Η Κομοτηνή αποτελεί τον κατάλληλο χώρο για να εστιάσει κανείς την προσοχή του σε ό,τι αφορά την Εθνική Άμυνα και την ασφάλεια, υποστήριξε μιλώντας στο «Ράδιο Παρατηρητής 94fm» ο Επίτιμος Αρχηγός ΓΕΣ και πρώην Υπουργός Άμυνας Δρ. Φράγκος Φραγκούλης με την αφορμή της παρουσίας του στην ημερίδα που διοργάνωσαν το Σάββατο 28-05-2022 στην Κομοτηνή η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού Ροδόπης και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Ροδόπης.
Ερωτηθείς σχετικά με την θεματολογία της ημερίδας που αφορά στον γεωπολιτικό ρόλο της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης
στην ενεργειακή και εθνική ασφάλεια της Ελλάδας, ο ίδιος εξήγησε πως η συγκεκριμένη ημερίδα αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία οι ομιλητές να τοποθετηθούν επί του ζητήματος, να αναλύσουν την επιβολή της γείτονος χώρας, η οποία όπως εξήγησε «προσπαθεί να εκμεταλλευτεί τη συγκυρία λόγω της επέμβασης της Ρωσίας στην Ουκρανία, και να κρύψει τον δικό της αναθεωρητισμό, ο οποίος δεν είναι άλλος από το να επιβουλεύεται μονίμως όλες τις γειτονικές χώρες».Η Τουρκία σε περιδίνηση
Ερωτηθείς σχετικά ο ίδιος εξήγησε πως ο αναθεωρητισμός της Τουρκίας δεν έχει αλλάξει τονίζοντας πως «το τελευταίο διάστημα έχουν αποθρασυνθεί, πέραν κάθε ορίου, την στιγμή που τέθηκαν τα θέματα ευθέως μέσα στην Άγκυρα από τον υπουργό εξωτερικών τον κ.Δένδια και τελευταία από την επίσκεψη του έλληνα πρωθυπουργού στις ΗΠΑ».
«Από κει και πέρα η συγκεκριμένη χώρα είναι σε μια περιδίνηση, αισθάνθηκε ότι δεν μπορεί να μονοπωλεί πλέον την ενημέρωση της διεθνούς κοινότητας, και γι’ αυτό βλέπετε ότι φτάσανε να πετάνε μέχρι την Αλεξανδρούπολη, λες κι εμείς θα φοβηθούμε» ανέφερε εξηγώντας πως «επειδή πολλά βλέπουμε και στα κοινωνικά δίκτυα και στις εφημερίδες κ.ο.κ., καλά κάνει και ανησυχεί ο κόσμος, αλλά να μην φοβάται. Η Ελλάδα είναι ισχυρή».
Απαραίτητη η δημιουργία Συμβουλίου Εθνικής Ασφάλειας
Ο Επίτιμος Αρχηγός του ΓΕΣ επανέλαβε το αίτημα για την δημιουργία Συμβουλίου Εθνικής Ασφάλειας, το οποίο θα συναποφασίζει για τον τρόπο χάραξης εθνικής πολιτικής, εξηγώντας πως η Ελλάδα αποτελεί ένα από τα ελάχιστα κράτη που δεν έχουν τέτοιο συμβούλιο που να καθορίζει την εθνική άμυνα και ασφάλεια και πλέον σε αυτήν να κινούνται όλες οι κυβερνήσεις, ενώ ερωτηθείς σχετικά με τις πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού Άμυνας κ.Νίκου Παναγιωτόπουλου σε ό,τι αφορά την αγορά των μαχητικών αεροσκαφών F-35 τόνισε πως ορθώς η πολιτική ηγεσία σκέφτεται την ενίσχυση της άμυνας, ωστόσο όπως έκανε σαφές «προσωπικά εγώ συμφωνώ μόνο όταν οι εισηγήσεις είναι των αρχηγών των αρμοδίων κλάδων».
Προχωρώντας την συζήτηση ο ίδιος τόνισε πως «εκ λάθους δεν είχαμε μπει στην ανάπτυξη του προγράμματος των F-35 διότι πήγαμε σε ένα άγνωστο οπλικό σύστημα το Europe 15 και σπάσαμε τα μούτρα μας, με αποτέλεσμα η Τουρκία να βρίσκεται μπροστά». «Εάν δεν είχαν κάνει το λάθος οι Τούρκοι να πάρουν τα ρώσικα τα S-400, τώρα η Τουρκία θα είχε F-35, διότι μετείχε του προγράμματος ανάπτυξης του συγκεκριμένου αεροσκάφους» πρόσθεσε για να τονίσει πως η απόφαση για την προμήθεια των F-35 είναι ορθή ωστόσο για να υλοποιηθεί απαιτούνται αρκετά χρόνια, με τον ίδιο να χαρακτηρίζει ως «αδήριτη ανάγκη» την ανάγκη εκσυγχρονισμού των υφιστάμενων F-16.
Τι πρέπει να γίνει στη Θράκη
Επικεντρώνοντας την συζήτηση στην Θράκη ο κ.Φράγκος εξήγησε πως υπάρχουν μια σειρά συγκεκριμένων πραγμάτων που πρέπει να υλοποιηθούν. Το πρώτο αφορά στην εμπιστοσύνη στις Ένοπλες δυνάμεις, ωστόσο το κυριότερο όλων όπως υποστήριξε είναι η επίλυση του δημογραφικού προβλήματος, το οποίο ο ίδιος συνδέει με την αντιμετώπιση της ανεργίας, των μισθών και του κόστους ζωής.
«Το δημογραφικό για να επιλυθεί θέλει θέσεις εργασίας, θέλει ανάπτυξη, θέλει ανατολική σιδηροδρομική Εγνατία, θέλει κάθετο οδικό άξονα, θέλει ενεργοποίηση του λιμένα της Αλεξανδρουπόλεως, θέλει τα γεωθερμικά, θέλει πολλά» πρόσθεσε για να εξηγήσει πως αυτά αποτελούν την απαρχή για την αύξηση τόσο της αμυντικής ισχύς μιας χώρας, όσο και της γεωπολιτικής και γεωστρατηγική της αξίας.
Στο πλαίσιο αυτό όπως επεσήμανε η πολιτεία οφείλει να «τρέξει» ταχύτατα δυο διαγωνισμούς, αμφότεροι εκ των οποίων αφορούν σε σιδηροδρομικές συνδέσεις. «Ο ένας αφορά το Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη – Καβάλα – Τοξότες και το άλλο είναι Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο. Το πρώτο κομμάτι θα γίνει μονή σιδηροδρομική γραμμή ηλεκτροκίνητη. Το δεύτερο θα γίνει διπλή σιδηροδρομική γραμμή από Αλεξανδρούπολη μέχρι Ορμένιο. Το αίσχος όμως στην προκειμένη περίπτωση είναι από Τοξότες, Ξάνθη, Κομοτηνή, Αλεξανδρούπολη, όπου δεν έχει δοθεί ούτε ένα ευρώ για βελτίωση του σιδηροδρομικού δικτύου» ανέφερε καταλογίζοντας στους αρμοδίους αδιαφορία.
«Δεν θα αποφασίζει το Κολωνάκι για τη Θράκη. Οφείλουν να ακουμπήσουν πάνω στο πρόβλημα και όπως έγινε η Εγνατία Οδός να γίνει και η σιδηροδρομική Εγνατία, που θα σημαίνει ανάπτυξη» τόνισε εξηγώντας πως «θα πρέπει να έρθουν να δουν οι ίδιοι τα προβλήματα, να δώσουν λύσεις και όχι κάθε φορά να δίνουν τις λύσεις 2-3 μήνες πριν τις εκλογές και μετά να το θυμούνται στις επόμενες εκλογές».
Ο πρώην Υπουργός επεσήμανε πως δεν πρόκειται για θέμα μόνο των τοπικών βουλευτών, αλλά συνολικά της εθνικής πολιτικής της χώρας, τονίζοντας πως «το Συμβούλιο Εθνικής Ασφαλείας δεν χαράσσει μονάχα τα θέματα που νομίζουμε της άμυνας και της ασφάλειας, χαράσσει και την οικονομική ανάπτυξη ενός τόπου, καθορίζει τους στόχους που θα πρέπει οικονομικά να αναπτυχθεί μια περιοχή». «Πώς θα φέρουμε νέους ανθρώπους εάν εγώ μπορώ και πηγαίνω στη Βουλγαρία και παίρνω με 1,4 τη βενζίνη και εδώ την πληρώνω 2,5. Πώς θα επιβάλω κίνητρα αν 24% είναι το ΦΠΑ στους Αθηναίους και 24% είναι και στον κάτοικο της Ξυλαγανής ή της Μαρώνειας;» διερωτήθηκε υπενθυμίζοντας και την μελέτη που υπάρχει ήδη από το 2010 και έχει υποβληθεί από τον στρατό στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ και αφορά στην δημιουργία κάθετου άξονα που ξεκινάει από τον κόμβο της Μαρώνειας, διέρχεται από τις Σάπες, Μεταξάδες κ.ο.κ.. Όπως έκανε γνωστό ο τότε Περιφερειάρχης κ. Σόκος την είχε υποβάλλει και την είχε ασπαστεί ωστόσο έκτοτε το «υπουργείο Υποδομών κοιμάται».
Πηγή: www.paratiritis-news.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου