Το ΠΡΩΤΟ σου χρέος εχτελώντας τη θητεία σου στη ράτσα, είναι να νιώσεις μέσα σου όλους τους προγόνους. Το ΔΕΥΤΕΡΟ, να φωτίσεις την ορμή και να συνεχίσεις το έργο τους. Το ΤΡΙΤΟ σου χρέος, να παραδώσεις στο γιο σου τη μεγάλη εντολή να σε ξεπεράσει. Νίκος Καζαντζάκης «ΑΣΚΗΤΙΚΗ».

ΑΛΛΑΞΤΕ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΦΘΑΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥΕΤΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΠΛΟΥΤΙΣΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΕΙΤΕ ΑΥΤΟΙ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΝΟΜΑΡΧΕΣ ΑΝΤΙΝΟΜΑΡΧΕΣ ΔΗΜΑΡΧΟΙ Η ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.
ΤΕΡΜΑ ΣΤΑ ΤΕΡΠΙΤΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΙΖΟΥΝ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟΙ ΚΑΙ ΑΛΑΖΟΝΙΚΟΙ ΚΕΝΟΔΟΞΟΙ ΚΑΙΣΑΡΙΣΚΟΙ ΚΑΙ ΥΠΟΣΧΟΝΤΑΙ ΠΡΟΟΔΟ ΕΝΩ ΤΟΣΕΣ ΤΕΤΡΑΕΤΙΕΣ ΕΦΕΡΑΝ ΚΥΡΙΩΣ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ.

Κυριακή 12 Μαρτίου 2023

Οι μηχανοδηγοί διαψεύδουν Τσίπρα και Σπίρτζη!

Η προσπάθεια που καταβάλλει ο ΣΥΡΙΖΑ να βγει εντελώς από το κάδρο των ευθυνών για την ανείπωτη τραγωδία στα Τέμπη, βασίζεται, όπως όλες οι προπαγανδιστικές εκστρατείες, στο γεγονός ότι ο χρόνος είναι ο μεγαλύτερος σύμμαχος της λήθης. Και αποσκοπεί αποκλειστικά στην αποκόμιση εκλογικού οφέλους. Αλλά το δυστύχημα στο Άδενδρο ανατρέπει ένα προς ένα τα επιχειρήματα Τσίπρα, Σπίρτζη και όλων εκείνων που μηρυκάζουν παλιά και νέα ψεύδη.

Ο κ. Σπίρτζης εμφανίστηκε για να πει πως όλα επί ΣΥΡΙΖΑ ήταν καλά καμωμένα και αυτόματα επήλθε η διάλυση άμα τη αποχωρήσει του.

Και ο κ. Τσίπρας επισκέπτεται και συνομιλεί ξανά και ξανά με τους συνδικαλιστές του ΟΣΕ, υπενθυμίζοντας πως τα έλεγαν όλα αυτά, αλλά δεν τους άκουγε κανείς.

Συλλυπητήρια, ευχές και έξω από την πόρτα

Ως γνωστόν, στις 13 Μαΐου 2017, στο Άδενδρο, εκτροχιάστηκε τρένο, έπεσε πάνω σε παρακείμενο κτίσμα, όσοι βρίσκονταν εκεί κοντά είδαν τον χάρο με τα μάτια τους, ενώ σκοτώθηκαν τρεις άνθρωποι και άλλοι δέκα τραυματίστηκαν βαριά.

Ήταν σα να μην συνέβη τίποτε. Ο κ. Τσίπρας έστειλε τα συλλυπητήριά του μέσω… Twitter: «Πληροφορήθηκα με οδύνη για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης. Θέλω να συλλυπηθώ τις οικογένειες των θυμάτων και να ευχηθώ ταχεία ανάρρωση στους τραυματίες».

Ο ΣΥΡΙΖΑ εξέδωσε μια και μοναδική ανακοίνωση για να στείλει

συλλυπητήρια και ευχές για ταχεία ανάρρωση, με μια απλή αναφορά στην ανάγκη για «ταχύτατη διερεύνηση των αιτιών και των συνθηκών του δυστυχήματος».

Ο αρμόδιος υπουργός κ. Σπίρτζης επίσης έστειλε τα συλλυπητήρια για τους νεκρούς και τις ευχές του για τους τραυματίες και έδωσε εντολή για ταχύτατη διερεύνηση των αιτιών του δυστυχήματος.

Ο τότε διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Κώστας Πετράκης δήλωσε πως «είναι από τα χειρότερα (δυστυχήματα) που έχουμε δει».

Ο τότε διοικητής Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Κεντρικής Μακεδονίας, αρχιπύραρχος Κωνσταντίνος Πουλτίδης, είχε δηλώσει πως η επιχείρηση ήταν δύσκολη καθώς «υπήρχε μια άμορφη μάζα σιδερικών».

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ «και όλη η σιδηροδρομική οικογένεια» εξέφρασαν τα θερμά συλλυπητήρια στις οικογένειες των νεκρών και ευχήθηκαν ταχεία ανάρρωση στους τραυματίες.

Η επιτροπή και το… τρενάκι του τρόμου!

Η διερεύνηση ανατέθηκε σε μια τριμελή επιτροπή «εμπειρογνωμόνων», μια εσωτερική επιτροπή «ελεγχομένων» - για να θυμηθούμε αυτά που λέει σήμερα ο ΣΥΡΙΖΑ για την αποτελούμενη από εγνωσμένου κύρους επιστημόνων – που προερχόταν από τον ίδιο τον ΟΣΕ.

Η επιτροπή αποφάνθηκε ότι αιτία του δυστυχήματος ήταν η υπερβολική ταχύτητα. Όπως ανέφεραν, το τρένο έτρεχε με 144,343 χλμ. την ώρα, σε σημείο που το ανώτατο όριο ήταν τα 60 χλμ!

Επομένως, έφταιγε ο μηχανοδηγός και δεν χρειαζόταν κανείς να ζητήσει συγγνώμη και κανείς να παραιτηθεί.

Είπαν δηλαδή – και έγινε αποδεκτό – ότι η εταιρία είχε μηχανοδηγούς που έτρεχαν σα να οδηγούσαν τα τρενάκια του τρόμου, δεν τηρούσαν κανένα πρωτόκολλο, συμπεριφέρονταν εγκληματικά. Ουδείς διερωτήθηκε τι είδους εκπαίδευση είχαν λάβει αυτοί οι άνθρωποι ποιος τους εκπαίδευσε. Και ουδείς ανησύχησε για το ενδεχόμενο οποιοσδήποτε άλλος να πράξει το ίδιο στο μέλλον.

Το περί «υπερβολικής ταχύτητας» έγινε αμέσως κυρίαρχη άποψη, διαδόθηκε με ταχύτητα φωτός, δεν απολογήθηκε κανείς, ενώ ένας από τους μηχανοδηγούς ταλαιπωρήθηκε επί πέντε χρόνια ως κατηγορούμενος. Απηλλάγη τον Οκτώβριο του 2022. Αλλά ούτε και τότε σηκώθηκε ο κόσμος στο ποδάρι. Να διερωτηθεί κάποιος «τι έγινε βρε παιδιά; Αφού δεν είχαμε υπερβολική ταχύτητα, τι μας λέγατε για τα ευρήματα του ταχογράφου; Και τελικά ποια ήταν τα αίτια του δυστυχήματος; Άνθρωποι σκοτώθηκαν!».

Για το δυστύχημα στο Άδενδρο και σήμερα λένε τα ίδια. Μάλιστα, σε μια εκπομπή, ο κ. Σκουρλέτης είπε πως «αθωώθηκε ο δεύτερος (μηχανοδηγός)»!

Προφανώς! Διότι ο άλλος σκοτώθηκε! Μας λένε δηλαδή ότι αυτός που έχασε τη ζωή του έτρεχε σαν τρελός και όλοι οι άλλοι συνάδελφοί του τον παρακολουθούσαν λέγοντας «τι ωραία περνάμε στο τρενάκι του τρόμου»!

Προφανώς αυτό δεν συνέβη. Διότι τότε θα ήταν και οι άλλοι συνεργοί και δεν θα αθωωνόταν ο άνθρωπος.

Έλεγαν ψέματα και τότε, όπως και τώρα. Διότι έναν χρόνο μετά, στην ειδική έκθεσή της, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων ανέφερε πως το δυστύχημα στο Άδενδρο «πιθανόν να είχε αποφευχθεί αν λειτουργούσε το σύστημα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης».

Μιλάμε για τη σύμβαση η οποία είχε υπογραφεί τον Σεπτέμβριο του 2014 από την κυβέρνηση Σαμαρά και έπρεπε δεσμευτικά να είχε ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του 2016.

Αλλά δεν τον άκουγε ο σημερινός συνομιλητής του…

Και τότε, τον Μάιο του 2017, ο ίδιος άνθρωπος με τον οποίο συνομιλεί σήμερα ο κ. Τσίπρας, ο πρόεδρος των μηχανοδηγών, Κώστας Γενιδούνιας, είχε πει ξεκάθαρα: «Στο μεγαλύτερο μέρος του δικτύου δεν λειτουργεί κανένα σύστημα ή σχεδόν υπολειτουργούν εκεί που λειτουργούν τα συστήματα ασφαλείας. Τι εννοούμε εμείς όταν λέμε συστήματα ασφαλείας, εμείς οι μηχανοδηγοί; Εννοούμε την τηλεδιοίκηση, αυτή δηλαδή που χαράσσει την πορεία των τρένων, τα φωτοσήματα, αυτά που δείχνουν στον μηχανοδηγό τις ενδείξεις για την αλλαγή της πορείας αλλά και τις αλλαγές της ταχύτητας και το σύστημα έναντι του ανθρώπινου λάθους, το ETCS, τα οποία όλα αυτά έχουν εγκατασταθεί, έχουν ολοκληρωθεί από τις αρχές της δεκαετίας του 2000 και σήμερα δεν λειτουργούν».

Επομένως, ο κ. Τσίπρας, που σήμερα λέει πως η κυβέρνηση είχε προειδοποιηθεί, δεν είχε λάβει υπόψη του τις ίδιες προειδοποιήσεις όταν ήταν πρωθυπουργός.

Δεν υπήρχε ανησυχία, μόνο ο ανθρώπινος παράγοντας

Ο ίδιος ο κ. Σπίρτζης, απαντώντας στο Βουλή το 2017, είχε απαντήσει πως «τα ατυχήματα που σημειώθηκαν δεν οφείλονται σε συγκεκριμένη συστηματική αιτία, ώστε να δημιουργείται ανησυχία για τη λειτουργία των Ελληνικών Σιδηροδρόμων. Από τα πορίσματα των εν λόγω ατυχημάτων διαπιστώθηκε ότι δεν οφείλονται στη συντήρηση του δικτύου. Το σιδηροδρομικό δίκτυο βρίσκεται σε βάση εξελισσόμενης συνολικής αναβάθμισης. Για το ατύχημα στο Άδενδρο το αίτιο εκτροχίασης οφείλεται στον ανθρώπινο παράγοντα. Η επικείμενη παράδοση νέων τμημάτων διπλής ηλεκτροδοτημένης, σηματοδοτημένης και τηλεδιοικούμενης γραμμής θα βελτιώσει θεαματικά τους παράγοντες ασφαλούς κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών και θα ελαχιστοποιήσει τις πιθανότητες συμβάντος λόγω ανθρώπινων λαθών, καθότι θα διαθέτουν συστήματα και διατάξεις προστασίας…».

Επομένως – και παρά το δυστύχημα – δεν υπήρχε ανησυχία, ευθυνόταν ο «ανθρώπινος παράγοντας» - για τον οποίο άλλη γνώμη αποδείχθηκε ότι είχε η Δικαιοσύνη – και η παράδοση της τηλεδιοίκησης και της σηματοδότησης ήταν… επικείμενη!

Μιλώντας τις προάλλες στον Σκάι και απαντώντας στο ερώτημα αν υιοθετεί το ανθρώπινο λάθος, ο κ. Σπίρτζης απάντησε αρνητικά, καθώς «έπρεπε να υπήρχε προσωπικό, να έχουν γίνει συντηρήσεις»…

Και όχι μόνο αυτά!

Δεν λειτουργούσε τίποτε!

Την 1η Ιουνίου 2017, η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης, είχε καταγγείλει ότι ο ελληνικός σιδηρόδρομος βρισκόταν σε «καθεστώς απαξίωσης», με τον πρόεδρο της κ. Γενιδούνια να σχολιάζει πως «το πόρισμα για το Άδενδρο βγήκε πολύ εύκολα»…

Είπαν επίσης πως αν και έχουν ξοδευτεί δισεκατομμύρια ευρώ στον σιδηρόδρομο, ωστόσο βασικές υποδομές, όπως η ολοκλήρωση του βασικού σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη που πήγαινε από παράταση σε παράταση, το συνεχές πλιάτσικο και το απαρχαιωμένο τροχαίο υλικό), καθώς και η υπολειτουργία των συστημάτων GSMR και ECTS.

Συγκεκριμένα οι μηχανοδηγοί ανέφεραν (το 2017 για να μην ξεχνιόμαστε):

Γραμμή Αθήνας - Θεσσαλονίκης

-Δεν λειτουργεί τηλεδιοίκηση και φωτοσήματα στο 70% της γραμμής. Δεν λειτουργούν ECTS και GSMR και υπάρχει μονή γραμμή Θήβας- Τιθορέας εδώ και 10-12 μήνες, λόγω εργασιών.

-Ο ορεινός όγκος (Τιθορέα-Δομοκός) λειτουργεί με φωτοσήματα, αλλά με σημαντικά προβλήματα στην συντήρησή τους (παλιό σύστημα, δεν βρίσκονται ανταλλακτικά) και συχνές βλάβες.

-Μεταξύ Δομοκού-Παλαιοφαρσάλου υπάρχει εδώ και 8 μήνες μονή γραμμή κυκλοφορίας, λόγω έργων.

-Είσοδος (μόνιμη) σε παρακαμπτηρίους χωρίς φωτοσήματα, σε Δομοκό, Παλαιοφάρσαλο, Μεζούρλο, Λάρισα, Νέους Πόρους, Άδενδρο, Σίνδο και Θεσσαλονίκη.

-Ηλεκτροκίνηση μόνο μεταξύ Παλαιοφαρσάλου-Θεσσαλονίκης. Στον Παλαιοφάρσαλο γίνεται αλλαγή μηχανής (σε diesel προς Αθήνα, σε ηλεκτράμαξα προς Θεσσαλονίκη).

-Σοβαρά προβλήματα στις «γαλαρίες» (Πλαταμώνα-Τέμπη), αναφορικά με τον φωτισμό και την επικοινωνία.

-Έξι μόλις δρομολόγια την ημέρα προς Θεσσαλονίκη, όταν το 2010 είχαμε 10, με χρόνο 5 ώρες και 30 λεπτά από το 2012, ενώ το 2009 ο χρόνος πλησίαζε τις 4 ώρες και 20 λεπτά (με τρένα express).

-Τo Δίκτυο ηλεκτροκίνησης την περίοδο 2008-2011 λεηλατήθηκε (όπως και το δίκτυο οπτικών ινών), η ΠΕΠΕ κατέθεσε μηνυτήρια αναφορά.

Η ανακατασκευή της ηλεκτροκίνησης στοίχισε πάνω από 15 εκατομμύρια ευρώ και ολοκληρώθηκε (μέχρι Τιθορέα) το 2015.

Προαστιακός Αθήνας (αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» - Κιάτο)

-Ιδρύθηκε το 2004 με τους Ολυμπιακούς Αγώνες, ενώ η γραμμή προς Κιάτο δόθηκε στην κυκλοφορία την περίοδο 2006-2007.

-Το Δίκτυο είναι με ηλεκτροκίνηση, χωρίς τηλεδιοίκηση και σύστημα προστασίας έναντι του ανθρώπινου λάθους (ECTS), χωρίς σύστημα επικοινωνίας (GSMR), ενώ τα φωτοσήματα λειτουργούν μόνο σε μέρος του δικτύου (από Λιόσια μέχρι αεροδρόμιο). Τα συστήματα είχαν εγκατασταθεί και λειτούργησαν μέχρι το 2010 και μέρος τους σήμερα είναι λεηλατημένο.

-Τα δρομολόγια έχουν περιοριστεί σε 3 ανά ώρα (στην αρχική του λειτουργία ήταν 4 ή 5) λόγω έλλειψης μηχανοδηγών και μη λειτουργίας της τηλεδιοίκησης. Λόγω έλλειψης μηχανοδηγών τα δρομολόγια σταματούν στις 21.44 το βράδυ από αεροδρόμιο, ενώ το μετρό συνεχίζει την λειτουργία του μέχρι τις 12 τα μεσάνυχτα.

-Δεν υπάρχει απευθείας σύνδεση με το κέντρο, καθώς απαιτείται μετεπιβίβαση στο σταθμό Λιοσίων και όχι όλες τις ώρες της ημέρας.

-Αναμένεται η απευθείας σύνδεση με τον σταθμό Λαρίσης το επόμενο διάστημα (σύμφωνα με τις εξαγγελίες θα δοθεί τις επόμενες εβδομάδες).

Προαστιακός Αθήνας (Προς Χαλκίδα και Πειραιά)

-Τα δρομολόγια γίνονται ανά δυο ώρες, λόγω έλλειψης προσωπικού. Δίκτυο χωρίς τηλεδιοίκηση, φωτοσήματα, ECTS, GSMR.

-Ηλεκτροκίνηση από Κιούρκα μέχρι Χαλκίδα και αντίστροφα (στα Κιούρκα μετεπιβίβαση σε συρμούς diesel). Αναμένεται η παράδοση προς χρήση της ηλεκτροκίνησης προς Αθήνα.

-Από Αθήνα μέχρι Πειραιά η κυκλοφορία γίνεται σε μονή γραμμή κυκλοφορίας (παρότι έχουν κατασκευαστεί 2 γραμμές).

-Πολλές διαβάσεις για πεζούς, που τοποθετούνται από τοπικούς φορείς, ενώ υπάρχουν πεζογέφυρες.

-Η γραμμή μεταξύ Οινόης-Χαλκίδας ανακαινίστηκε το 2013 (4 χρόνια εργασιών) και σήμερα παρουσιάζει τα ίδια προβλήματα με την προηγούμενη γραμμή (συχνές καθιζήσεις), αφού η χάραξη έγινε στην ίδια γραμμή.

-Δεν λειτουργεί τηλεματική, σταθμοί χωρίς εκδοτήρια.

Για Μακεδονία-Θράκη

-Το δίκτυο από Θεσσαλονίκη προς Αλεξανδρούπολη είναι με μονή γραμμή κυκλοφορίας, χωρίς κανένα σύστημα (φωτοσήματα- τηλεδιοίκηση). Το ίδιο και η γραμμή προς Φλώρινα και Έδεσσα.

-Από τις 25 Σεπτεμβρίου του 2016 έχει διακοπεί η σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ Δράμας-Θεσσαλονίκης, λόγω έργων, ενώ από τις 25 Μαΐου διακόπηκε και η σιδηροδρομική σύνδεση με Βουλγαρία, λόγω έλλειψης μηχανοδηγών. Από το 2010, έχει διακοπεί η σιδηροδρομική σύνδεση με Τουρκία.

-Μεταξύ Θεσσαλονίκης-Αλεξανδρούπολης κυκλοφορούν 2 τρένα την ημέρα, αντί 5 που κυκλοφορούσαν μέχρι το 2010, ενώ σοβαρά προβλήματα υπάρχουν και στην σιδηροδρομική σύνδεση με το λιμάνι Αλεξανδρούπολης.

Εμπορικά τρένα

-Εδώ και 18 μήνες, η γέφυρα του Γαλλικού είναι κλειστή, λόγω έργων για την αποκατάσταση προβλήματος, με αποτέλεσμα η κυκλοφορία των τρένων προς Ειδομένη να γίνεται μέσω παράκαμψης από την γέφυρα του Αξιού.

-Δεν υπάρχει ακόμα σαφές χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση του έργου. Αποτέλεσμα να μην μπορεί να καλυφθεί (σε συνδυασμό με την έλλειψη προσωπικού), το απαιτούμενο έργο από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

-Στην γραμμή Θεσσαλονίκη-Ειδομένη δεν λειτουργούν φωτοσήματα και τηλεδιοίκηση, με αποτέλεσμα να μειώνεται η χωρητικότητα της γραμμής.

-Στο Ικόνιο είναι μονή γραμμή, χωρίς απευθείας σύνδεση με την γραμμή προς Θεσσαλονίκη. Στο Θριάσιο δεν έχει παραληφθεί ακόμα το σύνολο του έργου και στη γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης κυκλοφορούν ένα τρένο καθημερινά, με το δεύτερο να δρομολογείται κατά διαστήματα.

Όλα αυτά συνέβαιναν – και καταγγέλλονταν – το 2017. Και επομένως όταν ο κ. Σπίρτζης μας λέει πως επί ΣΥΡΙΖΑ η λειτουργία των σιδηροδρόμων ήταν μια… παρένθεση όασης και όταν ο κ. Τσίπρας καταγγέλλει πως δεν εισακούονταν οι σιδηροδρομικοί, απλά λένε ψέματα! Για να αποκομίσουν εκλογικά οφέλη – τα οποία, ωστόσο, δεν αποκομίζουν!

 

*Η Σοφία Βούλτεψη είναι Βουλευτής Β3 Νοτίου Τομέα Αθηνών, υφυπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, δημοσιογράφος

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου