να αποφύγει τις συνέπειες τις οποίες ήξερε ότι είχε,την ώρα που οι διασώστες μάζευαν πτώματα.
Ο Υπουργός Κώστας Καραμανλής, που και πως υπεισέρχεται η δική του ευθύνη;, έστω και θεωρητικά η πολιτική ευθύνη; Πουθενά και καθόλου! Ευαισθησία η παραίτηση!
Νικόλαος Αναγνωστάτος
Thiakos.blogspot.com
e-mail: nanagnostatos@gmail.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου