Το ΠΡΩΤΟ σου χρέος εχτελώντας τη θητεία σου στη ράτσα, είναι να νιώσεις μέσα σου όλους τους προγόνους. Το ΔΕΥΤΕΡΟ, να φωτίσεις την ορμή και να συνεχίσεις το έργο τους. Το ΤΡΙΤΟ σου χρέος, να παραδώσεις στο γιο σου τη μεγάλη εντολή να σε ξεπεράσει. Νίκος Καζαντζάκης «ΑΣΚΗΤΙΚΗ».

ΑΛΛΑΞΤΕ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΦΘΑΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥΕΤΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΠΛΟΥΤΙΣΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΕΙΤΕ ΑΥΤΟΙ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΝΟΜΑΡΧΕΣ ΑΝΤΙΝΟΜΑΡΧΕΣ ΔΗΜΑΡΧΟΙ Η ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.
ΤΕΡΜΑ ΣΤΑ ΤΕΡΠΙΤΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΙΖΟΥΝ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟΙ ΚΑΙ ΑΛΑΖΟΝΙΚΟΙ ΚΕΝΟΔΟΞΟΙ ΚΑΙΣΑΡΙΣΚΟΙ ΚΑΙ ΥΠΟΣΧΟΝΤΑΙ ΠΡΟΟΔΟ ΕΝΩ ΤΟΣΕΣ ΤΕΤΡΑΕΤΙΕΣ ΕΦΕΡΑΝ ΚΥΡΙΩΣ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΟΥΣ.

Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2022

Ο Έλληνας πιλότος που βομβάρδισε το Τόκιο και το θωρηκτό YAMATO

 Γράφει ο Δημήτρης Σταυρόπουλος

Τιμήθηκε με το  Navy Cross και με τρία  Gold Star!

Πολέμησε στην Οκινάουα και το Γκουανταλκανάλ.

Επιτέθηκε και κατέστρεψε το ισχυρότερο-ίσως- πλοίο του ιαπωνικού Στόλου, βομβάρδισε το Τόκυο και τον ναύσταθμο της Yokosuka και χάθηκε μαζί με το αεροπλάνο του στην ιαπωνική θάλασσα.

Για το Ναυτικό των ΗΠΑ, είναι ένας ήρωας!

Ο Thomas Samaras ήταν ο τρίτος Ελληνοαμερικανός που τιμήθηκε με την ανώτατη διάκρισης του Ναυτικού.

 Γεννήθηκε στις 29 Ιανουαρίου 1921 και ήταν υιός του Δημητρίου Σαμαρά από την Κορυτσά της Βορείου Ηπείρου και της Άννας Παππαιωσήφ. 

 Περί τα τέλη του 1941 και με τον Β’ΠΠ σε πλήρη εξέλιξη, πήρε την μεγάλη απόφαση να γίνει πιλότος και επέλεξε να ενταχθεί στο Navy ROTC, το οποίο προετοίμαζε μελλοντικούς χειριστές για την Αεροπορία του Ναυτικού.

 Στις 17 Ιουλίου 1942  παρουσιάστηκε  στο  Κέντρο Στρατολόγησης & Εκπαιδεύσεως  ΝΑCSB στο Detroit και  στις 7 Αυγούστου 1942 μετά από πρότερη αίτηση του  ονομάστηκε Δόκιμος Αεροπόρος.

Πτητική Εκπαίδευση (Basic Flight Training) την οποία ολοκλήρωσε τον Δεκέμβριο του 1943. Σε μία λαμπρή τελετή αποφοίτησης, η οποία έλαβε χώρα στις 30 του μηνός, ο Δόκιμος Αξιωματικός της Αεροπορίας του Ναυτικού των ΗΠΑ, Thomas Samaras με αριθμό μητρώου 701-21-24 ονομάστηκε Σημαιοφόρος (Ensign) και φόρεσε με υπερηφάνεια στο αριστερό μέρος της στολής του τις Χρυσές Πτέρυγες.

Στις 30 Απριλίου 1944 παρουσιάστηκε στον NAS Wildwood στο New Jersey.

 Ο Samaras τοποθετήθηκε στην BOMBING 83 ή VB-83 η οποία ήταν εξοπλισμένη SB2C Helldiver.

 Ο Thomas ανακάλυψε με μεγάλη του χαρά ότι ανάμεσα στους υπόλοιπους συναδέλφους του υπήρχε ένας ακόμη αεροπόρος με Ελληνική καταγωγή! 

Επρόκειτο για τον Σημαιοφόρο (Ι) James C. Sakellariades με τον οποίο άρχισαν να κάνουν συχνά παρέα. 

Τον  Δεκέμβριο  του 1944 με την  απειλή των  Kamikaze  να διογκώνεται  συνεχώς,  αυξήθηκε  και  η  ανάγκη  για  μεγαλύτερη προστασία των πλοίων.

 Η VB-83 χωρίστηκε στα δύο με τον Samaras να παραμένει σε αυτήν και τον Sakellariades να προσχωρεί στην VBF-83 η οποία ήταν εξοπλισμένη με F4U Corsair.

 Σύντομα και οι δύο Μοίρες θα επιχειρούσαν μαζί με τις αδελφές Μοίρες VF-83 και VT-83 από το αεροπλανοφόρο USS Essex (CV-9).

Ο ΒΟΜΒΑΡΔΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΘΩΡΗΚΤΟΥ

Στις 14 Μαρτίου 1945 το USS Essex απέπλευσε από την νήσο Ulithi ως μέλος της Task Force 58 με κατεύθυνση την Okinawa και τις Ιαπωνικές ακτές.

 Σκοπός ήταν η έναρξη προπαρασκευαστικών χτυπημάτων εναντίον στρατηγικών στόχων των Ιαπώνων ενόψει της επικείμενης απόβασης των Αμερικανών στην νήσο (Operation Iceberg) και η υποστήριξη των φίλιων στρατευμάτων που θα αποβιβάζονταν στις ακτές.

 Ο Ελληνοαμερικανός αεροπόρος πήρες μέρος σε όλες τις επιχειρήσεις της Μοίρας χτυπώντας Ιαπωνικές θέσεις και πλοία του ιαπωνικού στόλου σχεδόν ακατάπαυστα από τις 18 έως τις 4 Απριλίου κερδίζοντας το Air Medal και ένα Gold Star.  

Καθώς  οι  μάχες  μαίνονταν  στο  έδαφος  της αιματοβαμμένης  Okinawa  μία  ισχυρή  Ιαπωνική ναυτική  δύναμη,  με  επικεφαλής  το  θωρηκτό  IJN Yamato,  πλησίαζε  προς  το  νησί. 

Λίγες ώρες μετά τον απόπλου, καθώς νύχτωνε, η ναυτική δύναμη εντοπίστηκε από δύο αμερικανικά υποβρύχια τα οποία ενημέρωσαν τον Στόλο. 

Σύντομα  τα αεροπλανοφόρα της TG 58.1 και της TG 58.3 (στην οποία ανήκε το USS Essex) άρχισαν να κινούνται προς βορρά «πάση δυνάμει».

 Στις 10:10 ́ το πρωί, το CV-9 άρχισε να εξαπολύει κάθε διαθέσιμο αεροσκάφος από την VT-83, την VB-83, την VBF-83 και την VF-83. Δεκάδες τορπιλοπλάνα  Avengers,  βομβαρδιστικά  Helldivers  και καταδιωκτικά Corsairs και Hellcats, διέγραφαν κύκλους πάνω από  το  αεροπλανοφόρο,  προκειμένου  να  ολοκληρωθούν οι απονηώσεις και να μπουν οι Μοίρες σε σχηματισμό. 

Ο Samaras μαζί με τον πολυβολητή του, Mike Levine (ARM2c), απονηώθηκαν ως μέλη ενός σχηματισμού από 12 Helldivers της VB-83. 

Στην συγκεκριμένη αποστολή πετούσαν με το SB2C-4, ΒuNo.19767.

 Mε τον εντοπισμό του Ιαπωνικού Στόλου και μετά την λήψη των κατάλληλων εντολών ο Samaras επιτέθηκε εναντίον του Ιαπωνικού υπερθωρηκτού.

 Οι δύο διατρητικές βόμβες των 1.000 λιβρών που εξαπέλυσε ο Samaras έπληξαν το κατάστρωμα στην πλώρη του IJN Yamato, λίγο εμπρός και δεξιά από τον Νο.1 πύργο των τρίδυμων πυροβόλων των 460mm (18.1 in), ανοίγοντας μία τεράστια τρύπα! 

Ακολούθησε μία τρομακτική έκρηξη που συγκλόνισε το πλοίο και την επόμενη στιγμή πυκνός μαύρος καπνός φάνηκε να υψώνεται σαν μανιτάρι στον ουρανό από τον κρατήρα που δημιουργήθηκε!

 Ο Thomas άκουσε στα ακουστικά του τον πολυβολητή του, Mike Levine, να φωνάζει ενθουσιασμένος ότι το πέτυχαν. 

Τα πλήγματα των αεροπλάνων του Ναυτικού ήταν καίρια μετατρέποντας το Yamato και τα συνοδά τους πλοία σε μία άμορφη μάζα μετάλλων.

 Για την επιτυχημένη δράση του ο Ελληνοαμερικανός πιλότος τιμήθηκε με την ανώτατη ηθική αμοιβή του αμερικανικού Ναυτικού, το Navy Cross. 

Σύμφωνα με την εύφημο μνεία.

«O  Διοικητής  της  1ης  Ειδικής  Δύναμης  Αεροπλανοφόρων  απονέμει  το Navy Cross στον Ανθυποπλοίαρχο (Ι) Thomas Dimitri Samaras… για προσωπική διάκριση και εξαιρετικό ηρωισμό, στις επιχειρήσεις εναντίον του εχθρού, ενόσω υπηρετούσε  στο  αεροπλανοφόρο  USS Essex  ως  χειριστής  βομβαρδιστικού καθέτου  εφορμήσεως  της  Μοίρας  Βομβαρδισμού  83  κατά  τη  δράση  του Στόλου στην Ανατολική Κινεζική Θάλασσα, στις 7 Απριλίου 1945.

 Χειριζόμενος με επιδεξιότητα και γενναιότητα το αεροσκάφος του, επιτέθηκε με κάθετη εφόρμηση, εναντίον των κύριων μονάδων, μιας ισχυρής δύναμης του εχθρικού στόλου, η οποία περιελάμβανε ένα μεγάλο θωρηκτό, ένα καταδρομικό και πολλά αντιτορπιλικά. Κατά τη διάρκεια της μάχης πραγματοποίησε την επίθεση του στο εχθρικό θωρηκτό, παρά την ύπαρξη σφοδρών αντιαεροπορικών πυρών, επιτυγχάνοντας με τις βόμβες του καίρια πλήγματα, τα οποία βοήθησαν με ουσιαστικό τρόπο στη βύθιση του σκάφους.

 Η ικανότητα και το θάρρος που επέδειξε όλες τις φορές μέχρι σήμερα, συνάδουν πλήρως με τις υψηλότερες των παραδόσεων της Υπηρεσίας του Ναυτικού των ΗΠΑ.»

Η ΕΠΙΘΕΣΗ ΣΤΟΝ ΚΟΛΠΟ ΤΟΥ ΤΟΚΥΟ

Στο διάστημα από 19 έως 22 Απριλίου ο Samaras έβαλε άλλες τέσσερις αποστολές στο ενεργητικό του, χτυπώντας συγκεντρώσεις στρατευμάτων και Ιαπωνικές εγκαταστάσεις ενώ με την συμπλήρωση 15 αποστολών στις 20 του μηνός του απονεμήθηκε και δεύτερο Gold Star επί του Air Medal.

 Στις 18 Ιουλίου 1945 o Thomas  ξεχώρισε για μία ακόμη φορά. 

Η VB-83 απέστειλε 13 Helldivers με αποστολή να βομβαρδίσουν τα βαρέα πλοία του Ιαπωνικού Ναυτικού που ναυλοχούσαν συγκεντρωμένα στον ναύσταθμο της Yokosuka στον κόλπο του Τόκυο. 

O Samaras, πετώντας ως αρχηγός τετράδας, επιτέθηκε με αυτοθυσία ανάμεσα στο μπαράζ των εκρήξεων και των τροχιοδεικτικών των εχθρικών αντιαεροπορικών απελευθερώνοντας τις βόμβες του πάνω από το θωρηκτό IJN Nagato, που ήταν ο κύριος στόχος! 

Τα πυκνά πυρά και το αριστοτεχνικό καμουφλάζ του σκάφους δυσκόλευαν τη σκόπευση.

 Αν και το πλοίο δεν βυθίστηκε, εντούτοις υπέστη υλικές ζημιές απροσδιόριστης έκτασης από ορισμένα κοντινά πλήγματα.

 Για τα πεπραγμένα του στην αποστολή αυτή, ο Ελληνοαμερικανός πιλότος παρασημοφορήθηκε με  το τρίτο Gold Star επί του Air Medal. 

Δυστυχώς όμως η τύχη του θα τελείωνε σύντομα.

ΤΟ ΤΕΛΟΣ

Στις 07:30 ́ το πρωί της 25ης Ιουλίου 1945, ο Ανθυποπλοίαρχος (Ι) Thomas D. Samaras, βρισκόταν καθισμένος στο πιλοτήριο τού SB2C-4 Helldiver BuNo.20033 έτοιμος να εκτελέσει την 31η αποστολή του.

 Πριν λίγες εβδομάδες ο νεαρός χειριστής είχε γίνει πατέρας και το βρέφος σε δύο ημέρες θα έκλεινε ένα μήνα ζωής. 

Δυστυχώς όμως ο Thomas δεν ήταν ποτέ γραφτό να κρατήσει στην αγκαλιά του τον νεογέννητο γιο του. 

Μόλις έλαβε σήμα για απονήωση απελευθέρωσε τα φρένα, ώθησε προς τα εμπρός την μανέτα ισχύος και διένυσε με ταχύτητα την απόσταση μέχρι την άκρη του καταστρώματος. 

Την επόμενη στιγμή το αεροπλάνο βρέθηκε στον αέρα παίρνοντας ύψος.

 Λίγα δευτερόλεπτα αργότερα οι άντρες που βρισκόταν στο κατάστρωμα του αεροπλανοφόρου πάγωσαν, βλέποντας ξαφνικά το Helldiver του Samaras να γέρνει απότομα αριστερά και να συντρίβεται με δύναμη στη θάλασσα σηκώνοντας μία μεγάλη στήλη νερού! 

Η σύγκρουση ήταν τόσο βίαια που το αεροσκάφος κόπηκε στα δύο στο ύψος της θέσης του πολυβολητή και βυθίστηκε μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα!

 Επί τόπου έσπευσαν αμέσως ορισμένα παραπλέοντα σκάφη και κατάφεραν να ανασύρουν από την θάλασσα τον πολυβολητή Michael Levine εμφανώς σοκαρισμένο αλλά χωρίς κάποιο σοβαρό τραυματισμό. 

Παρά τις επίμονες έρευνες ο Samaras δεν βρέθηκε ποτέ.

 Πιθανότατα λιποθύμησε από χτύπημα στο κεφάλι λόγω της σφοδρότητας της σύγκρουσης και το «Κτήνος» τον παρέσυρε στον υγρό τάφο του.

Πληροφορίες

greeks in foreign cockpits

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου