Το ΠΡΩΤΟ σου χρέος εχτελώντας τη θητεία σου στη ράτσα, είναι να νιώσεις μέσα σου όλους τους προγόνους. Το ΔΕΥΤΕΡΟ, να φωτίσεις την ορμή και να συνεχίσεις το έργο τους. Το ΤΡΙΤΟ σου χρέος, να παραδώσεις στο γιο σου τη μεγάλη εντολή να σε ξεπεράσει. Νίκος Καζαντζάκης «ΑΣΚΗΤΙΚΗ».

ΑΛΛΑΞΤΕ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΦΘΑΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥΕΤΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΠΛΟΥΤΙΣΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΕΙΤΕ ΑΥΤΟΙ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΝΟΜΑΡΧΕΣ ΑΝΤΙΝΟΜΑΡΧΕΣ ΔΗΜΑΡΧΟΙ Η ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.
ΤΕΡΜΑ ΣΤΑ ΤΕΡΠΙΤΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΙΖΟΥΝ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟΙ ΚΑΙ ΑΛΑΖΟΝΙΚΟΙ ΚΕΝΟΔΟΞΟΙ ΚΑΙΣΑΡΙΣΚΟΙ ΚΑΙ ΥΠΟΣΧΟΝΤΑΙ ΠΡΟΟΔΟ ΕΝΩ ΤΟΣΕΣ ΤΕΤΡΑΕΤΙΕΣ ΕΦΕΡΑΝ ΚΥΡΙΩΣ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ.

Πέμπτη 28 Ιουνίου 2018

Αγοράζουμε Ελληνικά: Ελληνικές εξαγωγές και απόδημος Ελληνισμός*



του Λεωνίδα Κουμάκη Η σύγχρονη Ελλάδα, στολισμένη με την μεγάλη δόξα που της χάρισε διαχρονικά η αξεπέραστη χρυσή εποχή του 5ου αιώνα π.Χ., βρέθηκε για πολλά χρόνια σε μια κατάσταση «εικονικής ευημερίας» με ένα προβληματικό πολιτικό, κοινωνικό και
συνδικαλιστικό κατεστημένο, χωρίς όραμα και υπευθυνότητα.
Το αποτέλεσμα ήταν η υπερχρέωση, η θεαματική αύξηση των εισαγωγών και η μείωση των εξαγωγών, η καταστροφή του παραγωγικού ιστού, η αύξηση των ανέργων, η ραγδαία μείωση των εισοδημάτων και των συντάξεων. Και ακριβώς δίπλα εξ ανατολών, ένας επιθετικός γείτονας που τροφοδοτεί συστηματικά, επί ολόκληρες δεκαετίες, την Ελλάδα με στρατιές λαθρομεταναστών από κάθε γωνιά της γης, με μανδύα τους πρόσφυγες της Συρίας οι οποίοι δικαιολογημένα ψάχνουν καταφύγιο για να σώσουν την ζωή τους. Επί πλέον, δημιούργησε μεθοδικά ένα μουσουλμανικό τόξο στα βόρεια σύνορα της Ελλάδος (Αλβανία, Σκόπια) απειλώντας συνεχώς την ανασύσταση μιας νέο – οθωμανικής φαντασίωσης. Μέσα στο πλαίσιο αυτό, η Ελλάδα οδηγήθηκε στους μηχανισμούς του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (23 Απριλίου 2010) και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το ΔΝΤ έκανε διαδιχικές, άστοχες προβλέψεις για την Ελληνική οικονομία, με την κάθε μια να διαψεύδεται από την επομένη και φυσικό αποτέλεσμα να βυθίζεται στην φτώχεια ολοένα και μεγαλύτερος πληθυσμός Ελλήνων πολιτών.
Οι Έλληνες δεν υπήρξαν ποτέ εύκολα θηράματα, ακόμα και για τους πλέον ισχυρούς – το απέδειξαν κατ΄ επανάληψη στην διαχρονική τους πορεία μέσα στον χρόνο.
Σήμερα τις δεκάδες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Ελλάδα μία από τις πολύ βασικές είναι η αύξηση των εξαγωγών και η μείωση του ελλείμματος στο εμπορικό της ισοζύγιο.
Σε μία μόνο χρονιά, την τελευταία της «εικονικής ευημερίας» (2008) η Ελλάδα είχε αρνητικό εμπορικό ισοζύγιο κατά 44,3 δις Ευρώ – συνολικές εισαγωγές 65,5 δις Ευρώ, συνολικές εξαγωγές 21,2 δις Ευρώ!
Δέκα ακριβώς χρόνια αργότερα (2017) οι συνολικές εισαγωγές μειώθηκαν στα 50,2 δις Ευρώ, ενώ οι εξαγωγές αυξήθηκαν στα 28,8 δις Ευρώ, περιορίζοντας το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου του 2017 σε 21,4 δις Ευρώ. Ποσό που παραμένει ακόμα πολύ μεγάλο, αν και μειώθηκε στο 50% της τελευταίας χρονιάς της «εικονικής ευημερίας».
Όπως προκύπτει από τον αναλυτικό πίνακα εισαγωγών και εξαγωγών της Ελλάδος την δεκαετία 2008 έως και 2017, το συνολικό έλλειμμα του Ελληνικού εμπορικού ισοζυγίου φθάνει τα 298 δις Ευρώ, δηλαδή καλύπτει το συντριπτικό ποσοστό (80% περίπου) του συνολικού δημόσιου χρέους της Ελλάδος!
Είναι λοιπόν αυταπόδεικτή η τεράστια σημασία που έχει για την εθνική οικονομία της Ελλάδος, η πολύ σημαντική αύξηση των εξαγωγών της.
Το έτος 2010, όταν έγινε πια πεντακάθαρη η οικονομική κρίση και ξεκίνησε η αρθρογραφία για την επιλογή τροφίμων, ποτών και καταναλωτικών προϊόντων με την ένδειξη «Made in Greece», το περιοδικό Estiator ξεκίνησε στην Αμερική την καμπάνια «Αγοράζουμε Ελληνικά» – ένα σύνθημα που απλώθηκε και σε ολόκληρη την Ελλάδα μέσα από έντονη αρθρογραφία που συνεχίζεται μέχρι σήμερα!
Το σκεπτικό του κινήματος «Αγοράζουμε Ελληνικά» ήταν πως με την αγορά προϊόντων με την ένδειξη «Ελληνικό προϊόν» – «Made in Greece» προσφέρουμε στην Ελληνική οικονομία απασχόληση, φόρους, επενδύσεις, ασφαλιστικές εισφορές, μείωση του ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου και ταυτόχρονα μείωση της εξάρτησης από απαιτητικούς δανειστές!
Το 2010 οι συνολικές εξαγωγές της Ελλάδος προς τις ΗΠΑ ανήλθαν σε 1 δις Ευρώ ενώ οι εισαγωγές σε 1,6 δις Ευρώ, με ένα έλλειμμα στο εμπορικό μας ισοζύγιο 626 εκατομμυρίων Ευρώ.
Το 2017 οι συνολικές εξαγωγές της Ελλάδος προς τις ΗΠΑ ανήλθαν σε 1,1 δις Ευρώ ενώ οι εισαγωγές, εξ αιτίας της οικονομικής κρίσης, μειώθηκαν σε 749,5 εκατομμύρια Ευρώ διαμορφώνοντας ένα πλεόνασμα στο εμπορικό μας ισοζύγιο ύψους 373 εκατομμυρίων Ευρώ.
Αλλά και ολόκληρη την τελευταία πενταετία το εμπορικό ισοζύγιο Ελλάδος – ΗΠΑ παραμένει σταθερά θετικό για την Ελλάδα, όπως προκύπτει από τον παρακάτω πίνακα εξαγωγών – εισαγωγών της περιόδου 2013 – 2017:
Από το σύνολο των Ελληνικών εξαγωγών προς τις ΗΠΑ, ένα ποσοστό της τάξεως του 30% αφορά τα Ελληνικά τρόφιμα και ποτά, όπως προκύπτει από τον παρακάτω πίνακα των εξαγωγών Ελληνικών τροφίμων και ποτών προς τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής την τελευταία πενταετία:
*Τα στοιχεία για 2015-2017 είναι προσωρινά
Η σταθερά ανοδική πορεία των Ελληνικών εξαγωγών τροφίμων και ποτών στην Αμερικανική αγορά την τελευταία πενταετία, είναι ενδεικτική των τεράστιων δυνατοτήτων της αγοράς των ΗΠΑ όσον αφορά τα Ελληνικά τρόφιμα και ποτά. Όλα τα Ελληνικά προϊόντα, αλλά ειδικά τα προϊόντα της κατηγορίας αυτής, διακρίνονται για ένα πολύ υψηλό ποιοτικό δυναμικό που εξασφαλίζει το μικροκλίμα της εύφορης Ελληνικής γης με την παρατεταμένη ηλιοφάνεια και την θαλάσσια αύρα του Αιγαίου, της Μεσογείου και του Ιονίου.
Η πρόοδος της τεχνολογίας συνδυάζεται πλέον ιδανικά, από όλους σχεδόν τους Έλληνες εξαγωγείς τροφίμων και ποτών, με τα μοναδικά φυσικά εφόδια που απλόχερα προσφέρει η Ελληνική γη. Δεν είναι λοιπόν καθόλου τυχαίο, ότι ολοένα και περισσότερα Ελληνικά, τυποποιημένα τρόφιμα και ποτά, βραβεύονται σε κορυφαίους διαγωνισμούς τροφίμων & ποτών σε ολόκληρο τον κόσμο.
Όπως είναι λογικό, οι τιμές των Ελληνικών προϊόντων είναι συνήθως ελαφρώς υψηλότερες από τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές των Ελληνικών τροφίμων και ποτών στις αγορές του εξωτερικού. Η διαφορά όμως αυτή, είναι απόλυτα δικαιολογημένη από την ποιότητα και την ποσότητα της Ελληνικής παραγωγής. Πολύ χαρακτηριστική απόδειξη αποτελεί το γεγονός πως μεγάλες εξαγωγικές επιχειρήσεις της Ιταλίας, της Γαλλίας ή της Ισπανίας, προστρέχουν στην Ελληνική πρώτη ύλη τροφίμων ή ποτών προκειμένου να συσκευάσουν και να εξάγουν προϊόντα πολυτελείας σε πανάκριβες τιμές.
Μέσα στο πλαίσιο αυτό, δεν πρέπει να ξεχνάμε ούτε ένα λεπτό πως προϋπόθεση πραγματικής εξόδου της Ελλάδος από την οικονομική κρίση είναι η συνειδητή επιλογή προϊόντων με την ένδειξη «Ελληνικό προϊόν» – «Made in Greece» τόσο από τους Έλληνες που ζουν μέσα στην Ελλάδα, όσο και από τον απόδημο Ελληνισμό ο οποίος αποτελεί μια ακόμα Ελλάδα, έξω από τα σύνορα της Ελλάδος.
Ειδικότερα ο απόδημος Ελληνισμός, προοδεύει και μεγαλουργεί σε όποιο μέρος του κόσμου κι εάν βρίσκεται, συνεχίζοντας την ατέλειωτη οδύσσεια που ξεκίνησε με την Αργοναυτική εκστρατεία τέσσερις αιώνες π.Χ.
Ένα απόδημο Ελληνισμό που διακρίνεται, ξεχωρίζει και κερδίζει την εκτίμηση και τον σεβασμό κάθε χώρας που τον φιλοξενεί σαν δεύτερη πατρίδα του. Η Ελλάδα όμως παραμένει για πάντα το πνευματικό πρότυπο κάθε Έλληνα της διασποράς και των απογόνων του!
Εκτός όμως από τον απόδημο Ελληνισμό, υπάρχει και ένα τεράστιο κύμα φιλελληνισμού σε ολόκληρο τον κόσμο. Κάθε διανοούμενος, κάθε πνευματικός άνθρωπος του πλανήτη μας, ανεξάρτητα από την εθνότητα, την θρησκεία ή το χρώμα του δέρματος του, νοιώθει θαυμασμό και δέος για την αξεπέραστη συνεισφορά του διαχρονικού Ελληνισμού στον παγκόσμιο πολιτισμό.
Τα πρώτα τρία χρόνια της ευαισθητοποίησης του απόδημου Ελληνισμού αλλά και των φιλελλήνων κάθε κατηγορίας για την ανάγκη προτίμησης προϊόντων με την ένδειξη «Ελληνικό προϊόν» – «Made in Greece» (2010, 2011, 2012), το σύνολο των Ελληνικών εξαγωγών αυξήθηκε σχεδόν κατά 30% και η τάση προτίμησης Ελληνικών προϊόντων μέσα στην Ελλάδα μετατράπηκε σε καταναλωτική συνήθεια που αποτυπώνεται σε κάθε καταγραφή καταναλωτικών τάσεων.
Δυστυχώς όμως, όλα αυτά δεν είναι ακόμα αρκετά. Πρέπει να συνεχίσουμε με επιμονή και υπομονή την προσπάθεια αύξησης των Ελληνικών εξαγωγών και την μείωση των εισαγωγών, προκειμένου να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε το μέλλον με αισιοδοξία.
Η βοήθεια του απόδημου Ελληνισμού και όλων των φιλελλήνων, πολλοί από τους οποίους ήδη εφαρμόζουν στην πράξη το μήνυμα «Αγοράζουμε Ελληνικά!» είναι ανεκτίμητη και προσφέρει βαθειά ανάσα ζωής στην Ελλάδα, βοηθώντας αποφασιστικά να απαλλαγεί, με ταχύτητα και ασφάλεια, από την ασφυκτική θηλιά που απειλεί όχι μόνο την οικονομική αλλά και την εθνική της επιβίωση.
Για όλους τους Έλληνες, ανεξάρτητα αν βρίσκονται μέσα στην Ελλάδα ή έξω από αυτήν, αποτελεί ύψιστη υποχρέωση να βοηθήσουν, επιλέγοντας για τις καθημερινές, καταναλωτικές τους ανάγκες προϊόντα με την ένδειξη «Ελληνικό προϊόν» – «Made in Greece» ακόμα και αν χρειαστεί να αλλάξουν ή να προσαρμόσουν τις καταναλωτικές τους συνήθειες!
Σαν επίλογο, ας θυμηθούμε λίγα μόνο από τα λόγια που είπαν για την Ελλάδα ο 44ος Πρόεδρος των ΗΠΑ Μπάρακ Ομπάμα αλλά και γίγαντες της παγκόσμιας διανόησης:
Μπάρακ Ομπάμα (Πρόεδρος ΗΠΑ 20 Ιανουαρίου 2009 – 20 Ιανουαρίου 2017): Έχουμε χρέος στην Ελλάδα, για την αλήθεια, την πίστη… Εδώ πριν από 25 αιώνες, στους βράχους αυτής της πόλης δημιουργήθηκε μια νέα ιδέα, η Δημοκρατία και το κράτος. Ο Περικλής ενέπνευσε με το Σύνταγμα, είπε ότι τα δικαιώματα πρέπει να είναι γραμμένα… Καθ’ όλη τη διάρκεια της ανθρώπινης ιστορίας η φλόγα άναψε εδώ στην Αθήνα και ποτέ δεν έσβησε.
Βίκτωρας Ουγκώ (1802 – 1885): Είναι σπουδαίο να κατάγεσαι από την Ελλάδα, τη χώρα που έδωσε το φως στον κόσμο.
Τζορτζ Μπέρναρντ Σω (1856 – 1950) : Εάν στη βιβλιοθήκη του σπιτιού σου δεν έχεις τα έργα των αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων, τότε ζεις σε ένα σπίτι χωρίς φως.
Φρανσουά Μαρί Αρουέ – Βολταίρος (1694 – 1778) : Υπερασπιστείτε την Ελλάδα, διότι σε αυτούς οφείλουμε τα φώτα μας, τις επιστήμες και όλες μας τις αρετές.
Φρειδερίκος Βίλχελμ Νίτσε (1844 – 1900) : Δεν υπάρχει λαός στον κόσμο ο οποίος να έχει προσφέρει τόσα στην ανθρωπότητα όσα ο ελληνικός και να έχει καταπολεμηθεί τόσο πολύ, από τόσο πολλούς λαούς, οι οποίοι δεν προσέφεραν τίποτα σε αυτήν.
*Το άρθρο αυτό δημοσιεύτηκε στο έντυπο περιοδικό Estiator των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής, το οποίο κυκλοφόρησε τον Ιούνιο του 2018 σε ένα τεύχος αφιερωμένο στο Summer Fancy Food Show 2018
analyst.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου